  • 31. Data: 2008-11-29 16:47:52
    Temat: Re: Czy oszustwa sięsumują?
    Od: r...@w...pl

    > W odpowiedzi na pismo z piątek 28 listopad 2008 23:37
    > (autor s...@m...com
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <5...@n...onet.pl>):

    > Możliwe. Ale taka forma jest właściwa.

    > Kilka jak kilka.

    > słowo-klucz: gotówka. Trzeba po nią zapierdzielać do bankomatu. Ta
    > przestarzała forma płatności niesie same kłopoty.

    Na szczęście nie należę do tych ludzi którzy wszędzie płacą kartą i blokują
    kolejki w sklepach (bo jednak płatność kartą trwa dłużej niż gotówką) i po 20
    zł muszą biegać do bankomatu.
    Owszem mam kartę, ale zawsze płacę gotówką której odpowiednią ilość (kilkaset
    zł) zawsze mam przy sobie.

    > mój upycha, jak zamawiam do domu. Większe rzeczy zamawiam do pracy i
    > sekretarka odbiera. Można jej zostawiać kasę, ale trzeba wtedy latać do
    > bankomata.

    j.w.

  • 32. Data: 2008-11-30 11:10:24
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 29 listopad 2008 17:47
    (autor r...@w...pl
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <5...@n...onet.pl>):

    > Na szczęście nie należę do tych ludzi którzy wszędzie płacą kartą i
    > blokują kolejki w sklepach (bo jednak płatność kartą trwa dłużej niż
    > gotówką)

    No na szczęście nie należę do tych ludzi, co płacą gotówką i blokują kolejki
    w sklepach, bo płatność gotówką trwa jednak dłużej niż kartą, zwłaszcza jak
    babcia dziubdzia po portfelu, żeby znaleźć brakujące złoty dwadzieścia
    siedem.

    > i po 20 zł muszą biegać do bankomatu.

    nie należę również do tych ludzi, którzy kupują rzeczy za 20zł.

    > Owszem mam kartę, ale zawsze płacę gotówką której odpowiednią ilość
    > (kilkaset zł) zawsze mam przy sobie.

    Smutne, ale są tacy, co lubią se poszpanować bogactwem. Nie mają czym innym,
    to pozostaje im to.

    --
    Tristan

  • 33. Data: 2008-11-30 11:29:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    babcia dziubdzia po portfelu, żeby znaleźć brakujące złoty dwadzieścia
    siedem, a kasjerka leci do innej kasy szukać rozmiany.

    Płatność kartą trwa kilkanaście sekund.

  • 34. Data: 2008-11-30 11:34:10
    Od: s...@m...com

> [...]
    > babcia dziubdzia po portfelu, żeby znaleźć brakujące złoty dwadzieścia

    Ostatnio jak stałem w kolejce i jakiś karciarz płacił za zakupy i w momencie
    transakcji terminal stracił połączenie z internetem, to dobrze ze było więcej
    kas, bo ładnie przyblokował kolejke, musieli serwis wzywać...

    > nie należę również do tych ludzi, którzy kupują rzeczy za 20zł.

    lol, gazety w kiosku czy chleb kupujesz od razu hurtem;)

    > Smutne, ale są tacy, co lubią se poszpanować bogactwem. Nie mają czym innym,
    > to pozostaje im to.

    masz rację, muszą poszpanować że oni mają karty, bo gotówkę to tylko biedni
    emeryci i rencisci noszą przy sobie.

  • 35. Data: 2008-11-30 11:41:41
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 30 listopad 2008 12:34
    (autor s...@m...com
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <5...@n...onet.pl>):

    > Ostatnio jak stałem w kolejce i jakiś karciarz płacił za zakupy i w
    > momencie transakcji terminal stracił połączenie z internetem, to dobrze ze
    > było więcej kas, bo ładnie przyblokował kolejke, musieli serwis wzywać...

    Jak ostatnio babka nie miała z czego wydać, to leciała i szukała i
    czekaliśmy i czekaliśmy i czekaliśmy.

    > lol, gazety w kiosku czy chleb kupujesz od razu hurtem;)

    gazety w kiosku czy chleb kupuję wysyłkowo? Mowa była o wysyłce za
    pobraniem.

    Ale owszem. gazet nie kupuję, bo po co? A chleb kupuję ,,hurtem'' z innymi
    towarami w Luksie. Płacę więc i tak zawsze kartą.

    > masz rację, muszą poszpanować że oni mają karty, bo gotówkę to tylko
    > biedni emeryci i rencisci noszą przy sobie.

    Nie, szpanują tym, że mają kilka stów w portfelu. I oczywiście latają do
    bankomatu i tak, bo jak stówy stopnieją, to trzeba kieszen zasilić...

    Biedni, jak ja, mają kartę, żeby oszczędzać i żeby nie wybierać ponad miarę,
    bo to koszt.

    --
    Tristan

  • 36. Data: 2008-11-30 11:53:17
    Od: s...@m...com

> [...]
    >
    > Biedni, jak ja, mają kartę, żeby oszczędzać i żeby nie wybierać ponad miarę,

    Biednych nie stać na samochód.

  • 37. Data: 2008-12-01 09:18:07
    Od: Tanto <w...@w...pl.itotez>

    Cezar pisze:
    > Przestepstwo oszustwa (art. 286 k.k.) jesto poniekad "asekurowane" (tak
    > sobie to nazwijmy) przez przestepstwo przywlaszczenia (art. 284 k.k.)

    Rzeczywiście wygląda to na dobrze zgrany duet. Ciekawi mnie tylko czy
    obydwa te przestępstwa są 'załatwiane' przez organa ścigania? Jeśli
    chodzi o oszustwo to wiem z własnego doświadczenia :-( że wystarczyło
    zgłosić zdarzenie w komisariacie, czy z przywłaszczeniem jest podobnie?

    --
    "Grzeczne dziewczęta idą do nieba, niegrzeczne idą tam gdzie chcą."

  • 38. Data: 2008-12-01 09:23:18
    Od: Tanto <w...@w...pl.itotez>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Był tu już gość, który miał pretensje do komornika - bo "mu się biznes
    > dobrze rozwijał" (za pieniądze wierzycieli).
    > A tu zły komornik, na żądanie złośliwych wierzycieli, przychodzi i chce
    > zabrać... (te pieniądze wierzycieli).
    > I to tak z pełnym przekonaniem (ta pretensja).
    > Cytuję: "wy jestescie jacys niedorobieni ? jak ma firma prosperowac
    > dobrze skoro nie moze obracac pieniedzmi"

    No, no... jestem pod wrażeniem, gość powinien dostać jakąś nagrodę za
    poczucie humoru ;-)

    --
    "Grzeczne dziewczęta idą do nieba, niegrzeczne idą tam gdzie chcą."

  • 39. Data: 2008-12-02 00:05:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 28 listopad 2008 17:14
    (autor Cezar
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ggp5cd$n2i$1@achot.icm.edu.pl>):

    > Przestepstwo oszustwa (art. 286 k.k.) jesto poniekad "asekurowane" (tak
    > sobie to nazwijmy) przez przestepstwo przywlaszczenia (art. 284 k.k.) -
    > jesli ktos dostal kase, towaru nie wyslal i kasy nie oddal, to byc moze
    > uda mu sie obronic przed zarzutem oszustwa (bo nie da sie wykazac ze mial
    > zamiar wykiwania), ale juz trudno sie wybronic przed obiektywnym i
    > sprawdzalnym faktem ze nie oddaje kasy. A to wystarczy do zarzutu
    > przywlaszczenia i to w typie kwalifkowanym, bo przywlaszczenia rzeczy
    > powierzonej (art. 284 par 2 kk).

    No widzisz, a mi prokuratura powiedziała, że mam spadać. Sprzedawca
    zatrzymał sobie towar i kasę. Kazali ścigać cywilnie.

    --
    Tristan