    From: "Antoni Markowski" <r...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Co zrobić z lokatorkami?
    Date: Sun, 22 Sep 2002 20:02:04 +0000 (UTC)

    3 lata temu moja obecna żona na podstawie umowy ustnej (sic!!!) wynajęła mieszkanie 2
    paniom. Płacą od trzech lat ten sam niski czynsz. W czerwcu br. powiedziała im, że
    chce to mieszkanie sprzedac. Kiwnęły główkami, że ok. Jak żona znajdzie kupca to one
    się wyniosą. 11 września br. na kwadrans przed przyjściem kupców z ogłoszenia,
    lokatorki powiedziały, że one się nie wyprowadza, chyba że żona znajdzie im
    mieszkanie inne. Wiem, że w 2001 r. weszła nowa ustawa o ochronie lokatorów. Mam
    pytanie: Czy ta ustawa obejmuje te lokatorki, czy też, skoro mieszkaja od 1999r.(są
    świadkowie zawarcia umowy ustnej) to można im wręczyć pisemne wypowiedzenie?

    Antek