  • 21. Data: 2008-11-28 21:00:53
    Temat: Re: Czy oszustwa się sumują?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Nov 2008, Tanto wrote:

    > Za pieniądze które przetrzymuje, może zakupić w Chinach kilka kontenerów
    > misiów pluszowych, sprzedać je z 2 lub 3 krotnym zyskiem, a po kilku
    > miesiącach zwrócić ludziom kasę. Może nawet z odsetkami ;-)
    [...]
    > Szczerze mówiąc, mam nadzieję że jednak nie działa to tak jak napisałem i nie
    > czeka nas za chwilę wysyp 'biznesmenów' działających wg. mojego 'planu' :-)

    Optymista.

    Był tu już gość, który miał pretensje do komornika - bo "mu się biznes
    dobrze rozwijał" (za pieniądze wierzycieli).
    A tu zły komornik, na żądanie złośliwych wierzycieli, przychodzi i chce
    zabrać... (te pieniądze wierzycieli).
    I to tak z pełnym przekonaniem (ta pretensja).
    Cytuję: "wy jestescie jacys niedorobieni ? jak ma firma prosperowac
    dobrze skoro nie moze obracac pieniedzmi"

    O tu:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_th
    read/thread/b4e042275e163e3a

    I rykoszety z komentarzami pod ww tematem:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_th
    read/thread/68f5b7d8f7410fe7
    oraz (popatrz na wypowiedź Wojtka Szweicera i jak flejmy zebrał ;)):
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_th
    read/thread/5ef0b46407b0d054

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2008-11-28 21:04:10
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 28 Nov 2008 21:56:47 +0100, Tristan napisał(a):

    > Większość transakcji tak się przeprowadza.

    > bez sensu. Przesyłka pobraniowa jest skrajnie niewygodna i do tego
    > duuuużo droższa.

    Dlatego ja na Allegro staram się korzystać wyłącznie z usług sprzedawców
    sprzedających przez Płatności Allegro. Jak coś pójdzie nie tak, to jest
    jeszcze chargeback.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 23. Data: 2008-11-28 22:37:46
    Od: s...@m...com

    > W odpowiedzi na pismo z piątek 28 listopad 2008 17:06
    > (autor r...@w...pl
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <5...@n...onet.pl>):

    > Większość transakcji tak się przeprowadza.

    I ten fakt jest furtką, którą wykorzystują różnej maści oszuści.

    > bez sensu. Przesyłka pobraniowa jest skrajnie niewygodna i do tego duuuużo
    > droższa.

    Jest droższa o kilka zł, a co do wygody to nie widzę różnicy.

    Jesli listonosz zastanie kogoś w domu, to paczkę pobraniową może odebrać kazdy
    z domowników, którego poinformujesz i zostawisz mu gotówkę.
    Jesli listonosz nie zastanie nikogo w domu to czy to będzie paczka pobraniowa
    czy zwykła - do skrzynki jej nie upchnie, tylko zostawi awizo, i fatyga na
    pocztę po odbiór paczki i tak jest nieunikniona.

    Poza tym jest jeszcze Escrow.

  • 24. Data: 2008-11-28 23:04:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 28.11.2008 Herald <h...@o...eu> napisał/a:

    > Oprócz wpłąt od "kupujących" doliczyć można kilka odszkodowań za %
    > uszczerbku na zdrowiu z kilku TU :)

    Niech poszkodowani dadzą znać TU o swoich podejrzeniach :)

    > Dosyć niezła sumka się uzbiera :)

    Ale też pierwotna teza Tristana nie będzie słuszna bo takie dodatkowe
    okoliczności będą zawsze - przecież delikwent będzie się starał nie
    spłacić długu a fakt złamania nogi nie będzie tu żadnym
    usprawiedliwieniem. Zresztą bardziej dyskutuję z nazwaniem tego "kradzieżą
    doskonałą" bo jakoś łamanie nogi mi się w to nie wpisuje, a schematów
    wyrolowania kogoś żerując na uwarunkowaniach psychicznych można podawać na
    pęczki.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2008-11-28 23:17:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 28.11.2008 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
    > Tylko po co? Nie prościej zmienić prawo na takie, które pozwala na reakcję
    > na czyn a nie na czyn+zamiar? Ukradłem, mam oddać. Nie ważne czy ukradłem
    > przypadkowo (usiadłem i mi się do płaszcza przykleiło) czy specjalnie
    > posmarowałem dupę klejem.

    No prawo jest właśnie takie jak wyżej sobie życzysz tylko idzie to trybem
    cywilnym. Ty byś chyba chciał aby szło karnym, czyli aby kogoś KARAĆ za
    dług bez względu na to jak powstał.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2008-11-28 23:20:10
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: "Cezar" <c...@i...pl>

    > nie splaci, a mimo to zaciaga. Albo "po" czynie - ktos przepadl bez
    > sladu, kasy nie oddaje, telefonow nie odbiera - ergo znaczy chcial
    > oszukac.A dlaczego chcial : bo ma kase na koncie, moglby ja zwrocic,
    > ale tego nie robi.

    Przy takim podejściu, kazda skuteczna egzekucja z konta bankowego powinna
    się konczyc złożeniem wniosku do prokuratury przez komornika.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 27. Data: 2008-11-29 12:01:26
    Od: r...@m...com

    > W odpowiedzi na pismo z piątek 28 listopad 2008 17:06
    > (autor r...@w...pl
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <5...@n...onet.pl>):

    > Większość transakcji tak się przeprowadza.

    Najbardziej popularna jest opcja przesyłki za pobraniem.
    Dotyczy to wszelkich zamówień nie tylko aukcji, i sklepów internetowych, ale
    także zamówień listownych i telefonicznych w sklepach wysylkowych.
    Jestem gotów dopłacić te ~5 zł za pobranie a w przypadku droższego towaru
    kolejne 5 za opcję sprawdzenia zawartości przesyłki przed odbiorem, niż
    stresować się możliwością oszustwa autora aukcji/strony ze sklepem
    internetowym gdybym dokonał wczesniejszego przelewu na konto/zapłacił kartą
    kredytową.

    Tylko w przypadku zakupu usług wirtualnych np domeny, miejsca na serwerze pod
    stronę www itp.

    w przypadku towarów ZAWSZE wybieram paczkę pobraniowa, obojętnie czy jest to
    aukcja czy sklep internetowy, czy jakakolwiek inna forma sprzedaży wysyłkowej.

    Jeśli sklep nie oferuje wysyłki za pobraniem - szukam innego sklepu.

  • 28. Data: 2008-11-29 15:25:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Nov 2008, Tristan wrote:

    > (autor r...@w...pl
    >
    > bez sensu. Przesyłka pobraniowa jest skrajnie niewygodna i do tego duuuużo
    > droższa.

    Kiedy jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
    Zacytuję ci raz jeszcze z Roberta:

    ^^^^^^^^^^^

    O ile najczęściej zakupów dokonuję - o ile odbiór osobisty jest
    niemożliwy - przedpłatą, to fakt *oferowania* odbioru osobistego
    oraz przesyłki pobraniowej jak najbardziej wpływa na decyzję
    czy kupić u danego sprzedawcy.

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2008-11-29 16:35:50
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 29 listopad 2008 00:17
    (autor Marcin Debowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <0...@z...router>):

    > No prawo jest właśnie takie jak wyżej sobie życzysz tylko idzie to trybem
    > cywilnym. Ty byś chyba chciał aby szło karnym, czyli aby kogoś KARAĆ za
    > dług bez względu na to jak powstał.

    Niekoniecznie karać, ale zbiorowo nakazać zwrot, żeby każda z 1000 osób nie
    musiała zakładać sprawy cywilnej o 3zł.

    --
    Tristan

  • 30. Data: 2008-11-29 16:39:49
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 28 listopad 2008 23:37
    (autor s...@m...com
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <5...@n...onet.pl>):

    > I ten fakt jest furtką, którą wykorzystują różnej maści oszuści.

    Możliwe. Ale taka forma jest właściwa.

    > Jest droższa o kilka zł, a co do wygody to nie widzę różnicy.

    Kilka jak kilka.

    > Jesli listonosz zastanie kogoś w domu, to paczkę pobraniową może odebrać
    > kazdy z domowników, którego poinformujesz i zostawisz mu gotówkę.

    słowo-klucz: gotówka. Trzeba po nią zapierdzielać do bankomatu. Ta
    przestarzała forma płatności niesie same kłopoty.

    > Jesli listonosz nie zastanie nikogo w domu to czy to będzie paczka
    > pobraniowa czy zwykła - do skrzynki jej nie upchnie,

    mój upycha, jak zamawiam do domu. Większe rzeczy zamawiam do pracy i
    sekretarka odbiera. Można jej zostawiać kasę, ale trzeba wtedy latać do
    bankomata.

    --
    Tristan