  • 21. Data: 2011-08-16 07:08:15
    Temat: Re: Czy po podpisaniu umowy kupna-sprzedaży nieruchomości można dokonywać w niej zmian?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Zawsze mi się wydawało, że podział nieruchomości wspólnej w wypadku
    wspólnoty mieszkaniowej jest trudniejszy do przeprowadzenia lub nawet
    niemożliwy w przeciwieństwie do zwykłej współwłasności. Czy się myliłem?
    Dlaczego wszyscy traktują ten trawnik jako "zwykłą" współwłasność?

  • 22. Data: 2011-08-16 09:15:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Aug 2011, witek wrote:

    > co wiecej
    > na ich miejscu to ja bym poszedl do sądu i ugotował dewelopera wnioskiem
    > o wykup udzialow dewelopera.
    > beda mieli działkę dla siebie.

    Jeszcze muszą mieć pieniądze na mieszkanie :)
    A nie wiemy czy przypadkiem dotąd nie spłacają kredytu na to co już
    kupili.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2011-08-16 09:24:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Aug 2011, jureq wrote:

    > Zawsze mi się wydawało, że podział nieruchomości wspólnej w wypadku
    > wspólnoty mieszkaniowej jest trudniejszy do przeprowadzenia lub nawet
    > niemożliwy w przeciwieństwie do zwykłej współwłasności. Czy się myliłem?

    IMVHO nie (ewentualnie "niezbyt").

    > Dlaczego wszyscy traktują ten trawnik jako "zwykłą" współwłasność?

    Może dlatego, że "podział do wyłącznego użytkowania" zrobiony w postaci
    aktu notarialnego będzie dawał całkiem podobny skutek?

    Formalnie będzie to nadal współwłasność, ale użytkowana "w częściach
    rozłącznych". W świetle wątku o najmowanym lokalu wypadałoby dodać
    "w częściach rozłącznych w przestrzeni a nie w czasie" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2011-08-16 09:45:23
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    > Dlaczego wszyscy traktują ten trawnik jako "zwykłą" współwłasność?

    Dlatego, że wspólnota mieszkaniowa składająca sie z mniejszej liczby
    właścicieli niż siedmiu działa właśnie na zasadach współwłasności.
    Michał

  • 25. Data: 2011-08-16 11:07:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Aug 2011, Michal wrote:

    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał
    >
    > Dlatego, że wspólnota mieszkaniowa składająca sie z mniejszej liczby
    > właścicieli niż siedmiu działa właśnie na zasadach współwłasności.

    Jureq pewnie miał na uwadze pewien dualizm kurpuskularno-falowy
    występujący przy wspólnocie, w którym z założenia lokale stanowią
    własność wydzieloną, zaś budynek i związany z nim grunt własność
    (co do zasady) *nie*podzielną.
    A w wątku przytaczano odwołania do przepisów stosujących się
    do własności podzielnej :) (zdaje się prawnik developera
    coś w tym stylu też sugerował, sugerując iż współwłaściciel
    ma prawo ŻĄDANIA podziału).

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2011-08-17 20:57:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Co dalej z tą sprawą zrobić?

    Zgodzić się, albo nie. Jak się nie zgodzisz, to developer będzie musiał iść
    do sądu. Moze wygra, może przegra., Jak taki podział ma sens, to może
    wygrać. Ale jak to dzielą "na pałę", to bedą do tego musieli przekonać sąd.