eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy straż miejska ma prawo zmuszać pod groźbą kary do odśnierzania chodnika, który należy do miasta? › Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groźbą kary do odśnierzania chodnika, który należy do miasta?
    From: "Ajgor" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groźbą kary do odśnierzania
    chodnika, który należy do miasta?
    Date: Mon, 3 Jan 2011 14:29:42 +0100

    Witam.

    Mieszkam w kilkurodzinnej kamienicy, której lokatorzy są właścicielami (w
    tym ja). Nie płacimy czynszu, bo kamienica jest nasza. Kamienica leży na
    gruncie wydzierżawionym od miasta. Przed kamienica mami okolo 6 metrow
    trawnika, i za nim chodnik, ktory do obrebu nieruchomosci juz nie nalezy. Od
    kamienicy do chodnika jest wylozone kostka dojscie.
    Niedawno straz miejska przyczepila sie do sasiada, ze przed kamienica nie
    jest odsniezony chodnik. Spisali go, i zagrozili kara, jesli nie bedzie
    odsniezone. Wiec moje pytanie: Czy straz miejska ma prawo zmuszac pod grozba
    kary do odsniezania miejskiego chodnika? Mnie sie wydaje, ze jak miasto chce
    miec odsniezone, to powinno raczej za to placic, bo zmuszanie do tego
    smierdzi mi na odleglosc dyktatura.
    Ale to jeszcze nie wszystko. Otoz dopuki na chodniku lezal snieg, i byl
    ubity i twardy, dalo sie przez to normalnie przejsc. Sasiad jednak sie
    wystraszyl, i odsniezyl. Po odsniezeniu odkryly sie granitowe plyty, ktore
    sa bardzo sliskie. Doslownie nogi po nich jezdza jak po lodzie. Teraz jest o
    WIELE niebezpieczniej, niz przedtem. Jesli wiec teraz ktos na tym polamie
    nogi, to kto bedzie placil odszkodowanie? My? Miasto? A moze idioci ze
    strazy miejskiej, ktorzy nas do tego zmusili?