  • 61. Data: 2010-01-22 11:19:00
    Temat: Re: Czy płatność kartą od kwoty X jest zgodna z prawem?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    news:pan.2010.01.22.08.52.28@legeartis.org.pl...

    > Żaden. Ale bądź łaskaw wrócić do tematu.

    ale to jest w temacie, jesli ktos decyduje sie na umozliwienie swoim
    klientom platnosci karta, jest w ramach tej uslugi obciazany minimalna kwota
    za taka usluge, a jednoczesnie zabranialoby mu sie ograniczania kwoty od
    jakiej te platnosci elektroniczne moglyby byc realizowane, to byloby to
    dzialaniem na jego szkode

  • 62. Data: 2010-01-22 20:42:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@p...onet.pl>

    > IMO z fragmentu (regulaminu BPH) ktory wkleiles nie wynika, ze akceptant
    > nie moze odmowic przyjecia platnosci karta w innych niz wymienione
    > wypadki. O dzialaniach na ktore sie wyzej powolujesz nie mam zadnej
    > wiedzy wiec ciezko mi na takie argument odpowiedziec bo w zasadzie jest
    > rownorzedny plotce.

    Z regulaminu wynika, ze punktach odpowiednio oznakowanych karta ma być
    honorowana. Wyjątki zawiera zacytowany fragment. Cały regulamin też
    podlinkowałem. Jeszcze jest coś takiego w TOiP, że za darmo we wszystkich
    punktach.

  • 63. Data: 2010-01-22 20:42:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K.K." <z...@h...oraz.pl> napisał w
    wiadomości news:hjbp2g$1h7$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Ale ten BPH to jest jakiś malutki lokalny baneczek z klientami skromnej
    > ilości sklepów, skoro tak wiele dużych sieci handlowych i małych
    > sklepików stosuje ogranicznia, czyli nie mają wspólnych klientów z BPH,
    > albo jednak BPH jest większym bankiem, ale może tym sklepom tam,
    > gdzie...., jak wszystkie pozostałe banki, tylko ty odnosisz inne
    > wrażenie.

    Bank reaguje na reklamacje klientów, a nie ma na celu naprawę świata.

  • 64. Data: 2010-01-22 20:43:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@p...onet.pl>

    wiadomości news:hjbo1v$sjb$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Znasz jakikolwiek bank na świecie, który gwarantuje,
    > że wydana przez niego karta zawsze zostanie zaakceptowana
    > przez każdy sklep ze stosowną nalepką?

    Nie i tego nie wymagam. Jestem w stanie zrozumieć, że są kłopoty
    techniczne. Ale kartka, że nie honorują kart poniżej 30 zł działa na mnie,
    jak czerwona płachta na byka, bo to już jawne lekceważenie zawartych umów.

  • 65. Data: 2010-01-22 20:43:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:hjboim$3r1$2@news.onet.pl...

    > Terminal może miec ustawioną kwotę minimalną, wtedy podpadało by to pod
    > punkt 5)

    Ale wówczas dostanę odmowę wydrukowaną z terminala. I nie mam o to
    pretensji. Zdarza się.

  • 66. Data: 2010-01-22 20:43:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@p...onet.pl>

    > Czy ty znasz każdą umowę którą podpisał jakiś sklep z siecią karcianą
    > "w każdym detalu" z *GWARANCJĄ* że nie ma niej czegoś co pozwala
    > sklepowi na minimalną kwotę akceptowanej transakcji?
    > Ja w sieciach karcianych nie pracuję wiec tych umów nie znam.

    Ja też nie pracuję, ale widziałem kilka takich umów i w znanych mi
    wypadkach są tam kary umowne - nie małę - za takie bezpodstawne odmowy
    akceptacji kart.

    > Nie zamierzam opierdalać sklepów za swoje "tylko domysły" o tym co
    > w tych umowach jest. Za egzekwowanie umów handlowych "typowo nie w pełni
    > jawnych" niech się biorą strony tych umów. Operatorzy kart nie działają
    > za darmo wiec niech zarobią na swoją prowizję *uczciwie*.

    Jeszcze raz podkreślam, że konsument ma umowę z bankiem i to do banku
    powinien keirować ewentualne pretensje, a nie doo sklepu. A już na pewno
    nie do kasjerki, któa wykonuje tam tylko swoje obowiązki i nic od niej nie
    zależy. Ja, jedyne o co pytam przy odmowie akceptacji, to czy wynika z
    problemu technicznego, czy kwoty minimalnej.

  • 67. Data: 2010-01-22 21:12:44
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@p...onet.pl> napisał

    > Nie

    To jaki sens ma namawianie na zmianę banku?

> [...]
    > mnie,
    > jak czerwona płachta na byka, bo to już jawne lekceważenie zawartych

    Nie podejrzewałem ciebie o taką nadpobudliwość graniczącą
    z pieniactwem ;)
    Ty ze sklepem nie masz w tym względzie żadnej umowy. A jak
    wywiązuje się on z umowy z firmą od kart to już sprawa stron
    tamtej umowy, prawda?

  • 68. Data: 2010-01-23 01:48:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > honorowana. Wyjątki zawiera zacytowany fragment. Cały regulamin też
    > podlinkowałem. Jeszcze jest coś takiego w TOiP, że za darmo we wszystkich

    Zgodziłbym się z Tobą gdyby było tam zamiast "w szczególności" np
    "wyłącznie w przypadkach". Nie jest.

    j.

    --
    ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej
    wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika.

  • 69. Data: 2010-01-23 07:06:33
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał

    > Żaden.

    Akurat :(
    Jest mnóstwo przepisów które zmuszają przedsiębiorców do działania
    na swoją szkodę. Od płacenia podatków zaczynając, dalej prawo pracy,
    konsumenckie i wiele innych.

  • 70. Data: 2010-01-23 12:21:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@p...onet.pl>

    > Zgodziłbym się z Tobą gdyby było tam zamiast "w szczególności" np
    > "wyłącznie w przypadkach". Nie jest.

    Jeśli zawrę z Tobą umowę, że będę Ci codziennie dostarczał mleko do drzwi i
    z góry za to wezmę pieniądze (opłata za wydanie karty), a w umówić będzie
    napisane, ze w szczególności mleka mogę nie dostarczyć w razie
    niedowiezienia mleka przez dostawcę, korku na drodze i mrozu poniże -20*C,
    to Twoim zdaniem mogę sobie w dowolnym dniu mleka nie dostarczyć, bo
    przecież w umowie jest "w szczególności"?

    Pamiętaj, że umowy cywilne nie tłumaczy się literalnie wg treści (jak
    ustawy), tylko zgodnie z wolą umawiających się stron. I oczywiście w razie
    wątpliwości mogą istnieć inne uzasadnione przyczyny nieakceptowania karty,
    ale zawsze z załozenia muszą to być przyczyny wyjątkwoe, a nie z góry
    zakładać, że w pewnych warunkach płacić się po prostu nie da. I w tym
    problem.