  • 1. Data: 2008-09-21 20:16:09
    Temat: Czy da radę jeszcze odzyskać to mieszkanie ? (prawo spółdzielcze ?)
    Od: sawic <s...@w...to.gmail.com>

    Witam,

    Temat trochę mało mówiący, ale już wyjaśniam.

    Otóż moja ciotka miała kiedyś mieszkanie lokatorskie w spółdzielni
    mieszkaniowej (była członkiem spółdzielni i miała wniesiony odpowiedni
    wkład finansowy). Musiała się przeprowadzić do innego miasta, więc
    uregulowała wszystkie należności i mieszkanie zdała do spółdzielni jako,
    że do lokatorskiego mieszkania nie przysługuje prawo własności i nie
    mogła go nikomu odsprzedać. Rzecz miała miejsce około 20 lat temu.
    Nie zrezygnowała z członkostwa w spółdzielni, nie wycofała wkładu.
    Spółdzielnia 3-y krotnie przysyłała jej pisma informujące o możliwości
    odebrania kolejnego mieszkania. Była chyba wpisana coś jakby na listę
    oczekujących na mieszkanie. Pisma wysyłane były na przestrzeni 5-ciu lat
    od momentu zdania poprzedniego mieszkania. Na żadne z pism nie była
    udzielana jakakolwiek odpowiedź.

    Teraz ciotka chciała by owe mieszkanie odebrać.
    Spółdzielnia dalej istnieje, ciotka jest dalej jej członkiem, wkładu
    dalej nie odebrała.

    Czy ktoś mógłby podpowiedzieć w jaki sposób się do tego zabrać, aby
    czegoś nie sknocić ? Zależy jej przede wszystkim na odbiorze mieszkania,
    bo wkład to wiadomo, że można odzyskać, ale raczej były by to niewielkie
    pieniądze.

    Czy mógłby ktoś podać jakiś punkt zaczepienia ? Przeglądałem ustawę o
    prawie spółdzielczym, ale jakoś nic nie umiałem znaleźć.

    Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuję.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-09-21 20:22:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "sawic" <s...@w...to.gmail.com> napisał w wiadomości

    Pytanie podstawowe - Czy spółdzielnia ma jakieś mieszkania lokatorskie,
    które ciotka by mogła ewentualnie dostać?

  • 3. Data: 2008-09-21 21:25:36
    Od: sawic <s...@w...to.gmail.com>

    Robert Tomasik pisze:
    > Pytanie podstawowe - Czy spółdzielnia ma jakieś mieszkania lokatorskie,
    > które ciotka by mogła ewentualnie dostać?

    Na pewno mają lub będą mieli mieszkania bo aktualnie budują kilka
    bloków. Z pewnością nie wszystkie mieszkania zostały jeszcze sprzedane.

    Przy czym bez znaczenia jest czy te mieszkanie będzie od zaraz, czy też
    po prostu zostanie stwierdzony fakt, że w najbliższym czasie gdy tylko
    zwolni się któreś z obecnych mieszkań lokatorskich to zostanie ono
    przydzielone ciotce. Nie musi być w nowym bloku ;)

    Chodzi tylko o to, czy jest jeszcze jakakolwiek szansa na dostanie tego
    lokatorskiego mieszkania, a jeżeli jest to jak się do tego zabrać, aby
    nie dostać zrewaloryzowanego wkładu mieszkaniowego, tylko mieszkanie.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-09-21 21:52:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Chodzi tylko o to, czy jest jeszcze jakakolwiek szansa na dostanie tego
    > lokatorskiego mieszkania, a jeżeli jest to jak się do tego zabrać, aby
    > nie dostać zrewaloryzowanego wkładu mieszkaniowego, tylko mieszkanie.

    Ja bym poszedł z tym pytaniem po prostu do spółdzielni. No i przeanalizował
    statut.

  • 5. Data: 2008-09-22 16:33:39
    Od: sawic <s...@w...to.gmail.com>

    Robert Tomasik pisze:
    > Ja bym poszedł z tym pytaniem po prostu do spółdzielni. No i
    > przeanalizował statut.

    No właśnie chodzi o to, że zanim wyślę ciotkę do spółdzielni, to
    chciałbym wiedzieć jakie są na to szanse i od której strony się do tego
    zabrać, aby osiągnąć zamierzony cel.

    Może ktoś inny wyrazi swoją opinię na ten temat ?