  • 1. Data: 2008-05-28 10:14:45
    Temat: Odnowienie domeny - domeny.pl
    Od: "LRG" <n...@o...pl>

    Witajcie

    Rok temu wykupiłem pewną domenę w firmie Domeny.pl
    Do wyboru były opcje kupienia za iles groszy razem z serwerem
    lub za kilka zł bez serwera. Poniewaz serwer mam, kupiłem
    tą w droższej wersji. Zapłaciłem, dostałem fakturę.
    Minął rok. Domeny nie "przedlużałem", zadzwonili z tej firmy
    z pytaniem czy przedluzam i powiedzialem im, ze nie.
    Po kilku dniach przyszło wezwanie do zapłaty na ponad
    140zl tytułem faktury proforma xxxx.
    W bok powiedzieli, ze zakup byl jednoczesnie zawarciem
    umowy na 3 lata i MUSZĘ tą domenę odnawiać albo
    zapłacę karę. Jak na razie straszą krajowym rejstrem długów
    i oddaniem sprawy do sądu.
    Co robic?

    P.K.

  • 2. Data: 2008-05-28 11:24:55
    Temat: Re: Odnowienie domeny - domeny.pl
    Od: "Marcin P." <m...@o...pl>

    Użytkownik "LRG" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > umowy na 3 lata i MUSZĘ tą domenę odnawiać albo
    > zapłacę karę. Jak na razie straszą krajowym rejstrem długów

    Czytać, czytać, i jeszcze raz czytać.
    Sprawdź dokładnie warunki umowy.
    Jeśli coś, co kosztuje normalnie x zł (200 zł netto w NASK)
    kupujesz za 1/100 x, to nie ma możliwości, żebyś nie dopłacił
    reszty.

    A z domeną? Spróbuj ją jakoś sprzedać.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 3. Data: 2008-05-28 11:43:03
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    LRG <n...@o...pl> napisal:
    > Co robic?

    Przeczytac umowe, ktorej do tej pory nie przeczytales.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2008-05-28 12:22:00
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Marcin P. wrote:

> [...]
    > Jeśli coś, co kosztuje normalnie x zł (200 zł netto w NASK)
    > kupujesz za 1/100 x, to nie ma możliwości, żebyś nie dopłacił

    Jest możliwość. Np. w Az.pl (swoją drogą - bardzo nie polecam) rejestrujesz
    za grosze i nie masz obowiązku odnawiać. Nie możesz tylko przetransferować.

    Widać im się to opłaca, bo taki model mają od X lat.

    p. m.

  • 5. Data: 2008-05-28 14:07:56
    Od: grzessiek <m...@p...onet.pl>

    LRG pisze:
    > Po kilku dniach przyszło wezwanie do zapłaty na ponad
    > 140zl tytułem faktury proforma xxxx.

    nie wiem jaką umowę zawarłeś, ale na pewno nie musisz niczego opłacać za
    fakturę proforma która jest jedynie ofertą handlową.

    pozdrawiam, grzessiek

  • 6. Data: 2008-05-28 15:34:21
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    LRG pisze:
> [...]
    > umowy na 3 lata i MUSZĘ tą domenę odnawiać albo
    > zapłacę karę. Jak na razie straszą krajowym rejstrem długów

    Czytać umowy.
    A jak chcesz coś wywalczyć, to poszukaj sobie w Internecie o tej firmie,
    bo nie jesteś pierwszym, wobec którego zastosowano niedozwolone zapisy w
    umowie.

    Tu masz np. artykuł z "Gazety Prawnej":
    http://www.uryp.pl/808

    > P.K.

    Pozdrawiam, argothiel

  • 7. Data: 2008-05-28 15:55:26
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    grzessiek pisze:

    > nie wiem jaką umowę zawarłeś, ale na pewno nie musisz niczego opłacać za
    > fakturę proforma która jest jedynie ofertą handlową.

    Pomijając sprawę "domeny.pl" w której nie chce się wypowiadać jest to
    oczywiście nieprawda -- to tak jakbyś wziął telefon za złotówkę i
    stwierdził, że go zatrzymasz ale abonamentu co miesiąc już nie będziesz
    opłacał.

    --
    http://tomasz.warszawa.pl

  • 8. Data: 2008-05-28 16:52:37
    Od: grzessiek <m...@p...onet.pl>

    T pisze:

> [...]
    > oczywiście nieprawda -- to tak jakbyś wziął telefon za złotówkę i
    > stwierdził, że go zatrzymasz ale abonamentu co miesiąc już nie będziesz

    faktura proforma nie jest fakturą i nie wiążą się z nią zobowiązania
    finansowe. tzn. że możesz ją zapłacić lub nie.

    pozdrawiam, grzessiek

  • 9. Data: 2008-05-28 18:31:25
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    grzessiek pisze:

    > faktura proforma nie jest fakturą i nie wiążą się z nią zobowiązania
    > finansowe. tzn. że możesz ją zapłacić lub nie.

    Zobowiązania nigdy nie wiążą sie z fakturą ( ściśle biorąc wiążą sie w
    pewnym sensie technicznym, ale nie wynikają z faktury), bo ta jest
    dokumentem księgowym, a wiążą sie bezpośrednio z umową i jej wykonaniem.

    Faktura proforma jest jedynie trikiem księgowym pozwalającym uchronić
    sie od płacenia podatków, w sytuacji, gdy odbiorca faktury jej nie
    zapłaci, natomiast jeśli umowa była zawarta i została przez wystawcę
    faktury wykonana, to pieniądze sie należą

  • 10. Data: 2008-05-28 19:25:39
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    grzessiek pisze:

    > faktura proforma nie jest fakturą i nie wiążą się z nią zobowiązania
    > finansowe. tzn. że możesz ją zapłacić lub nie.

    Oczywisćie, ze nie jest, ale w omawianym przypadku chodzi o sytuacje w
    której została zamówiona usługa na trzy lata, za którą w pierwszym roku
    uiszcza się symboliczną opłatę promocyjną, a później -- normalną. Tak
    więc faktura proforma sama w sobie oczywiście zobowiązaniem nie jest, co
    nie oznacza, ze zobowiązania te nie istnieją.

    --
    http://tomasz.warszawa.pl