  • 1. Data: 2003-11-16 19:42:09
    Temat: Re: Czy policja ma prawo ??!!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > 1. Czy mieli prawo skonfiskować komputer mimo, że były dokumenty) ?

    Ale oni ten komputer zabrali jako dowód w sprawie. Jeśli by nie było tam
    nielegalnego oprogramowania, to nie mieli by prawa. To, że należał do
    innego domownika nie znaczy wcale, że pozostali nie mogli z niego
    korzystać w celu popełnienia przestępstwa.

    > 2. Czy mogą mu zrobić coś za posiadanie oprogramowania bez licencji, MP3
    > filmów?

    A było na tej krupie wiele razy ostatnio, więcnie będę się rozpisywał.

  • 2. Data: 2003-11-17 15:15:29
    Temat: Czy policja ma prawo ??!!
    Od: "Grupa dyskusyjna" <d...@g...pl>

    Witam

    Dom mojego znajomego odwiedziła policja.
    (jest to spore mieszkanie, w którym mieszka ok 6 osób, każde z nich ma swój
    pokuj i swoje życie - taka wielka rodzina)
    Policja dokonała rewizji i w pokoju jednej z osób (nie związanej ze sprawą)
    znalazła komputer i oprogramowanie. Na komputer były wszystkie dokumenty,
    które świadczyły o tym, że został on zakupiony legalnie. Oprogramowanie
    jednak nie posiadało licencji windowsXP było tez trochę płyt z MP3 i filmami
    w formacie DIVIX.
    Policja skonfiskowała komputer oraz wszystkie płyty CD.

    Pytania:

    1. Czy mieli prawo skonfiskować komputer mimo, że były dokumenty) ?
    2. Czy mogą mu zrobić coś za posiadanie oprogramowania bez licencji, MP3 i
    filmów?

    Dodatkowe informacje :

    Policja posiadała prawo do rewizji lecz rewizja ta nie była związana z jego
    osobą.

    Pozdrawiam i czekam na odpowiedź

    D.N.