  • 1. Data: 2007-07-26 12:35:07
    Temat: Gdzie zgłosić oszustwo?
    Od: "Dawid Masiarek" <r...@g...pl>

    Witam!

    Prosiłbym o poradę w następującej sprawie:

    Jakiś czas temu kupiłem w serwisie www.namecheap.com domenę internetową.
    Płatność odbyła się kartą (cała transakcja w obrębie ich serwisu). Zatem
    przelałem im kartą kredytową kilkanaście dolarów, transakcja została dokonana
    bez problemu, domena stała się moją własnością.
    Po kilku dniach zablokowali mi konto (co jest równoznaczne z tym, że domena
    staje się dla mnie bezużyteczna, bo nie mogę jej wykorzystać dla swojego
    serwisu) tłumacząc, że chcą sprawdzić wiarygodność transakcji i poprosili mnie
    o wysłanie skanów karty i dowodu osobistego, co uczyniłem, zakrywając część
    cyfr z wiadomych powodów (wyrazili na to zgodę). Od tamtej pory kontakt się
    urwał, tzn od jakiegoś tygodnia kompletnie olewają moje maile (wcześniej na
    każde pytanie mailowe odpowiadali w ciągu max 2 godzin o każdej porze dnia i
    nocy).
    Nie chodzi mi o te parę dolarów, tylko o samą domenę, bo jest dla mnie
    ogromnie ważna, a w obecnej sytuacji nie mogę jej używać chociaż za nią
    zapłaciłem.
    Gdzie standardowo się zgłasza takie sprawy? Dodam, że ta firma jest z USA
    (konkretnie z Florydy).
    Będę bardzo wdzięczny za poradę.

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2007-07-26 12:48:57
    Temat: Re: Gdzie zgłosić oszustwo?
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Dawid Masiarek" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zapłaciłem.
    > Gdzie standardowo się zgłasza takie sprawy? Dodam, że ta firma jest z USA

    Podałbym Tobie namiary na prawnika w USA ale to się Tobie nie opłaci
    finansowo.

    Po naszemu nie warta skórka za wyprawkę.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-07-26 19:46:07
    Od: "Bartosz B." <b...@a...skasuj_to.pl>

    Dlaczego?

    A co nie ściągnie odszkodowania od "przegranego" w kwocie poniesionych,
    udokumentowanych kosztów ?

  • 4. Data: 2007-07-26 21:21:22
    Od: r...@w...pl

> [...]
    > zapłaciłem.
    > Gdzie standardowo się zgłasza takie sprawy? Dodam, że ta firma jest z USA

    domeny to sie w nask czy innej krajowej firmie wykupuje, a nie w us...
    To tak na przyszłość.

  • 5. Data: 2007-07-26 23:21:23
    Od: "Dawid Masiarek" <r...@g...pl>

    > domeny to sie w nask czy innej krajowej firmie wykupuje, a nie w us...
    > To tak na przyszłość.

    W us kilka razy taniej, a prawdopodobieństwo że mnie oszukają pewnie podobne...

  • 6. Data: 2007-07-27 00:47:51
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 26 Jul 2007 23:21:23 +0000, Dawid Masiarek napisał(a):

    > W us kilka razy taniej, a prawdopodobieństwo że mnie oszukają pewnie
    > podobne...

    Ale sądy ciutkę bliżej jakby co.

    p. m.

  • 7. Data: 2007-07-27 11:01:47
    Od: "Tomasz Kacprzak" <t...@e...pl>

> [...]
    | Płatność odbyła się kartą (cała transakcja w obrębie ich serwisu). Zatem
    | przelałem im kartą kredytową kilkanaście dolarów, transakcja została

    IMHO uwazaja Twoja transakcje za (cc fraud) probe wyludzenia skradziona
    karta.
    Niestety niektorzy registrarzy traktuja Polske jak Nigerie.

    spojrz tu
    http://www.icann.org/announcements/announcement-06ma
    r07.htm
    i moze jeszzce tu
    http://www.internic.net/problem_reports/p13.html

    Nie wiem co sensownego Ci poradzic. Moze reklamacja transakcji w banku?
    Chociaz reklamowac moglbys jesli autoryzacja bylaby wykonana nie przez
    Ciebie.

    Jesli registrar jest akredytowany prze ICANN (w co watpie) mozesz probowac
    pisac do nich.
    IMHO poczekaj, moze jednak sie odezwa.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz Kacprzak

  • 8. Data: 2007-07-27 11:27:08
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 27 Lip, 01:21, "Dawid Masiarek" <r...@g...pl> wrote:

    > W us kilka razy taniej, a prawdopodobieństwo że mnie oszukają pewnie podobne...

    Pod warunkiem ze korzysta sie z dobrego posrednika od sprzedazy domen.

    Na przyszlosc - polecam godaddy :) Do mnie to nawet dzwonia z pytaniem
    czy jestm zadowolony z uslug i czy w czyms pomoc :)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 9. Data: 2007-07-27 20:38:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dawid Masiarek" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli dojdziesz do wniosku, że Cię oszukano, czyli karta faktycznie
    zostanie obciążona, a towaru nie otrzymasz, a próby nawiązania kontaktu
    okażą się niewykonalne, to zawiadomienie złóż tu w Polsce wraz z
    zezwoleniem na skierowanie do ścigania międzynarodowego. Dobrze by było,
    byś odczytał z nagłówków maili IP komputerów, z którymi korespondowałeś i
    podał na tacy Policji w zawiadomieniu kraj siedziby sprawcy. To rażąco
    przyspieszy bieg sprawy, choć nie jest bezwzględnie konieczne.

  • 10. Data: 2007-07-28 11:51:46
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 26 Jul 2007 12:35:07 +0000 (UTC), Dawid Masiarek napisał(a):

    > Gdzie standardowo się zgłasza takie sprawy?

    Robisz z igly widly i tyle, bo wg mnie jest cos nie tak z Twojej strony.
    Namecheap to stara i w 100% pewna firma, znam osoby ktore maja tam
    wykupione setki domen (tak, setki) i nikt nigdy nie mial z nimi zadnych
    problemow, a sama firma zarejestrowala tych domen kilkaset tysiecy...

    Pisz do supportu namecheap albo jesli juz koniecznie musisz, zapytaj co
    robic na www.webhostingtalk.com - odezwie sie do Ciebie pewnie ktos kto
    jest ich resellerem albo dostaniesz bezposrednio kontakt do zywego
    czlowieka w Namecheap i zalatwisz sprawe.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl