  • 81. Data: 2012-03-14 12:09:17
    Temat: Re: Czy takie praktyki sa legalne?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-14, MarlonB <z...@w...kon> wrote:

    [...]

    > To w takim razie był lepszy niż pozostali, a wy skorzystaliście na
    > jakości/cenie. Bo inaczej by nikt tak nie kupował.

    Oczywiście że skorzystaliśmy. DO CZASU aż nie wymiótł konkurencji.

    > Czemu to wyciąłeś? Odpowiedziałem:
    > "Tak się nie stanie, bo elektrownia musi zarabiać. Chyba, że jest
    > państwowa - wtedy nie musi zarabiać i może tak zrobić."

    Google: "Monopol naturalny".
    Elektrownia, gazownia, wodociągi.

    > Ja nie zgodzę się z tobą. Bo ja nie uważam, że to negatywne. Drobny inwestor
    > ma robić co może, żeby stać się duży. Póki co, masz racje, może naskoczyć
    > dużemu.

    I jak duży się wkurzy to małego zniszczy. I w życiu, i na GPW.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 82. Data: 2012-03-14 12:10:02
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    > On 2012-03-14, MarlonB <z...@w...kon> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > I który z wymienionych wyżej powodów wymusza nędzne warunki pracownicze?

    Wszystkie razem pośrednio i beżpośrednio.

    M.

  • 83. Data: 2012-03-14 12:13:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Żeby nie było: nie znam magicznych przepisów na wszystko :P, np.
    > na to, aby prosto i skutecznie zapobiec "chowaniu patentów do
    > szuflady" (wbrew szczytnej idei wprowadzenia praw intelektualnych)

    Nikt nie zna ;)

    Powoli się uczymy i może kiedyś coś z tego wyjdzie...

    No i jest szansa na przełomy technologiczne wiodące do społeczeństwa
    typu "post scarcity".

  • 84. Data: 2012-03-14 12:14:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-14, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > I co proponujesz w zamian?

    Nie przesadzać w żadną stronę. Regulować, ale z umiarem.
    Tak, wiem że to trudne, ale świat nie jest czarno-biały
    i skrajności są zazwyczaj najbardziej szkodliwe.

    > A Ty? Nowe podatki? Kontrole państwa? Nie bądź śmieszny.

    Ja nic nie proponuję. Po prostu nie zgadzam się z tezą że jakaś tam
    propozycja byłaby lepsza od stanu obecnego, patrząc w ujęciu ogólnym
    a nie "ja i moja dupa".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 85. Data: 2012-03-14 12:15:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-14, MarlonB <z...@w...kon> wrote:

    [...]

    > Są takie firmy. I co? Mowa o kapitaliźmie.

    Ile lat Microsoft utrzymuje monopol na rynku OS na desktop?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 86. Data: 2012-03-14 12:16:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-14, MarlonB <z...@w...kon> wrote:

    [...]

    > Wszystkie razem pośrednio i beżpośrednio.

    A teraz pokerowe sprawdzam: wykaż.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 87. Data: 2012-03-14 12:21:45
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    > On 2012-03-14, MarlonB <z...@w...kon> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A teraz pokerowe sprawdzam: wykaż.

    Skacz jak pajac. Co ja jestem?

    Sam se sprawdź. To w twoim interesie, by wiedzięć co sprawia, że masz mniej
    za więcej. Jeśli wierzysz, że tak jest ok, to kim ja jestem, aby cie z tego
    ratować?

    Pozdro.

    M.

  • 88. Data: 2012-03-14 12:26:48
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

> [...]
    > Tak, wiem że to trudne, ale świat nie jest czarno-biały
    > i skrajności są zazwyczaj najbardziej szkodliwe.

    I kto to ma robić? Ktoś bez żadnej odpowiedzialności? NIe wolałbyś, aby
    robił to ktoś, kto odpowie za swoje czyny?

    M.

  • 89. Data: 2012-03-14 12:27:57
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    MarlonB napisa?(a):

    > Być może mylisz kapitalizm z korporacjonizmem. Kapitalizm charakteryzuje się
    > łatwością odniesienie sukcesu oraz łatwością bankructwa. Ta dynamika rynku
    > czyni monopol bardzo niestabilnym. Wielu chce zająć jego miejsce. A że nie
    > ma regulacji oraz przeszkód, mały może prawnie tyle co duży, to monopol
    > utrzymuje się tak długo jak tylko oferuje najwyższą jakość swoich usług oraz
    > nie zawala się pod kosztami biurokracji. Inaczej zastępowany jest przez
    > kilku mniejszych.

    Rozumiem słowa ale nie wiem o czym piszesz ;)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 90. Data: 2012-03-14 12:29:38
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    > On 2012-03-14, MarlonB <z...@w...kon> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ile lat Microsoft utrzymuje monopol na rynku OS na desktop?

    Mówisz o USA. Ja mówie o kapitaliźmie. Chyba, że sam chcesz sobie strzelić
    gola.

    Pozdro.

    M.