  • 31. Data: 2010-03-22 23:47:40
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: to <t...@a...xyz>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Lecz trzymajac sie przypadku otwierajacego watek - zwrot butow dzien po
    > zakupie jest dla ciebie czyms takim absurdalnym?

    Całkowicie absurdalnym. Przecież buty można zmierzyć w sklepie. Czym
    różni się zmierzenie w domu od zmierzenia w sklepie? W domu nogi Ci
    puchną? ;) Oczywiście jeśli ktoś ma nietypowe stopy i pochodzi w butach
    kilka godzin to może mieć jakieś dodatkowe refleksje na ich temat, ale to
    już jakby jego problem, bo takie buty są już używane. Do tego dochodzi
    wspomniane tu przez innych cwaniactwo polegające na "kupowaniu" butów na
    imprezę i zwracaniu następnego dnia "bo za duże".

    > Slyszales moze o takim badaniu:
    >
    > 1) zadowolony klient zazwyczaj przyprowadzi 1-2 klientow (w zaleznosci
    > od rynku, w ktorym firma dziala),

    Pytanie, czy warto starać się o klientów, których przyprowadzi klient-
    pieniacz. Moim zdaniem zwykle nie.

    > 2) klient, ktory kupil _wadliwy_ towar (lub ktoremu produkt sie nie
    > podobal, lub ktory kupil nie to, co chce, ktory byl niezadowolony z
    > zakupu), lecz ktorego reklamacja zostanie bezproblemowo / kulturalnie
    > rozpatrzona - nie dosc, ze przyjdzie do firmy ponownie, to jeszcze
    > przyprowadzi wiecej klientow, niz w przypadku 1)?

    Mieszasz tu dwie rzeczy. Jest zasadnicza różnica pomiędzy reklamacją, gdy
    produkt jest wadliwy, a tym, że ktoś się rozmyślił. To drugie to w ogóle
    nie jest reklamacja tylko fanaberia. Z mojego doświadczenia (aczkolwiek z
    innych branż) wynika, że współpraca z klientami-pieniaczami zwykle kończy
    się i tak tak samo, więc nie ma sensu spełniać ich fanaberii. Kwestia
    reklamacji to zupełnie co innego. Jeśli reklamacja jest uzasadniona to
    należy ją rzetelnie rozpatrzyć, zwykle warto też pójść na rękę klientowi
    w przypadku wątpliwości, z powodów, o których wspomniałeś.

    > Niestety tak jest - towar sprzedany, klienta mamy w d.
    >
    > Powoli to podejscie zmienia sie wraz ze wchodzeniem duzych
    > (miedzynarodowych) sieci.

    Ale o czym Ty w ogóle mówisz? W tym wypadku towar został sprzedany, jest
    w pełni sprawny, ale klient się rozmyślił i oczekuje, ze ktoś będzie
    płacił za jego błędy.

    --
    cokolwiek

  • 32. Data: 2010-03-23 00:06:02
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 23.03.2010 00:47, to wrote:

> [...]
    > kilka godzin to może mieć jakieś dodatkowe refleksje na ich temat, ale to
    > już jakby jego problem, bo takie buty są już używane.

    Albo ktos dostal / kupil buty w prezencie itp. - ups, nie pasuje.
    "Widzialy galy co braly"?
    Nie mierz wszystkich swoja miara, klienci maja rozne potrzeby.

    > Do tego dochodzi
    > wspomniane tu przez innych cwaniactwo polegające na "kupowaniu" butów na
    > imprezę i zwracaniu następnego dnia "bo za duże".

    No, to juz bedzie raczej widac po bucie.

    > Pytanie, czy warto starać się o klientów, których przyprowadzi klient-
    > pieniacz. Moim zdaniem zwykle nie.

    Roznie to moze bywac, ale zakladanie, ze kazdy klient skladajacy
    reklamacje to pieniacz, nie swiadczy dobrze o strategii sklepu.

    > Mieszasz tu dwie rzeczy. Jest zasadnicza różnica pomiędzy reklamacją, gdy
    > produkt jest wadliwy, a tym, że ktoś się rozmyślił. To drugie to w ogóle
    > nie jest reklamacja tylko fanaberia.

    Nie jest to zasada, choc oczywiscie branza, w ktorej sie dziala sie
    liczy (a raczej to, jak postapi konkurencja w podobnym przypadku).

    > Z mojego doświadczenia (aczkolwiek z
    > innych branż) wynika, że współpraca z klientami-pieniaczami zwykle kończy
    > się i tak tak samo, więc nie ma sensu spełniać ich fanaberii.

    Jak kosztuje cie to prawie nic (wymienic na inny towar w sklepie,
    wystawic bon na podobna sume itp.), to nie ma sensu, bo...?

    (...)

    > Ale o czym Ty w ogóle mówisz? W tym wypadku towar został sprzedany, jest
    > w pełni sprawny, ale klient się rozmyślił i oczekuje, ze ktoś będzie
    > płacił za jego błędy.

    Zycze powodzenia w walce z konkurencja ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 33. Data: 2010-03-23 01:07:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krzysiek82 wrote:

    > pierdolenie głupot, postaw się trochę w roli przedsiębiorcy a potem
    > zacznij bredzić.

    Postawiłem się w roli przedsiębiorcy i to niejednego. np. Walmart.
    Całkiem spory przedsiębiorca.
    Na kazdym paraganie jest duzymi literami napisane, że towar mogę zwrócić
    do sklepu w ciągu 90 dni bez pytania.

  • 34. Data: 2010-03-23 01:11:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SDD wrote:
    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości

    > W polszy jest tez inne myslenie powszechne - "po co mam wydawac pieniadze na
    > drogie trepy, jak kupie, pojde na wesele, pokaze sie wszystkim, ze mnie stac
    > a w poniedzialek oddam, ze za duze i dostane kase z powrotem".

    i to chyba oddaje sedno sprawy.

  • 35. Data: 2010-03-23 01:17:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    to wrote:

    > Całkowicie absurdalnym. Przecież buty można zmierzyć w sklepie. Czym
    > różni się zmierzenie w domu od zmierzenia w sklepie?

    Tym, że w sklepie nie ma dziecka, ale akurat fajne buty są.

    > Mieszasz tu dwie rzeczy. Jest zasadnicza różnica pomiędzy reklamacją, gdy
    > produkt jest wadliwy, a tym, że ktoś się rozmyślił. To drugie to w ogóle
    > nie jest reklamacja tylko fanaberia.

    Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
    Skoro sklepy to robią to znaczy, że im się opłaca.
    Z prostej przyczyny.
    Nie każdemu chce się jechać do sklepu i oddać towar.

    > Ale o czym Ty w ogóle mówisz? W tym wypadku towar został sprzedany, jest
    > w pełni sprawny, ale klient się rozmyślił i oczekuje, ze ktoś będzie
    > płacił za jego błędy.

    Nie klient czegoś oczekuje, tylko sklep dobrze policzył, że klienci dużo
    więcej i bez namysłu kupują więcej mając świadmość, że mogą potem
    oddać. Tylko nie wszyscy oddają, bo im się po prostu nie chce.
    A jak nie będzie miał tej świadmości, to będzie dużo rozważniej kupował
    i dużo częściej nie kupi bo nie będzie pewny czy dobre, niż kupi.

    Twoje myślenie jest strasznie zaściankowe.

  • 36. Data: 2010-03-23 01:21:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > W sumie dobry sklep nie będzie ryzykować sprzedania klientowi lekko
    > używanego np. obuwia.

    Ponieważ nie ma w Polsce zwrotów, dlatego też nie ma sklepów typu
    "second hand", gdzie można kupić rzeczy, za pół darmo.

    Gdyby były, nawet rzeczy używanych, podejrzewam, że obu stronom by się
    to opłaciło.
    Klient kupiłby więcej, paru rzeczy nie oddał, nawet jakby oddał sklep by
    to i tak opchnął z zyskiem innemu sklepowi, a tamten i tak jeszcze na
    tym zarobił, a biedniejsi krzywo by na użwane buty nie patrzyli, bo
    lepsze takie po weselu niż żadne.

  • 37. Data: 2010-03-23 01:22:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    adam wrote:
    > Taki, ze klienci beda kupowac w sklepie, gdzie czestuja kawa.

    Lura nie kawa :)

  • 38. Data: 2010-03-23 01:23:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    to wrote:

    > To załóż sklep i się kłaniaj. Jak czytam Twoje posty to mam nieodparte
    > wrażenie, ze należysz do grupy klientów których każdy sklep najchętniej
    > by się pozbył, tylko niestety trudno Was wykryć zawczasu.

    widać, że konkurencja by ci sie przydała w pobliżu. Szybko byś sie
    naprostował.

  • 39. Data: 2010-03-23 06:23:08
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > widać, że konkurencja by ci sie przydała w pobliżu. Szybko byś sie
    > naprostował.

    Pewnie, że przydałaby się - zabraliby mu takich "klientów".

    J.

  • 40. Data: 2010-03-23 06:39:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krys wrote:

    > Pewnie, że przydałaby się - zabraliby mu takich "klientów".

    i tych innych tez, bo nie widze powodu dla ktorego mieliby zostac.