eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy da radę jeszcze odzyskać to mieszkanie ? (prawo spółdzielcze ?) › Czy da radę jeszcze odzyskać to mieszkanie ? (prawo spółdzielcze ?)
  • Data: 2008-09-21 20:16:09
    Temat: Czy da radę jeszcze odzyskać to mieszkanie ? (prawo spółdzielcze ?)
    Od: sawic <s...@w...to.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Temat trochę mało mówiący, ale już wyjaśniam.

    Otóż moja ciotka miała kiedyś mieszkanie lokatorskie w spółdzielni
    mieszkaniowej (była członkiem spółdzielni i miała wniesiony odpowiedni
    wkład finansowy). Musiała się przeprowadzić do innego miasta, więc
    uregulowała wszystkie należności i mieszkanie zdała do spółdzielni jako,
    że do lokatorskiego mieszkania nie przysługuje prawo własności i nie
    mogła go nikomu odsprzedać. Rzecz miała miejsce około 20 lat temu.
    Nie zrezygnowała z członkostwa w spółdzielni, nie wycofała wkładu.
    Spółdzielnia 3-y krotnie przysyłała jej pisma informujące o możliwości
    odebrania kolejnego mieszkania. Była chyba wpisana coś jakby na listę
    oczekujących na mieszkanie. Pisma wysyłane były na przestrzeni 5-ciu lat
    od momentu zdania poprzedniego mieszkania. Na żadne z pism nie była
    udzielana jakakolwiek odpowiedź.

    Teraz ciotka chciała by owe mieszkanie odebrać.
    Spółdzielnia dalej istnieje, ciotka jest dalej jej członkiem, wkładu
    dalej nie odebrała.

    Czy ktoś mógłby podpowiedzieć w jaki sposób się do tego zabrać, aby
    czegoś nie sknocić ? Zależy jej przede wszystkim na odbiorze mieszkania,
    bo wkład to wiadomo, że można odzyskać, ale raczej były by to niewielkie
    pieniądze.

    Czy mógłby ktoś podać jakiś punkt zaczepienia ? Przeglądałem ustawę o
    prawie spółdzielczym, ale jakoś nic nie umiałem znaleźć.

    Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuję.