  • 1. Data: 2007-07-26 11:17:22
    Temat: Ubikacje wspólne/oddzielne damskie i męskie?
    Od: kubas <k...@w...pl>

    Witam,
    czy (i ewentualnie jakie) przepisy narzucają wymóg zapewnienia w firmie
    (ponad 20 osób) osobnych ubikacji damskich i męskich?
    Czy jest gdzieś określona max liczba pracowników na kabinę?

    Z góry dzięki za pomoc.
    k.

  • 2. Data: 2007-07-26 11:38:53
    Temat: Re: Ubikacje wspólne/oddzielne damskie i męskie?
    Od: "Jackare" <j...@B...pl>

    Użytkownik "kubas" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (ponad 20 osób) osobnych ubikacji damskich i męskich?
    > Czy jest gdzieś określona max liczba pracowników na kabinę?

    Są na pewno wytyczne i normy UE w tym wzgledzie, jednak bardziej odnosza
    sie z tego co pamiętam do warunków równej konkurencji pomiędzy firmami (sic
    !).
    Chodzi o to że mniejsze liczby umywalek i misek ustępowych na osobę (a normy
    są różne dla obydwu płci- dla kobiet jest więcej tego dobrodziejstwa) są dla
    firmy która nie przestrzega tych norm mniejszym kosztem funkcjonowania i tym
    sposobem dają jej na rynku przewagę konkurencyjna kosztem pracowników.

    przypuszczam także że są i jakieś polskie normy dotyczące projektowania
    pomieszczeń do pracy związane z ilością wc-tów przypadających na liczbę
    zatrudnionych.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2007-07-26 11:43:57
    Od: kubas <k...@w...pl>

    Jackare wrote:
> [...]

    > sposobem dają jej na rynku przewagę konkurencyjna kosztem pracowników.

    Dzięki, a kojarzysz może, gdzie tych przepisów szukać?

    k.

  • 4. Data: 2007-07-26 11:58:47
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Dnia Thu, 26 Jul 2007 13:43:57 +0200, kubas napisał(a):

    > Dzięki, a kojarzysz może, gdzie tych przepisów szukać?

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
    z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych,
    jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

    § 84. 1. W budynku użyteczności publicznej i zakładu pracy należy urządzić
    ustępy ogólnodostępne. Jeżeli liczba osób w pomieszczeniach przeznaczonych
    na pobyt ludzi na danej kondygnacji jest mniejsza od 10, dopuszcza się
    umieszczenie ustępu na najbliższej, wyższej lub niższej kondygnacji.
    2. W budynkach, o których mowa w ust. 1, w ustępach ogólnodostępnych
    powinna przypadać co najmniej jedna umywalka na 20 osób, co najmniej jedna
    miska ustępowa i jeden pisuar na 30 mężczyzn oraz jedna miska ustępowa na
    20 kobiet, jeżeli przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy nie
    stanowią inaczej. W przypadku gdy w pomieszczeniach przeznaczonych na stały
    pobyt ludzi liczba osób jest mniejsza niż 10, dopuszcza się umieszczenie
    wspólnego ustępu dla kobiet i mężczyzn.
    3. W budynkach, o których mowa w ust. 1, odległość od stanowiska pracy lub
    miejsca przebywania ludzi do najbliższego ustępu nie może być większa niż
    75 m, a od stanowiska pracy chronionej - niż 50 m.

    Tu masz cały tekst http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/0690.htm

    --
    TomaSz.
    vacation sig

  • 5. Data: 2007-07-26 14:13:28
    Od: kubas <k...@w...pl>

    TomaSz. wrote:
    > Dnia Thu, 26 Jul 2007 13:43:57 +0200, kubas napisał(a):

    > Tu masz cały tekst http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/0690.htm

    Ok, dzięki.

    k.

  • 6. Data: 2007-07-26 14:17:42
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    TomaSz. pisze:

    > ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
    > z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych,
    > jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

    a mi się wydaje że zastosowanie tutaj ma prędzej "ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ, z dnia 26 września 1997 r. w
    sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. (Dz. U. Nr
    129 poz. 844)":

    Rozdział 4

    Ustępy

    § 28.
    1. Na każdych trzydziestu mężczyzn zatrudnionych na jednej zmianie
    powinna przypadać co najmniej jedna miska ustępowa i jeden pisuar, lecz
    nie mniej niż jedna miska i jeden pisuar przy mniejszej liczbie
    zatrudnionych.
    2. Na każde dwadzieścia kobiet zatrudnionych na jednej zmianie powinna
    przypadać jedna miska ustępowa, lecz nie mniej niż jedna miska przy
    mniejszej liczbie zatrudnionych.

    całość tutaj http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/0690.htm

  • 7. Data: 2007-07-26 14:21:14
    Od: Piotr <p...@w...pl>