  • 91. Data: 2012-03-14 12:31:15
    Temat: Re: Czy takie praktyki sa legalne?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    MarlonB napisa?(a):

    > Czy jesteś pewien, że nie stało się to bez łapówek oraz zwolnieniom
    > podatkowym? Ja nie wiem, ale podejrzewam.

    Bleble, jesli lapowki i zwolnienie podatkowe sa powszechne to staja sie
    elementem gry rynkowej bo kazdy moze wtedy lapowki dawac i zwolnienia
    sobie zalatwiac - z zalozenia to czysty kapitalizm ;P

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 92. Data: 2012-03-14 12:35:14
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    > MarlonB napisa?(a):

    > Rozumiem słowa ale nie wiem o czym piszesz ;)

    Zacznij tu http://pl.wikipedia.org/wiki/Korporacjonizm
    i tu http://pl.wikipedia.org/wiki/Kapitalizm

    Powodzenia.

    M.

  • 93. Data: 2012-03-14 12:40:32
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

> [...]
    > elementem gry rynkowej bo kazdy moze wtedy lapowki dawac i zwolnienia
    > sobie zalatwiac - z zalozenia to czysty kapitalizm ;P

    Nie, to nie jest kapitalizm, tylko element go ograniczający. Zwolnienia może
    załatwić sobie tylko ten, co ma ileś tam miejsc pracy. I jak tu nie być
    monopolistą?
    1000 małych pracodawców będzie płaciło podatek, a jeden duży co ma 1000
    miejsc pracy nie będzie płacić, mimo iż sumaryczny poziom produkcji jest
    dokładnie taki sam!
    To jak tu konkurować?

    To nie kapitalizm, tylko korporacjonizm.

    M.

  • 94. Data: 2012-03-14 12:42:20
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-14, MarlonB <z...@w...kon> wrote:

    [...]

    > Skacz jak pajac. Co ja jestem?
    >
    > Sam se sprawdź. To w twoim interesie, by wiedzięć co sprawia, że masz mniej
    > za więcej. Jeśli wierzysz, że tak jest ok, to kim ja jestem, aby cie z tego
    > ratować?

    No czekaj. Dyskutujemy. Mówisz że czarne jest białe, a ja mam uwierzyć
    Ci na słowo, tak? Aksjomaty to tylko z konfesjonału.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 95. Data: 2012-03-14 12:44:18
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-14, MarlonB <z...@w...kon> wrote:

    [...]

    > Mówisz o USA. Ja mówie o kapitaliźmie. Chyba, że sam chcesz sobie strzelić
    > gola.

    Uściślimy: mówisz o swoim wyobrażeniu czegoś co nazywasz kapitalizm.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 96. Data: 2012-03-14 12:48:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-14, MarlonB <z...@w...kon> wrote:

    [...]

    > I kto to ma robić? Ktoś bez żadnej odpowiedzialności? NIe wolałbyś, aby
    > robił to ktoś, kto odpowie za swoje czyny?

    Nie ma idealnych rozwiązań, więc pewnie procesy i tworzenie/modyfikowanie
    organów kontrolujących kształtowałyby się przez cały czas.
    Coś w tym dziwnego?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 97. Data: 2012-03-14 12:49:15
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    MarlonB napisa?(a):

    > Zacznij tu http://pl.wikipedia.org/wiki/Korporacjonizm
    > i tu http://pl.wikipedia.org/wiki/Kapitalizm

    Taka odpowiedz oznacza, ze Ty takze nie rozumiesz tego o czym piszesz ;)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 98. Data: 2012-03-14 12:51:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    MarlonB napisa?(a):

    > Nie, to nie jest kapitalizm, tylko element go ograniczający. Zwolnienia może
    > załatwić sobie tylko ten, co ma ileś tam miejsc pracy. I jak tu nie być
    > monopolistą?

    Ciekawi mnie kto w Tym Twoim Kapitalizmie (dalej bede uzywal skrotu TTK)
    zarzadza pieniedzmi bo jesli i srodki platnicze uwolnimy od wszelkich
    regulacji to na tym rynku TTK zrobi sie lepiej niz wesolo ;P

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 99. Data: 2012-03-14 12:51:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-14, MarlonB <z...@w...kon> wrote:

    [...]

    > Nie, to nie jest kapitalizm, tylko element go ograniczający. Zwolnienia może
    > załatwić sobie tylko ten, co ma ileś tam miejsc pracy.

    Nieprawda.

    > 1000 małych pracodawców będzie płaciło podatek, a jeden duży co ma 1000
    > miejsc pracy nie będzie płacić, mimo iż sumaryczny poziom produkcji jest
    > dokładnie taki sam!

    Nieprawda.

    > To nie kapitalizm, tylko korporacjonizm.

    Ani kapitalizm, ani korporacjonizm tylko narzekanie w stylu "złej baletnicy".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 100. Data: 2012-03-14 12:54:19
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    > On 2012-03-14, MarlonB <z...@w...kon> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No czekaj. Dyskutujemy. Mówisz że czarne jest białe, a ja mam uwierzyć
    > Ci na słowo, tak? Aksjomaty to tylko z konfesjonału.

    Nie masz mi wierzyć, masz sam to sprawdzić! To twój biznes. Możesz też
    sprawdzić i mieć zupełnie inne wnioski - wolna wola.
    Ja dyskutuje dla sportu i w nadziei, że ktoś ma coś mądrego do powiedzenia.
    Nie robie tego dla ciebie, tylko dla siebie.

    Mam w domu całą książkę, która m.in opisuje to co byś chciał. To na serio
    dość spory temat.

    Pozdro.

    M.