eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy ambasadorem w państwie Watykan POWINIEN być nie katolik? :-) › Re: Czy ambasadorem w państwie Watykan POWINIEN być nie katolik? :-)
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy ambasadorem w państwie Watykan POWINIEN być nie katolik? :-)
    Date: Tue, 14 Dec 2021 19:08:40 +0100

    dyskusyjnych:61b8bbf2$0$508$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 14.12.2021 o 06:25, A. Filip pisze:

    >Nie zgodzę się z Tobą w tej materii. To, ze w Polsce większość ludzi
    >jest - albo przynajmniej utożsamia się - Katolikami, to zdecydowanie
    >jest jest argument za wyjątkowym traktowaniem tego kościoła. Dlaczego
    >taka większość ma dyktować - przykładowo - pozostałym, że mają
    >pokrywać koszty ich wiary?

    >Gdzie widzisz problem w tym, by członkowie danego kościoła się
    >zrzucili na jego utrzymanie? Dlaczego szpital ze środków NFZ ma
    >pokrywać etat księdza?

    Bo wiekszosc pacjentow chce ksiedza, jak juz im lekarze nie moga
    pomoc.
    A podatki placa :-)

    Ale ... kapelani w Policji ... moze i potrzebni, ale np w KAS ?

    >Byłem gorącym orędownikiem religii w szkołach. Uważałem, ze
    >bezpieczniej jest, by ksiądz przyszedł do dzieci, niż kilkanaścioro
    >dzieci biegło na salkę katechetyczną. Ale w pakiecie szkoła pokrywa
    >etaty księży.

    Teraz masz kolejny problem, ze male dzieci nie moga wyjsc ze szkoly,
    aby na religie pobiec.
    Choc oczywiscie ksiadz moglby do nich przyjsc bez etatu szkolnego.

    J.