eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym › Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
  • Data: 2006-12-22 00:20:58
    Temat: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym
    Od: "Darius" <d...@y...ie> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    a w szczegolnosci z artykulem, ktory mowi, ze przedmiotem rejestracji
    moze byc pojazd mechaniczny wyprodukowany w fabryce ?

    watpliwosci:

    1. anglik jest pojazdem wyprodukowanym w fabryce a nie samem, czyli
    skladakiem, gdy spelnia homologacje i jest z nia zgodny.

    2. po przerobce kierownicy z prawej strony na lewa, pojazd nie jest
    zgodny z fabryczna homologacja, a zatem nie jest juz pojazdem
    wyprodukowanym w fabryce, a pojazdem zmontowanym , przerobionym w
    warszatacie. Analogia to skladak - Sam

    3. Czy stacja kontroli dokonujac badania takiego pojazdu po przerobce z
    anglika bierze pod uwage fakt, ze taki pojazd nie jest zgodny z
    homologacja fabryczna ?

    4. czy wydzial komunikacji dopuszczajac taki pojazd do rejestracji i
    rejestrujac go, ma wiedze, ze nie jest to pojazd wyprodukowany w
    fabryce, a zmodyfikowany poza fabryka, a zatem nie bedacy zgodnym z
    homologacja fabryczna, a zatem nie podlegajacy rejestracji (dokumentem
    potwierdzajacym niezgodnosc jest zagraniczny dokument rejstracyjny -
    tutaj brytyjski dowod rejestracyjny V5c , na podstawie ktorego nalezy
    przyjac przekonanie, ze samochod ten jest przystosowany fabrycznie do
    ruchu lewostronnego, a zatem ma kierownice z prawej strony ?

    powyzsze to jedynie zalozenia dla zadania pytania,

    czy ministerstwo komunikacji moze wydac decyzje administracyjna o
    uniewaznieniu rejestracji juz zarejestrowanych "przerobionych anglikow"
    , gdy wejdzie w przyszlosci w posiadanie ekspertyzy prawnej, ze taka
    rejestracja narusza prawo o ruchu drogowym, a w szczegolnosci
    postanowienia o zakazie rejestracji "anglikow" i zakazie rejestracji
    pojazdow nie wyprodukowanych w fabryce, czyli samow , skladakow.

    Gdyby hipotetyczna decyzja zostala wydana w przyszlosci, to czy bedzie
    mozliwe uzyskanie odszkodowania za pojazd, ktory utracil zdolnosc
    rejestrowa, a tym samym jego wartosc to jedynie czesci zamienne ?

    Zadanie tego pytania jest istotne, gdyz przerobka anglika z czesciami
    kosztuje do 5000 zl, co stanowi kwote za ktora mozna kupic uzywany
    samochod, fabrycznie przystosowany do ruchu prawostronnego.

    Temat jest wazny, gdyz do Polski naplywaja tysiace "anglikow" i albo sa
    przeznaczane na czesci zamienne, albo przerabiane do ruchu
    prawostronnego.
    W wydzialach komunikacji i innych urzedach pozostaja dokumenty o ich
    pochodzeniu z UK, a zatem o ich domniemanej lewostronnosci, czyniacej z
    nich pojazdy niepodlegajace procedurze rejestracji w Polsce, za
    wyjatkiem zgody wydawanej indywidualnie przez ministerstwo.

    Czy moze tak byc, ze rosnacy naplyw "anglikow" doprowadzi jednak do
    tolerowania rejestracji w Polsce pojazdow fabrycznie przystosowanych do
    uchu lewostronnego, jak np. we Francji
    i zadne zagrozenia uniewaznienia rejestracji z urzedu nie istnieja
    teraz, ani w przyszlosci,. w oparciu o zasade uznania praw nabytych.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1