  • 21. Data: 2021-12-14 10:49:41
    Temat: Re: Czy ambasadorem w państwie Watykan POWINIEN być nie katolik? :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu poniedziałek-13-grudnia-2021 o 22:19, J.F. pisze:

    >Polityczny może być ale nie powinien epatować swoją religijnością np.
    >chodząc na manifestacje obrońców życia.

    Dlaczego nie?
    Taka jest polityka naszego panstwa, czy sie to niemieckiemu rzadowi
    podoba, czy nie ...

    J.

  • 22. Data: 2021-12-14 16:35:43
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 13.12.2021 o 20:10, Shrek pisze:

    > No w tym przypadku akurat jakieś tam ma - zwykle od ambasadora wymaga
    > się znajomiści i umiejętności odnalezienia się w lokalnej kulturze, a ta
    > jakby jest mocno w tym wypadku powiązana.
    >
    > Jak dla mnie to trochę dziwne zagranie - trochę trolowanie;). No ale
    > mają prawo.

    I do tego kobieta w Watykanie na tak wysokim stanowisku?
    Niesamowity zbieg kłód pod nogami...

    Ciekawe czy klechy z tego wybrną bez kolejnej kompromitacji.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 23. Data: 2021-12-14 16:44:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.12.2021 o 06:25, A. Filip pisze:
    > Moje osobiste stanowisko jest takie że takie "preferencyjne" usytuowanie
    > regulacji dotyczących KRK w Polsce jeśli już to powinno z*bezpośrednio*
    > wyrażonej woli Narodu

    Nie zgodzę się z Tobą w tej materii. To, ze w Polsce większość ludzi
    jest - albo przynajmniej utożsamia się - Katolikami, to zdecydowanie
    jest jest argument za wyjątkowym traktowaniem tego kościoła. Dlaczego
    taka większość ma dyktować - przykładowo - pozostałym, że mają pokrywać
    koszty ich wiary?

    Gdzie widzisz problem w tym, by członkowie danego kościoła się zrzucili
    na jego utrzymanie? Dlaczego szpital ze środków NFZ ma pokrywać etat
    księdza?

    Byłem gorącym orędownikiem religii w szkołach. Uważałem, ze bezpieczniej
    jest, by ksiądz przyszedł do dzieci, niż kilkanaścioro dzieci biegło na
    salkę katechetyczną. Ale w pakiecie szkoła pokrywa etaty księży.

    --
    Robert Tomasik

  • 24. Data: 2021-12-14 16:50:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.12.2021 o 08:04, J.F. pisze:

    > Ani mozliwosci. Bo z kim chcesz podpisac dla kosciolow
    > protestanckich?

    Z każdym z Biskupów lokalnych.

    > Z prawoslawnymi by sie dalo, bo jakas tam glowa jest, a co z
    > islamskimi, buddyjskimi, hinduskimi?

    No więc i w wypadku Kościoła Katolickiego nie widzę takiej potrzeby.

    > Zawsze byl. od 966 :-)

    Niekoniecznie. X wiek, to moment, gdy Europa podzieliła się na "my
    katolicy" i "oni". Żeby wybić argument Katolikom trzeba był odo nich
    przystąpić i tyle. To coś, jak wstąpienie obecnie do Unii Europejskiej.

    > oczywiscie.. Chodzi mi tylko o to, ze królowa brytyjska nie wydaje
    > paszportow, nawet jesli jest to paszport Krolestwa i ma herb
    > krolowej. I choc wydaje je Urzad Paszportowy JKM, to nie znaczy, ze
    > Królowa moze chocby szefa tego urzedu mianowac :-)

    O ile się orientuję, to nie masz racji. Z tego właśnie powodu Królowa
    nie ma sama paszportu, bo by musiała sama sobie go wydać.

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2021-12-14 17:31:46
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Zawsze byl. od 966 :-)

    Mit. I elementarny brak znajomości historii.
    To nie jest tak, że jak jakiś klecha przyjechał do posiadłości jakiegoś
    lokalnego kacyka, to nagle z dnia na dzień wszyscy mieszkańcy stali się
    katolikami. A wręcz przeciwnie. Pandemia katolicyzmu to był długi
    proces, okupiony machlojami i targami finansowymi wśród bogatych, jak
    również zbrodniami i ofiarami - głównie wśród biedniejszych.

    Takie "pstryk i już" to tylko w podręcznikach dla dzieci pisanych pod
    dyktando wyznawców - takie pranie mózgu od małego, że niby katolicyzm
    wyssaliśmy z mlekiem matki i inaczej się nie da żyć, bo będzie koniec
    świata.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 26. Data: 2021-12-14 19:08:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]

    >Gdzie widzisz problem w tym, by członkowie danego kościoła się
    >zrzucili na jego utrzymanie? Dlaczego szpital ze środków NFZ ma

    Bo wiekszosc pacjentow chce ksiedza, jak juz im lekarze nie moga
    pomoc.
    A podatki placa :-)

    Ale ... kapelani w Policji ... moze i potrzebni, ale np w KAS ?

> [...]
    >bezpieczniej jest, by ksiądz przyszedł do dzieci, niż kilkanaścioro
    >dzieci biegło na salkę katechetyczną. Ale w pakiecie szkoła pokrywa

    Teraz masz kolejny problem, ze male dzieci nie moga wyjsc ze szkoly,
    aby na religie pobiec.
    Choc oczywiscie ksiadz moglby do nich przyjsc bez etatu szkolnego.

    J.

  • 27. Data: 2021-12-14 19:18:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.12.2021 o 19:08, J.F. pisze:

    > Teraz masz kolejny problem, ze male dzieci nie moga wyjsc ze szkoly, aby
    > na religie pobiec.

    Ciekawe jak sobie radzą z innymi zajęciami?

    --
    Shrek

  • 28. Data: 2021-12-14 20:32:42
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Bo wiekszosc pacjentow chce ksiedza, jak juz im lekarze nie moga pomoc.
    > A podatki placa :-)

    A inni nie chcą, ale są zmuszani zapłacić za coś, czego nie chcą.
    Mało tego, klechy niepytane wpieprzają się do pokojów szpitalnych bez
    pytania i bez pukania "bo może będzie chciał, ale jeszcze tego nie wie".
    A najchętniej robią to na oddziałach położniczych.

    Nikt tym pacjentom nie broni zamówić sobie transportu do świątyni i nie
    ma przymusu leżenia w szpitalu i z niewiadomych powodów ufać lekarzowi
    zamiast modlitwie.

    > Teraz masz kolejny problem, ze male dzieci nie moga wyjsc ze szkoly, aby
    > na religie pobiec.

    To nie jest problem. A wręcz przeciwnie. To pierwszy krok do rozwiązania
    problemu.

    > Choc oczywiscie ksiadz moglby do nich przyjsc bez etatu szkolnego.

    A niby dlaczego? Każdy obcy może sobie tak wejść do szkoły i bezkarnie
    po niej łazić? Rodzice się nie niepokoją, że jakiś obcy facet ubrany w
    sukienkę snuje się po szkolnych korytarzach? Wystarczy ubrać sukienkę i
    już można?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 29. Data: 2021-12-14 23:10:13
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    A. Filip napisał(a):
    > POWINIEN

    Głębsza filozofia. Zapytam inaczej. Czy zostanie?
    Tak jeśli (wg.internetów) watykan wyrazi zgodę.
    Czyli nie takie hop siup, skoro można wysłać urzędnikowi: personae non gratae
    można go również nie przyjąć już na starcie.

  • 30. Data: 2021-12-14 23:48:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.12.2021 o 20:32, Kviat pisze:

    > Nikt tym pacjentom nie broni zamówić sobie transportu do świątyni i nie
    > ma przymusu leżenia w szpitalu i z niewiadomych powodów ufać lekarzowi
    > zamiast modlitwie.

    Każdy ma prawo - w ramach obowiązujących obostrzeń - przyjąć odwiedziny
    każdego w szpitalu. W szczególności księdza. Rzecz w tym, że nie do
    końca rozumiem pokrywanie odwiedzin tego konkretnego z NFZ-u i tyle.

    --
    Robert Tomasik