  • 31. Data: 2009-09-10 15:25:50
    Temat: Re: Czy Msza może być zajęciami obowiązkowymi w szkole?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Smok Eustachy napisał(a):

    > Jak powiesz gościowi, że chroni to zmniejsza.

    I tak, i nie bo jak mu nie powiesz, to i on nie powie, ze ma, zeby mu
    panna nie odmowila...

    j.

  • 32. Data: 2009-09-10 15:26:43
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy"
    > i?
    co i ?

    > Jak powiesz gościowi, że chroni to zmniejsza.
    > /.../
    Nie, dopiero jak to dotrze do gościa i wiedzę tą zrealizuje praktycznie.

    > Rozwiń skrót NSDAP i przetłumacz.
    > --
    Rozumiem że całą swoją swoją wiedzę o socjaliźmie czerpiesz z tłumaczenia
    nazwy partii, ale to już podejrzewałem.

    pzdr
    olo

  • 33. Data: 2009-09-10 15:36:02
    Od: Cynio <c...@g...com>

    On 10 Wrz, 15:51, Smok Eustachy <S...@E...pl> wrote:

    > No to źle wynika. Uczestniczysz to uczestniczysz. Stoisz jak kołek albo
    > siedzisz.

    hmm ciekawe:
    "a) Aktywna modlitwa we wspólnocie

    Uczestnictwo we Mszy św. wymaga aktywnego i płynącego z serca
    włączenia się we wspólne modlitwy, aby razem ze wspólnotą Kościoła
    uwielbiać Boga, dziękować Mu, prosić Go, przepraszać Go i wynagradzać
    Mu za doznane zniewagi."

    źródło http://www.teologia.pl/m_k/prz-04.htm#d

    --
    Pozdr.
    Cynio

  • 34. Data: 2009-09-10 15:43:18
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 17:24:44 +0200, januszek napisał(a):

    > Całkowicie nie ochroni ale zmniejsza ryzyko zakazenia o co najmniej
    > cztery rzedy wielkosci. Smoki tego nie wiedza?

    W porównaniu z niebalowaniem?
    Wątpie.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 35. Data: 2009-09-10 15:44:09
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 08:36:02 -0700, Cynio napisał(a):

> [...]
    > się we wspólne modlitwy, aby razem ze wspólnotą Kościoła uwielbiać Boga,
    > dziękować Mu, prosić Go, przepraszać Go i wynagradzać Mu za doznane

    A na temat?
    http://pclinuxos.org.pl/

  • 36. Data: 2009-09-10 15:45:32
    Od: Cynio <c...@g...com>

    On 10 Wrz, 17:44, Smok Eustachy <S...@E...pl> wrote:

    > A na temat?

    no to na temat, stwierdziłes że uczestnictwo to stoisz jak kołek i nie
    mósisz sie modlić, ja twierdze co innego
    --
    Pozdr.
    Cynio

  • 37. Data: 2009-09-10 15:46:28
    Od: Cynio <c...@g...com>

    On 10 Wrz, 17:45, Cynio <c...@g...com> wrote:

    > no to na temat, stwierdziłes że uczestnictwo to stoisz jak kołek i nie
    > mósisz sie modlić, ja twierdze co innego

    AutoPAC "musisz"

    --
    Pozdr.
    Cynio

  • 38. Data: 2009-09-10 15:59:28
    Temat: Re: Czy Msza może być zajęciami obowiązkowymi w szkole? [OT]
    Od: Łukasz Kalbarczyk <l...@t...net>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 01:49:51 -0700 (PDT), Kron napisał(a):

    > -Jeżeli Msza została wpisana jako zajęcia obowiązkowe a nie chciałem
    > by dziecko brało w niej udział to powinienem powiadomić o tym
    > placówkę.

    To powiadom zanim go całkiem zniechęcą.
    Niestety w Kościele też jest zaściankowość ogromna.
    Konstytucja w ogóle chyba daje prawo wyboru,
    a jest najważniejszą ustawą.

    > -Nie ma prawa zaistnieć sytuacja w której uczestnictwo w Mszy jest
    > zajęciami obowiązkowymi. Nie można nikomu kazać się szczerze modlić.

    Dokładnie.

    > Proszę o opinię bo jak dla mnie te dwa punkty są sprzeczne.
    > Bez względu na światopogląd przyznam, że wzbudza we mnie mieszane
    > uczucia fakt iż niezadowalające praktykowanie religii jest karalne.

    Mohery uważają, że najważniejsze jest ładnie się ubrać
    i zmusić innych do oglądania tego. Jestem ostatnio coraz
    bardziej antyklerykalny mimo, że od zawsze wierzący.

    Wiara Twojego dziecka nie będzie zależała od tej mszy
    czy religii w szkole, a jeżeli, to najczęściej takie praktyki
    spowodują zniechęcenie. Zresztą ilekroć nie rozmawiam
    z kimś "antykatolickim", to okazuje się, że nie ma o tym pojęcia.

    > Absolutnie nie mam zamiaru drążyć tematu w szkole, jednak chciałbym po
    > prostu wiedzieć jak to stoi w myśl prawa.

    Tego Ci, niestety, nie powiem. Skąd w ogóle jesteś?

    --
    ŁK (2009-09-10 17:56:11)

  • 39. Data: 2009-09-10 16:12:44
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 08:45:32 -0700, Cynio napisał(a):

    > no to na temat, stwierdziłes że uczestnictwo to stoisz jak kołek i nie
    > mósisz sie modlić, ja twierdze co innego

    A jak stoisz to nie uczestniczysz w obowiązku szkolnym mszy?

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 40. Data: 2009-09-10 16:45:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    c.googlegroups.com Kron
    <k...@w...pl> pisze:

    > Absolutnie nie mam zamiaru drążyć tematu w szkole,
    A co? Boisz się?
    To podstawowy błąd. To właśnie od tej instytucji domagałbym się podania
    podstaw prawnych takiego postępowania.

    > jednak chciałbym po
    > prostu wiedzieć jak to stoi w myśl prawa.
    Powinieneś się najpierw zapoznać z paroma aktami, na początek
    wewnątrzszkolnymi (statut, program nauczania, itp.).
    Potem z najważniejszymi aktami prawa stanowionego w dziedzinie oświaty i
    edukacji.

    --
    Jotte