  • 11. Data: 2007-07-27 11:40:39
    Temat: Re: Co zrobić bankowi?
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 27 Jul 2007 12:56:11 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

    > Nie, skoro pieniądze były wpłacane, a stan kredytu monitorowany.
    >
    > Po roku przysyłają blankiety do wpłat!
    > Nie ścigaliby wcześniej?
    > Dla mnie to próba wyłudzenia i nękanie.

    Ale czy dostałeś potwierdzenie spłaty kredytu? Bo stan "0" na koncie
    nie oznacza że wszystko jest w porządku.

    A co jest w umowie? Bo od strony księgowej są dwa sposoby postępowania
    z nadpłatami (Twoja "spłata" to dla nich nadpłata jednej raty):
    - rozliczyć kolejne raty (to co Ty byś chciał)
    - zaksięgować na osobne konto i zostawić aż się upomnisz (bardzo często
    praktyka kredytodawców).

    Jeśli to drugi przypadek to niestety ale po prostu nie spłacałeś kolejnych
    rat terminowo i teraz się o nie upominają. Zaś nadpłata czeka sobie
    aż pisemnie każesz ją rozliczyć z pozostałymi ratami (i zostaną Ci tylko
    odsetki) albo Ci ją zwrócą, a Ty zapłacisz zaległe raty (i odsetki).

    Jeśli to ten przypadek to niestety nie jesteś nękany - przegrałeś
    z logiką księgową ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 12. Data: 2007-07-27 11:57:15
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom>

    > Ale czy dostałeś potwierdzenie spłaty kredytu? Bo stan "0" na koncie
    > nie oznacza że wszystko jest w porządku.

    Nie.
    Za to pytałem, co jest w przypadku wpłacenia ostatniej raty.
    I pani powiedziała, że nie muszę się starać o potwierdzenie.
    Wpłacenie ostatnie raty jest równoznaczne z zamknięciem kredytu.

> [...]
    > - rozliczyć kolejne raty (to co Ty byś chciał)
    > - zaksięgować na osobne konto i zostawić aż się upomnisz (bardzo często

    Pytałem, czy mogę nadpłacać, nie widzieli problemu, więc o co biega?

    > Jeśli to drugi przypadek to niestety ale po prostu nie spłacałeś kolejnych
    > rat terminowo i teraz się o nie upominają. Zaś nadpłata czeka sobie

    Spłacałem terminowo, każdą ratę i byłem informowany przez telefon o
    nadpłacie.
    Pani powiedziała, że mogę spłacić wcześniej kredyt.

    > aż pisemnie każesz ją rozliczyć z pozostałymi ratami (i zostaną Ci tylko
    > odsetki) albo Ci ją zwrócą, a Ty zapłacisz zaległe raty (i odsetki).

    Po jaką cholerę wysyłają jakiś pin do karty i informują, że przyjedzie
    jeszcze jakaś karta VISA?
    Niczego takiego nie chciałem!

    zyga

  • 13. Data: 2007-07-27 12:32:27
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 Jul 2007 13:57:15 +0200, Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):

> [...]
    > nadpłacie.
    > Pani powiedziała, że mogę spłacić wcześniej kredyt.

    Litości, pytanie było nie "co pani powiedziała", ale "co jest napisane w
    umowie".
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 14. Data: 2007-07-27 13:08:15
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom>

    > Litości, pytanie było nie "co pani powiedziała", ale "co jest napisane w
    > umowie".

    Kurde, będzie ciężko znaleźć.

    zyga

  • 15. Data: 2007-07-27 15:32:56
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2007-07-27 13:57 Zygmunt M. Zarzecki pięknie wystukał/a:

    > Po jaką cholerę wysyłają jakiś pin do karty i informują, że przyjedzie
    > jeszcze jakaś karta VISA?
    > Niczego takiego nie chciałem!

    Jak przyjdzie to ją odnieś do banku i weź potwierdzenie o zwrocie karty
    bankowi.

    --
    animka

  • 16. Data: 2007-07-28 11:47:28
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom>

    > W grudniu 2005 wzięty został mały ~1000zł kredycik na zakup elektroniki.
    > Kredycik został spłacony wcześniej po wcześniejszym poinformowaniu o tym.
    >
    > Tydzień temu przyszły dwa listy, jeden z blankietami wpłat, drugi z
    > jakimś kodem.

    I się wyjaśniło.
    Pan powiedział, że to po prostu pomyłka.
    Kłerwa, nawet przepraszam nie powiedział!
    XXI wiek mamy, zamiast liczydeł i papierków komputery!
    Żenada!
    Oczywiście odradzam wszelkie kontakty z bankiem GE.

    zyga

  • 17. Data: 2007-07-28 19:17:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > Po jaką cholerę wysyłają jakiś pin do karty i informują, że przyjedzie
    > jeszcze jakaś karta VISA?
    > Niczego takiego nie chciałem!

    zyga, mniej roweru bo ci sie mózg wycieka przez rurę od siodełka chyba.

    w umowie miałes pewnei napsiane że jak spłacisz dostaniesz karte visa...

    no i dostaniesz ją...

  • 18. Data: 2007-07-28 19:18:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej wrote:
    > Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom> napisał

    > Ja mialem to samo z Sygma. Sprawe oddalem do arbitra
    > sadowego. 3 miesiace walczylem z nimi i nic nie zdzialalem.
    > Sa wyjatkowo oporni na argumenty...

    też ci karte visa chcieli zgodnei z podpisana przez ciebie umową dać? ;-)

  • 19. Data: 2007-07-28 19:34:24
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom>

    > zyga, mniej roweru bo ci sie mózg wycieka przez rurę od siodełka chyba.
    >
    > w umowie miałes pewnei napsiane że jak spłacisz dostaniesz karte visa...
    >
    > no i dostaniesz ją...

    Dyjorku, nie chciałem *żadnej* karty.
    Kredyt rok teku spłacony, a oni przysłali blankieciki do spłacania.
    Czytaj ze zrozumieniem!

    zyga

  • 20. Data: 2007-07-28 19:35:33
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom>

    > też ci karte visa chcieli zgodnei z podpisana przez ciebie umową dać? ;-)

    Jakie zgodnie?!
    Bosh!
    To jest celowa zagrywka dla niekumatych!

    zyga