eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym › Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news2.icm.edu.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.germany.com!postnews.google.com!i12g2000cwa.goo
    glegroups.com!not-for-mail
    From: "Darius" <d...@y...ie>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
    Date: 21 Dec 2006 16:20:58 -0800
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 57
    Message-ID: <1...@i...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 87.239.47.81
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
    X-Trace: posting.google.com 1166746864 413 127.0.0.1 (22 Dec 2006 00:21:04 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Fri, 22 Dec 2006 00:21:04 +0000 (UTC)
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.0.9)
    Gecko/20061206 Firefox/1.5.0.9,gzip(gfe),gzip(gfe)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: i12g2000cwa.googlegroups.com; posting-host=87.239.47.81;
    posting-account=Ws4bKA0AAAD4MhsqUAd0eZqoISDiLlBZ
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:434777 pl.misc.samochody:1815133
    [ ukryj nagłówki ]

    a w szczegolnosci z artykulem, ktory mowi, ze przedmiotem rejestracji
    moze byc pojazd mechaniczny wyprodukowany w fabryce ?

    watpliwosci:

    1. anglik jest pojazdem wyprodukowanym w fabryce a nie samem, czyli
    skladakiem, gdy spelnia homologacje i jest z nia zgodny.

    2. po przerobce kierownicy z prawej strony na lewa, pojazd nie jest
    zgodny z fabryczna homologacja, a zatem nie jest juz pojazdem
    wyprodukowanym w fabryce, a pojazdem zmontowanym , przerobionym w
    warszatacie. Analogia to skladak - Sam

    3. Czy stacja kontroli dokonujac badania takiego pojazdu po przerobce z
    anglika bierze pod uwage fakt, ze taki pojazd nie jest zgodny z
    homologacja fabryczna ?

    4. czy wydzial komunikacji dopuszczajac taki pojazd do rejestracji i
    rejestrujac go, ma wiedze, ze nie jest to pojazd wyprodukowany w
    fabryce, a zmodyfikowany poza fabryka, a zatem nie bedacy zgodnym z
    homologacja fabryczna, a zatem nie podlegajacy rejestracji (dokumentem
    potwierdzajacym niezgodnosc jest zagraniczny dokument rejstracyjny -
    tutaj brytyjski dowod rejestracyjny V5c , na podstawie ktorego nalezy
    przyjac przekonanie, ze samochod ten jest przystosowany fabrycznie do
    ruchu lewostronnego, a zatem ma kierownice z prawej strony ?

    powyzsze to jedynie zalozenia dla zadania pytania,

    czy ministerstwo komunikacji moze wydac decyzje administracyjna o
    uniewaznieniu rejestracji juz zarejestrowanych "przerobionych anglikow"
    , gdy wejdzie w przyszlosci w posiadanie ekspertyzy prawnej, ze taka
    rejestracja narusza prawo o ruchu drogowym, a w szczegolnosci
    postanowienia o zakazie rejestracji "anglikow" i zakazie rejestracji
    pojazdow nie wyprodukowanych w fabryce, czyli samow , skladakow.

    Gdyby hipotetyczna decyzja zostala wydana w przyszlosci, to czy bedzie
    mozliwe uzyskanie odszkodowania za pojazd, ktory utracil zdolnosc
    rejestrowa, a tym samym jego wartosc to jedynie czesci zamienne ?

    Zadanie tego pytania jest istotne, gdyz przerobka anglika z czesciami
    kosztuje do 5000 zl, co stanowi kwote za ktora mozna kupic uzywany
    samochod, fabrycznie przystosowany do ruchu prawostronnego.

    Temat jest wazny, gdyz do Polski naplywaja tysiace "anglikow" i albo sa
    przeznaczane na czesci zamienne, albo przerabiane do ruchu
    prawostronnego.
    W wydzialach komunikacji i innych urzedach pozostaja dokumenty o ich
    pochodzeniu z UK, a zatem o ich domniemanej lewostronnosci, czyniacej z
    nich pojazdy niepodlegajace procedurze rejestracji w Polsce, za
    wyjatkiem zgody wydawanej indywidualnie przez ministerstwo.

    Czy moze tak byc, ze rosnacy naplyw "anglikow" doprowadzi jednak do
    tolerowania rejestracji w Polsce pojazdow fabrycznie przystosowanych do
    uchu lewostronnego, jak np. we Francji
    i zadne zagrozenia uniewaznienia rejestracji z urzedu nie istnieja
    teraz, ani w przyszlosci,. w oparciu o zasade uznania praw nabytych.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1