    From: "." <...@...c>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy mam szansę?
    Date: Thu, 5 Jun 2008 14:50:27 +0200

    Witam.

    Proszę o poradę w następującej sprawie. Niedawno kupiłem na umowę
    kupna-sprzedaży motocykl. Motocykl ten miał dwóch współwłaścicieli, przy
    czym jeden jest niepełnoletni. W momencie rejestracji dowiedziałem się, że
    osoba niepełnoletnia nie może być stroną tej umowy bez zgody sądu. Ogólnie
    taką umowę można sporządzić dopiero po uzyskaniu sądowej zgody. Taką zgodę
    sąd może wydać najwcześniej za kilka miesięcy. Czyli umowa ta jest w świetla
    prawa nieważna. Mam zamiar domagać się odstąpienia od tej umowy, czyli zwrot
    pieniędzy i zwrot motocykla. Czy jeśli druga strona umowy nie będzie chciała
    dobrowolnie zwrócić pieniędzy, mam szansę na odzyskanie tych pieniędzy na
    drodze sądowej? Nie chcę czekać tyle czasu, aż będzie można podpisać ważną
    umowę.

    Pozdrawiam.
    .