  • 11. Data: 2011-08-15 15:46:54
    Temat: Re: Czy po podpisaniu umowy kupna-sprzedaży nieruchomości można dokonywać w niej zmian?
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Po prostu na razie nic szczególnego nie robić:
    Odpisać deweloperowi (z potwierdzeniem odbioru, i z kopią do sąsiada), że nie
    zgadzasz się na to, co proponuje, czyli zapewne na podział działki na
    fragmenty do wyłącznego korzystania przez poszczególnych właścicieli.
    Taka umowa pomiędzy współwłaścicielami o wyłączne korzystanie musiałaby być
    zawarta przy zgodzie WSZYSTKICH współwłaścicieli.
    Co więcej, deweloper nie może pójść do sądu nie posiadając więcej niż połowy
    udziałów (KC, Współwłasność).
    To znaczy może jak kazdy, ale generalnie nie bardzo ma podstawę prawną.
    A skoro Twój sąsiad też sie nie zgadza, to jesteście z sąsiadem po wygranej
    stronie.
    Przy okazji poszukaj, co oznacza tzw. mała wspólnota mieszkaniowa (do 7
    lokali), przyda się na przyszłość.

    -----
    > On chce ustalić nowe zasady, ja się na nie nie zgadzam, bo chce by dalej
    aktualne były zasady zawarte w umowie k/s.

  • 12. Data: 2011-08-15 17:54:30
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie _ąćęłńóśźż w liscie z dnia 2011-08-15 17:46
    napisala nastepujace slowa:

> [...]
    > A skoro Twój sąsiad też sie nie zgadza, to jesteście z sąsiadem po wygranej

    No i super. Dziękuję za rzeczową odpowiedź. A jak to się ma to mojego
    zapisu w akcie notarialnym o "niepodzielności trawnika" (czyli całość
    jest wspólna). Czy gdyby go nie było to zmieniłoby to coś? Ma on w ogóle
    jakąś moc prawną?

    > Przy okazji poszukaj, co oznacza tzw. mała wspólnota mieszkaniowa (do 7
    > lokali), przyda się na przyszłość.

    Dzieki!

    --
    michal

  • 13. Data: 2011-08-15 18:04:05
    Od: Maurycy Piec-Bocheński <m...@g...com>

    On 15 Sie, 14:40, Michał <m...@g...pl> wrote:

    > Podziału dokonuje na podstawie przepisu art. 206 KC.

    Odpisz mu, że na podstawie art. 195 kc nie wyrażasz zgody.

    > Jednocześnie informuję, że jeśli się nie zgodzę, to on złoży wniosek do
    > sądu, co będzie dla mnie bardziej kosztowne.

    Prawnicy lubią straszyć.

    > I moje pytanie: czy deweloper lub sąd może dokonać jakichkolwiek zmian w

    Developer może propoować zmiany w formie aneksu, ale żeby były ważne,
    druga strona musi taki aneks podpisać. Natomiast sąd w Polsce może
    wszystko. Nawet to, co nie jest zgodne z prawem.

    > Co dalej z tą sprawą zrobić?

    Wystąpić do developera o obniżenie ceny z powodu niezgodności stanu
    faktycznego z pierwotną umową. Podzielenie trawnika spowoduje spadek
    wartości mieszkania i różnicy będziesz dochodził w sądzie.

    MP-B

  • 14. Data: 2011-08-15 18:07:59
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie gacek w liscie z dnia 2011-08-15 17:06 napisala
    nastepujace slowa:

    > Przekonać sąd do swoich racji.
    >
    > Argument z estetyką i obniżeniem wartości mieszkania przy syfie przed
    > domem może zadziała. Tyle, że grunt łatwiej podzielić niż samochód.

    Racja. Wiesz... Mi jakoś nie pasuje takie dzielenie bądź co bądź małego
    trawnika... Bo co na tym można zrobić? Jeden postawi piaskownicę, drugi
    pomidory zasadzi a trzeci będzie pranie wieszał... I jak to będzie
    wyglądać? ;-)))

    --
    michal

  • 15. Data: 2011-08-15 19:01:02
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie _ąćęłńóśźż w liscie z dnia 2011-08-15 17:46
    napisala nastepujace slowa:

    > Co więcej, deweloper nie może pójść do sądu nie posiadając więcej niż połowy
    > udziałów (KC, Współwłasność).

    Właśnie.. A propos udziałów. Tutaj deweloper także popełnił błąd, na
    który razem z sąsiadem machnęliśmy ręką. Są 3 mieszkania: 75 m2, 65 m2 i
    51 m2. Natomiast udziały w nieruchomości nie są proporcjonalne do
    powierzchni (pisząc z pamięci):
    - pierwsze: 36%
    - drugie: 33%
    - trzecie: 31%

    Da się coś z tym zrobić czy, jak też właśnie uczyniliśmy, olać to (bo
    dowiedzieliśmy się o tym fakcie po zakupie mieszkań)?

    --
    michal

  • 16. Data: 2011-08-15 19:04:01
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie Maurycy Piec-Bocheński w liscie z dnia 2011-08-15
    20:04 napisala nastepujace slowa:

    [...]
    > Developer może propoować zmiany w formie aneksu, ale żeby były ważne,
    > druga strona musi taki aneks podpisać. Natomiast sąd w Polsce może
    > wszystko. Nawet to, co nie jest zgodne z prawem.

    Uhm. A koszty postępowania sądowego kto poniesie? Ten kto złożył wniosek
    czy wszyscy?

    > Wystąpić do developera o obniżenie ceny z powodu niezgodności stanu
    > faktycznego z pierwotną umową. Podzielenie trawnika spowoduje spadek
    > wartości mieszkania i różnicy będziesz dochodził w sądzie.

    Ha! A jak wyznaczyć nową wartość? O ile ma obniżyć cenę? Samemu
    zaproponować? Cenę z rynku nieruchomości?

    --
    michal

  • 17. Data: 2011-08-15 22:31:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/15/2011 9:53 AM, Michał wrote:
    > No i super. Wracamy więc do pierwszego postu. On chce ustalić nowe
    > zasady, ja się na nie nie zgadzam, bo chce by dalej aktualne były zasady
    > zawarte w umowie k/s. Co mogę zrobić by tak pozostało?

    Poniewaz teren jest wasz wspolny, to kazdy z was moze wnosic o podzial
    tego terenu na oddzielne działki i zniesienie współwlasnosic.
    Jak sie dogadacie to spotkacie sie u notariusza i dokonacie zniesienie
    wspołwlasnosci.

    Jak sie nie dogadacie, to kazda ze stron może do sądu wnieść wniosek o
    przymusowe zniesienie współwłasnosci. I to sąd zadecyduje skoro wy sie
    nie potraficie dogadac.

    To nie ma nic wspolnego z umową. Umowa juz została wykonana i mozesz o
    niej zapomniec.

    Co do sądu poniewaz was jest dwóch a developer jeden, to macie wieksza
    siłę przebicia tylko znajdzcie sobie dobrego adwokata.

    Zamiast podziału na trzy działki wnieście alternatywny wniosek, że
    ponieważ wy z sąsiadem nie chcecie podziału to wykupicie udział
    dewelopera i teren w całości pozostanie wasz do spółki z sąsiadem
    I dołóżcie do tego, że podział jaki proponuje deweloper jest dla was
    krzywdzący bo zmienia obraz tego czego oczekiwaliscie, pozbawiając was
    mozliwosci korzytanie z 2/3 wielkosci dzialki.
    Jak dobrze prawnik to zagra to powinien wam pojsc na reke i orzec
    wykupienie przez was cześci dewelopera.
    I deweloper bedzie kwiczał, bo kto mu potem kupi mieszkanie, gdzie
    dostepu bedzie miał zero.

    sprawa do wygrania tylko trzeba to umiec dobrze rozegrac.
    i meic kase na wykupienie czesci dewelopera.
    Alternatywnie, jak wam nie zalezy, wniescie, ze to niech deweloper
    wykupi wasze czesci. ale chyba nie o to wam chodzi.

  • 18. Data: 2011-08-15 22:33:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/15/2011 10:46 AM, _ąćęłńóśźż wrote:
    > Co więcej, deweloper nie może pójść do sądu nie posiadając więcej niż połowy
    > udziałów (KC, Współwłasność).
    > To znaczy może jak kazdy, ale generalnie nie bardzo ma podstawę prawną.

    co wiecej
    na ich miejscu to ja bym poszedl do sądu i ugotował dewelopera wnioskiem
    o wykup udzialow dewelopera.
    beda mieli działkę dla siebie.

  • 19. Data: 2011-08-15 22:35:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/15/2011 12:54 PM, Michał wrote:
> [...]
    > zapisu w akcie notarialnym o "niepodzielności trawnika" (czyli całość
    > jest wspólna). Czy gdyby go nie było to zmieniłoby to coś? Ma on w ogóle

    Niewielką, bo to już w zasadzie po rybkach. a tylko krowa nie zmienia
    zdania.
    Jakbyście jeszcze mieli w tej umowie zapisane, a co bedzie jak jedna ze
    stron zmieni zdanie, to wowczas jeszcze mozna byc cos ugrac.

    to tak jak z niektorymi przepisami ruchu drogowego.
    jest przepis czegos zabraniajacy, ale nie ma kary za jego nieprzestrzeganie.

  • 20. Data: 2011-08-16 01:15:18
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (15.08.2011 16:44), Michał wrote:

    > A co jeśli w umowie ze szwagrem jest zapis jakiego koloru będzie auto?
    > Kolor będzie mógł zmienić - no jasne. Ale chyba dopiero w momencie
    > zmiany umowy, a na to powinny/muszą zgodzić się obie strony. Prawda?

    Prawda i nieprawda.

    Nieprawda że w momencie zmiany umowy, umowa już jest, zmianom nie podlega.

    Prawda, że muszą zgodzić się obie strony. Jednak jeżeli strony się nie
    zgodzą, to zostaje sąd, który może przychylić się do jednej ze stron,
    jeżeli przyzna jej słuszność.

    A wracając do sprawy nieruchomości: mi, jako laikowi, widzi się że sąd
    mógł przyznać rację developerowi jakby ten np. chciał ocieplić
    nieocieplony dom, lub załatać przeciekający dach, kiedy reszta
    współwłaścicieli staje okoniem. Za to mi się zupełnie nie widzi żeby
    miał przychylić się do podziału tej ziemi na odrębne kawałki.

    Co nie zmienia tego, że developer ma prawo z tym pójść do sądu, ma prawo
    się od Ciebie domagać zgody, ty nie masz obowiązku się zgadzać.

    p. m.