    From: vbn <v...@v...qa>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy to kradzież?
    Date: Wed, 28 May 2008 15:16:10 +0200

    Taka sytuacja: człowiek kupuje okulary w sklepie, po paru dniach
    przychodzi z wielką awanturą, że są uszkodzone i żąda wymiany.
    Pracownica chce za potwierdzeniem pisemnym przyjąć do reklamacji,
    człowiek jednak kłóci sie, że chce natychmiast nowe. Odgraża sie, że
    popamięta, że nie wie z kim zadziera, że jest oficerem (nie wiadomo
    czego) i w końcu rzuca reklamowane okulary na lade, porywa ze stojaka
    nowe i sie oddala.
    Pracownica jest w szoku, dzwoni do mnie, ale już po zawodach, człowieka
    nie ma.
    Dla mnie to zwykła kradzież. Wartość okularów 25zł, ale uważam że
    powinno sie zawiadomic policje, szkoda że nie było mnie przy tym, bo
    teraz to szukaj wiatru w polu.

    Co doradzacie na przyszłość, jakby ten człowiek ponownie się pojawił,
    albo podobny przypadek znów zaistniał? Pytam, czy zgodnie z prawem była
    to kradzież, albo inne wykroczenie/złamanie prawa?