  • 1. Data: 2008-11-27 15:18:45
    Temat: cz mam obowiązek powiadomić o wymeldowaniu ..,.
    Od: "andy" <r...@p...fm>

    osobę którą wymeldowałem z mieszkania. Tam jest takaklauzula
    ze trzeba wymienić dowód osobisty do 2 tygodni.
    To jest ktoś bliski ale zachowała sie źle
    i na podstawie dokumentów które przedstawiłem
    urząd (na sałe szczęście) wymeldował te osobe bez problemu

    Dzieki za odpowiedzi

  • 2. Data: 2008-11-27 19:38:38
    Temat: Re: cz mam obowiązek powiadomić o wymeldowaniu ..,.
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    > osobę którą wymeldowałem z mieszkania.

    A po co?! Meldunek do niczego nie uprawnia, to tylko potwierdzenie pobytu.

> [...]
    > To jest ktoś bliski ale zachowała sie źle
    > i na podstawie dokumentów które przedstawiłem
    > urząd (na sałe szczęście) wymeldował te osobe bez problemu

    Mamy rozumieć, że bez upoważnienia wziąłeś jej dowód osobisty i jako osoba
    najbliższa działając w jej imieniu ją wymeldowałeś?! Czy wymeldowałeś ją w
    trybie administracyjnym, tzn. złożyłeś podanie, że on tam nie mieszka i żeby
    go wymeldowali?

    Natomiast fikcja meldunkowa to wykroczenie. Jeśli osoba tam dalej mieszka, a
    Ty złożyłeś oświadczenie że się wyprowadziła poświdczyłeś nieprawdę.
    A jeśli działałeś w jej imieniu bez jej upoważnienia to kto się na tym druku
    podpisał w miejscu przeznaczonym dla tej osoby?

  • 3. Data: 2008-11-28 06:50:08
    Od: "andy" <r...@p...fm>

    Zrobiłem legalnie i miałem odpowiednie dokumenty,
    O to sie nie martw, fikcji też niem ma.
    Pytam jedynie czy mam powiadomić o fakcie, ale o tym pytaniu
    pomimo elkwencji - zapomniałeś

  • 4. Data: 2008-11-28 11:44:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Nov 2008, andy wrote:
    [...komuś - BTW. wrotka nie zawadzi...]
    > Zrobiłem legalnie i miałem odpowiednie dokumenty,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > O to sie nie martw, fikcji też niem ma.
    > Pytam jedynie czy mam powiadomić o fakcie, ale o tym pytaniu
    > pomimo elkwencji - zapomniałeś

    A Ty zapomniałeś o tym, że to dający upoważnienie ma interes
    prawny zarówno w tym, aby ustalic obowiązek poinformowania
    jak i samemu się doinformować (spytać czy już czynności do
    której udzielił upoważnienia dokonano).
    Regulacje w art.96 oraz 98 KC i dalej.
    Więc to owa osoba, kiedy dawała Ci pełnomocnictwo, określiła
    czy i jak masz ją powiadomić! Dlaczego NAS pytasz albo spodziewasz
    się że będzie na to osobny przepis?

    Obawiam się że przedpiścia (Piotr) jak najsłuszniej Ci napisał.
    Jeśli tak, to wyjdzie że dodatkowo w poście skłamałeś (pisząc
    o "zrobieniu legalnie").
    W jakiej formie (pisemnej, ustnej...) dostałeś upoważnienie
    na przeprowadzenie wymeldowania?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-11-28 12:00:21
    Od: "andy" <r...@p...fm>

    Tak ! - napeewno - Ty jesteś następny madry inaczej!
    Acha - kłamać !?? - naprawde to napisałeś ?
    Nie sądź in. wg siebie !
    I daj sobie już spokój, to co chciałem
    już sie dowiedziałem ....
    szkoda pisać !!!!

  • 6. Data: 2008-11-28 21:25:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Nov 2008, andy wrote:

    > Tak ! - napeewno - Ty jesteś następny madry inaczej!
    > Acha - kłamać !?? - naprawde to napisałeś ?

    Napisałem, że *prawdopodobnie* kłamiesz.
    Wydaje się mało prawdopodobne, aby osoba która udzieliła Ci
    pełnomocnictwa do wymeldowania zapomniała zarówno o tym,
    że prosiła abyś ją wymeldował, jak i zapytać czy to zrobiłeś.

    > Nie sądź in. wg siebie !

    A gdzie, to kłamstwo (Twoje) mogło być nieumyślne.
    Mi się też może zdarzyć.
    Zwyczajnie przypuściłem, że wbrew oświadczeniu że "wszystko było
    legalnie" *nie miałeś* pełnomocnictwa do wymeldowania owej osoby
    w *jej* imieniu.
    Oczywiście właściciel mieszkania *może* wymeldować ową osobę
    we *własnym* imieniu (jako rozporządzający), tyle, że ja to
    ćwiczyłem w praktyce.
    Nie odbywa się to migiem i (jeśli była osoba zamieszkująca jest
    dostępna) nie odbędzie się bez jej wiedzy. A to znaczy że pytanie
    o to, czy trzeba ją powiadomić byłoby bez sensu.

    > I daj sobie już spokój, to co chciałem już sie dowiedziałem ....

    Zamiast się oburzać, pomyśl moment i rozważ czy by jednak po
    pierwsze dokładniej nie objaśnić co NAPRAWDĘ miało miejsce
    (możliwe, że nasze domysły były błędne) oraz co i jak
    załatwiłeś.
    Przyda się innym w Twojej sytuacji.

    > szkoda pisać !!!!

    A to już wg uznania :|

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-11-30 21:49:27
    Od: r...@m...com

    Ta osoba (jeśli to mężczyzna w wieku przed lub poborowym) ma obowiązek
    poinformować WKU.

  • 8. Data: 2008-12-01 06:54:55
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 27 Nov 2008 16:18:45 +0100, andy napisał(a):

> [...]
    > To jest ktoś bliski ale zachowała sie źle
    > i na podstawie dokumentów które przedstawiłem
    > urząd (na sałe szczęście) wymeldował te osobe bez problemu

    Coś mi się wydaje, że źle sformułowałeś tekst, stąd późniejsze "najazdy" na
    Ciebie.
    Czy na pewno Ty wymeldowałeś? Jeśli tak, to osoby odpisujące Tobie miały
    rację.
    Ale może chodziło o "wymeldowanie z urzędu", wówczas nie Ty tylko urząd
    wymeldował. Ty tylko poinformowałeś urząd o takowej sprawie i nic Ciebie
    więcej nie obchodzi...
    Sformułowanie "wymeldowałem" wskazuje na pierwszą opcję, ale coś mi się
    wydaje, że to drugie miałeś na myśli...

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski