  • 51. Data: 2010-01-22 08:45:11
    Temat: Re: Czy płatność kartą od kwoty X jest zgodna z prawem?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    castrol pisze:

> [...]
    > 2) zastrzeżenia elektronicznego instrumentu płatniczego;
    > 3) niezgodności podpisu na elektronicznym instrumencie płatniczym z
    > podpisem na dokumencie obciążeniowym;
    > 4) odmowy okazania dokumentu stwierdzającego tożsamość przez
    > posiadacza lub użytkownika w przypadku określonym w art. 10 ust. 1, albo
    > stwierdzenia posługiwania się elektronicznym instrumentem płatniczym
    > przez osobę nieuprawnioną;
    > 5) niemożności uzyskania akceptacji dokonania operacji.
    >
    > W ustawie tej nie ma ani slowa o kwocie minimalnej ponizej ktorej,
    > akceptant ma prawo odmowic przyjecia zaplaty karta.

    Terminal może miec ustawioną kwotę minimalną, wtedy podpadało by to pod
    punkt 5)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 52. Data: 2010-01-22 08:46:32
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Kapsel pisze:

    > O! pręg widzę opiniotwórczą grupa jest ;]
    >
    > No ale dobra - skoro już przy temacie - wkurzyłem się. Mogę się komuś
    > poskarżyć, że Lidl moją kartę olał?

    Możesz - wystawcy karty

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 53. Data: 2010-01-22 08:50:57
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > W BPH przyjmują takie zgłoszenia i skutecznie działają
    Ale ten BPH to jest jakiś malutki lokalny baneczek z klientami skromnej
    ilości sklepów, skoro tak wiele dużych sieci handlowych i małych sklepików
    stosuje ogranicznia, czyli nie mają wspólnych klientów z BPH, albo jednak
    BPH jest większym bankiem, ale może tym sklepom tam, gdzie...., jak
    wszystkie pozostałe banki, tylko ty odnosisz inne wrażenie.

  • 54. Data: 2010-01-22 08:52:28
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 22 Jan 2010 09:41:43 +0100, szerszen napisał(a):

    > a jakiz to katalog ustawa czy inne prawo w polsce moze zmusic
    > przedsiebiorce do dzialania na swoja szkode?

    Żaden. Ale bądź łaskaw wrócić do tematu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 55. Data: 2010-01-22 08:54:04
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 22 Jan 2010 09:45:11 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Terminal może miec ustawioną kwotę minimalną, wtedy podpadało by to pod
    > punkt 5)

    W sensie, że co -- że nie da się wystukać "4,99" na klawiaturce? Czy nie
    będzie się łączył z centrum w takim przypadku?
    Bo akceptacja to raczej coś innego niż zablokowany terminal.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 56. Data: 2010-01-22 08:59:02
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> pisze:
    > Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hj8tgs$r1m$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > To zależy, co rozumiesz pod pojęciem prawa. Bo zasadniczo prawo wymaga
    > przestrzegania zawartych umów, a ograniczenia kwotowe owe ograniczenia
    > łamią.

    Czy ty znasz każdą umowę którą podpisał jakiś sklep z siecią karcianą
    "w każdym detalu" z *GWARANCJĄ* że nie ma niej czegoś co pozwala
    sklepowi na minimalną kwotę akceptowanej transakcji?
    Ja w sieciach karcianych nie pracuję wiec tych umów nie znam.

    Nie zamierzam opierdalać sklepów za swoje "tylko domysły" o tym co
    w tych umowach jest. Za egzekwowanie umów handlowych "typowo nie w pełni
    jawnych" niech się biorą strony tych umów. Operatorzy kart nie działają
    za darmo wiec niech zarobią na swoją prowizję *uczciwie*.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Nie ma powrotu do jaskiń, jest nas za dużo.

  • 57. Data: 2010-01-22 09:03:00
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > W sensie, że co -- że nie da się wystukać "4,99" na klawiaturce? Czy nie
    > będzie się łączył z centrum w takim przypadku?

    Nie łączy się z centrum. Sprawdzone, przez osobę osobiście. Tam była to
    kwota chyba 8 zł ustawiona (na tym terminalu).

    > Bo akceptacja to raczej coś innego niż zablokowany terminal.

    Nie jest to brak akceptacji, a brak możliwości uzyskania akceptacji (ten
    sam problem będzie, jak np komunikacji z centrum rozliczeniowym nie będzie).

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 58. Data: 2010-01-22 09:05:38
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 21:21:34 +0100, K.K. napisał(a):

    > To nie powód, by pojawiały się następne.

    Sęk w tym że one się nie pojawiają. One istnieją od samego początku
    istnienia zapłat kartami.

  • 59. Data: 2010-01-22 09:12:15
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 22 Jan 2010 10:03:00 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie jest to brak akceptacji, a brak możliwości uzyskania akceptacji (ten
    > sam problem będzie, jak np komunikacji z centrum rozliczeniowym nie

    No jeśli będzie tak ustawione, jak opisałeś powyżej, to jasne. Ciekawym
    jaki akceptant zgodził się na takie coś.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 60. Data: 2010-01-22 09:17:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-21 14:26, Herald pisze:

    > Co mnie obchodzą "gotówkowcy"?

    No to inaczej: na pewno chcesz prowizji wliczonych tak, żeby opłacało
    się sprzedać także małą rzecz, a które przy większym zakupie walną cię
    po kieszeni?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek