  • 11. Data: 2010-01-21 11:26:41
    Temat: Re: Czy płatność kartą od kwoty X jest zgodna z prawem?
    Od: GB <g...@o...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie. Bank w celu uchylenia się oid odpowiedzialności musi
    > wyegzekwować swoje prawa wynkające z umowy od centrum rozliczeniowego,
    > zaś te centra od sklepów. Trochę to pokrętne, ale jedyne prawnie
    > właściwe postępowanie.

    Czyli jak mnie wkurza to w Lidlu to do kogoa ma napisać pismo ? :)

    GB

  • 12. Data: 2010-01-21 11:32:37
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    może i w dodatku jest świadom efektów.

    > Czyli jak mnie wkurza to w Lidlu to do kogoa ma napisać pismo ? :)

    Najtaniej wyjdzie do siebie. Efekt ten sam, a koszty mniejsze.

  • 13. Data: 2010-01-21 11:34:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "K.K." <z...@h...oraz.pl> napisał w
    wiadomości news:hj9els$84m$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Najtaniej wyjdzie do siebie. Efekt ten sam, a koszty mniejsze.

    Mylisz się. Ja w swoim mieście w zeszłym roku latem wypleniłem ograniczenia
    przy pomocy BPH. Teraz pojawiły się nowe, ale nowe BPH po połączeniu z GE
    jakoś strasznie opornie działa. Ale i tak jestem dobrej myśli.

  • 14. Data: 2010-01-21 11:59:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > wyegzekwować swoje prawa wynkające z umowy od centrum rozliczeniowego, zaś
    > te centra od sklepów. Trochę to pokrętne, ale jedyne prawnie właściwe

    Sprawdzilem i w umowie jaka ja zawarlem z bankiem kwestia minimalnej
    kwoty planosci karta nie jest w zaden sposob uregulowana. Czego wiec mam
    sie domagac? Malo tego, sa tam rozne zastrzezenia z ktorych posdrednio
    wynika, ze nie zawsze i wszedzie bede mogl placic karta.

    j.

    --
    ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej
    wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika.

  • 15. Data: 2010-01-21 12:15:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-20 21:30, Grzegorz Brycki pisze:
    > Witam
    >
    > Kiedyś pamiętam, że czytałem że nie można ograniczać możliwości
    > płatności kartą tym, że zakupy są zbyt małe w praktyce większość małych
    > sklepikarzy wymaga np. 25 zł, a nawet niektóre sieci jak Lidl ! jak to
    > jest?

    na pewno chcesz prowizji wliczonych w cenę towaru, którą zapłacą także
    gotówkowcy?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2010-01-21 13:17:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > sie domagac? Malo tego, sa tam rozne zastrzezenia z ktorych posdrednio
    > wynika, ze nie zawsze i wszedzie bede mogl placic karta.

    Masz się domagać honorowania Twojej karty w sklepie oznaczonym stosownym
    symbolem.

  • 17. Data: 2010-01-21 13:26:56
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 13:15:47 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > na pewno chcesz prowizji wliczonych w cenę towaru, którą zapłacą także
    > gotówkowcy?

    Co mnie obchodzą "gotówkowcy"?
    Ja np. kupując paliwo do agregatu prądotwórczego stojącego na działce,
    płącę "w każdym litrze" stary podatek drogowy, który "ma iść na rozbudowę
    dróg". Przecież ja kurwa nie jeżdżę z tego paliwa po drogach tylko spalam
    go w agregacie.
    Przykłady gdzie "się płaci a nie korzysta" jest mnóstwo albo i więcej.

  • 18. Data: 2010-01-21 14:08:55
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 12:59:42 +0100, januszek napisał(a):

    > Sprawdzilem i w umowie jaka ja zawarlem z bankiem kwestia minimalnej
    > kwoty planosci karta nie jest w zaden sposob uregulowana. Czego wiec mam
    > sie domagac?

    januszek, oni to mają w swoich umowach (sklepowy z rozliczeniowcem).

    > Malo tego, sa tam rozne zastrzezenia z ktorych posdrednio
    > wynika, ze nie zawsze i wszedzie bede mogl placic karta.

    I jest takie, że sklepowy może warunkować obsługę kwotą na paragonie?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 19. Data: 2010-01-21 14:38:24
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> pisze:
> [...]
    > wyegzekwować swoje prawa wynkające z umowy od centrum rozliczeniowego,
    > zaś te centra od sklepów. Trochę to pokrętne, ale jedyne prawnie

    Ja byłem dość solidnie przekonany że to jest "właściwa prawnie droga"
    choć z punktu widzenia "nie prawnika" wydaję się to "nieco ironiczne".

    A poważniej to mało komu będzie się chciało donosić bankowi/naciskać
    przez bank choć "użytkowników kart" jest tylu że paru "pieniaczy" banki
    mają jak w banku [ takim banku sprzed kryzysu ;-) ].

    --
    Gdy bramą do bogactwa i zaszczytów jest wojna, wówczas ludzie słysząc
    o niej gratulują sobie wzajemnie i czy to przy pracy, czy przy odpoczynku,

  • 20. Data: 2010-01-21 19:41:14
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Te ograniczenia są niezgodne z umowami pomiędzy klientami a bankami. Z tego
    > co wiem naruszają również umowy pomiędzy sklepami a centrami
    > rozliczeniowymi

    No nie tylko. Jest to tez niezgode z Ustawa o elektronicznych
    instrumentach płatniczych

    Art. 9. Odmowa przyjęcia zapłaty przez akceptanta, o której mowa w art.
    8 ust. 1 pkt 4, może nastąpić w szczególności w przypadku:
    1) nieważności elektronicznego instrumentu płatniczego;
    2) zastrzeżenia elektronicznego instrumentu płatniczego;
    3) niezgodności podpisu na elektronicznym instrumencie płatniczym z
    podpisem na dokumencie obciążeniowym;
    4) odmowy okazania dokumentu stwierdzającego tożsamość przez
    posiadacza lub użytkownika w przypadku określonym w art. 10 ust. 1, albo
    stwierdzenia posługiwania się elektronicznym instrumentem płatniczym
    przez osobę nieuprawnioną;
    5) niemożności uzyskania akceptacji dokonania operacji.

    W ustawie tej nie ma ani slowa o kwocie minimalnej ponizej ktorej,
    akceptant ma prawo odmowic przyjecia zaplaty karta.

    Jacek Kustra