  • 21. Data: 2009-05-17 13:53:44
    Temat: Re: CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Pytałem o tą resztę ponieważ ja miałem taki przypadek i jest on trochę
    inny od tych opisanych powyżej.
    \Otóż byłem u dentysty i leczył mi zęba, z tym, że nie chcąc
    amalgamaty w przednim zębie musiałem zapłacić za plombę ekstra. Co
    ważne usługa została najpierw wykonana. Po wszystkim kazała mi
    zapłacić. Z tym, że zostałem o tym poinformoiwany, że jest to
    odpłatne. chciała 70zł, a ja miałem całą 100. lekarz oczywiście mówił,
    drobne proszę, a ja że mam tylko cały banknot. No i się zaczeło. Z
    oburzeniem kazała mi latać po sklepach i koskach aby rozmienić i
    przynieść drobne. Ja się z tym absolutnie nie zgadzam, dlaczego to ja
    mam biegać i szukać kogoś kto mi romieni, a nie ten któremu płacę. Nie
    mówiąc już o tym, ze potwierdzenia nie dostełam za usługę, więc skąd
    ja mam wiedzieć czy ona po prostu sobie tego do kieszeni nie wzięła, a
    potem w jakimś raporcir nie wpisuje że na koszt NFZ? Tak głośno było o
    2groszach, a co z takimi lekarzami?
    Gdzie tu sprawiedliwe państwo. Czy miałem obowiązek szuakć drobnych,
    czy po prostu mogłem powiedzieć, że żadam reszty i ich sprawa jak ją
    wydadzą. co w takich wypadkach robić

  • 22. Data: 2009-05-17 14:35:35
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    slawek7 <s...@w...pl> napisał(a):

    > Pyta=B3em o t=B1 reszt=EA poniewa=BF ja mia=B3em taki przypadek i jest on t=
    > roch=EA
    > inny od tych opisanych powy=BFej.
    > \Ot=F3=BF by=B3em u dentysty i leczy=B3 mi z=EAba, z tym, =BFe nie chc=B1c
    > amalgamaty w przednim z=EAbie musia=B3em zap=B3aci=E6 za plomb=EA ekstra. C=
    > wa=BFne us=B3uga zosta=B3a najpierw wykonana. Po wszystkim kaza=B3a mi
    > zap=B3aci=E6.

    Art. 627 i 628 kc dotyczące umowy zlecenia mają brzmienie analogiczne, jak te
    dotyczące umowy sprzedaży.

    Ja si=EA z tym absolutnie nie zgadzam, dlaczego to j=
    > mam biega=E6 i szuka=E6 kogo=B6 kto mi romieni,

    Bo to twój obowiązek dokonać zapłaty umówionej sumy pieniędzy. Obowiązkiem
    dentysty jest zaplombowanie zęba. Inaczej mówiąc: dentysta wierci - ty
    płacisz. Tyle, na ile się umówiliscie.

    a nie ten kt=F3remu p=B3ac=
    > =EA.

    Bo nie ma takiego obowiązku. W sumie to nawet mógłby wziąć od ciebie tę
    stówkę, a resztę kazać dochodzić na drodze sądowej.

    > Gdzie tu sprawiedliwe pa=F1stwo.

    A co do tego ma państwo? Ono wierciło ci ząb?
    Jesli zawierasz umowę, to obie strony mają obowiązki. A ty byś chciał, żeby to
    tylko ta druga strona o wszystko dbała i zabiegała.

    Czy mia=B3em obowi=B1zek szuak=E6 drobnych=
    > ,
    > czy po prostu mog=B3em powiedzie=E6, =BFe =BFadam reszty i ich sprawa jak j=
    > =B1
    > wydadz=B1.

    Nie miałeś obowiązku szukac drobnych. Dentysta nie miał obowiązku wydawać ci
    reszty - mógł zatrzymać całą wręczona mu sumę i odesłać cię do sądu, jeśli
    chcesz resztę odzyskać.

    > co w takich wypadkach robi=E6

    Przygotowac wcześniej drobne. Zapierdalać po okolicznych sklepach i
    rozmieniac. Założyć sprawę o bezpodstawne wzbogacenie. Iść do innego lekarza.
    Jak widac - wyjść jest wiele.

  • 23. Data: 2009-05-17 14:52:35
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A Państwo ma do tego tyle, że niestety nie traktuje swoich obywateli
    równo, mimo iż tak jest zapisane.
    Jak kolega tego nie roumie i nie widzi co się dzieje to jest mi
    przykro.
    A tak swoją stronąś, to, czy Ty faktycznie nie walczysz nigdy o swoje
    i uczciwe traktowanie i sę zawsze poddajesz, bo coś mi się nie chce
    wierzć?
    Brawo za rade "iśćdo innego lekarza" po wykonanej robocie.

    A czy lekarze nie mają obowiązku wydać mi pokwitowania w jakiejkolwiek
    formie?

  • 24. Data: 2009-05-17 14:52:46
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    jb pisze:

    > Bo to twój obowiązek dokonać zapłaty umówionej sumy pieniędzy. Obowiązkiem
    > dentysty jest zaplombowanie zęba. Inaczej mówiąc: dentysta wierci - ty
    > płacisz. Tyle, na ile się umówiliscie.

    No a co jeśli przed zakupem towaru cena nie jest znana?
    Prosty przypadek - stacja benzynowa. Otóż wyobraźmy sobie, że
    świadom swoich mizernych praw w starciu ze sprzedawcą nie
    mającym drobnych, wkładam do portfela 100 zł gotówką i
    udaję się pod pompę. Tam jak w 99% przypadków pompę udaje
    mi się zatrzymać na: 99,97 albo 99,94, albo 100,02 albo 100,05

    Z zakupu raczej trudno jest się w tym momencie wycofać,
    a sprzedawca nie ma drobnych. Czy oznacza to, że powinienem
    mieć ze sobą taki wybór monet i banknotów aby móc zapłacić
    dowolną kwotę z zakresu powidzmy 99,90 - 100,10 ?

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 25. Data: 2009-05-17 15:25:16
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    slawek7 <s...@w...pl> napisał(a):

    > A Pa=F1stwo ma do tego tyle, =BFe niestety nie traktuje swoich obywateli
    > r=F3wno, mimo i=BF tak jest zapisane.

    W podanym przykładzie przecież właśnie przepisy traktuja równo. Powtarzam -
    obie strony mają z tytułu zawartej umowy pewne prawa i pewne obowiązki. W tym
    konkretnym przypadku: on wierci - ty płacisz UMÓWIONĄ sume. A wyglada na to,
    ze ty byś chciał tylko prawa, a bez obowiązków.

    > Jak kolega tego nie roumie i nie widzi co si=EA dzieje to jest mi
    > przykro.
    > A tak swoj=B1 stron=B1=B6, to, czy Ty faktycznie nie walczysz nigdy o swoje
    > i uczciwe traktowanie i s=EA zawsze poddajesz, bo co=B6 mi si=EA nie chce
    > wierz=E6?

    Walczę o swoje, jak jestem w prawie. A tutaj w mojej ocenie ewidentnie nie
    masz racji. Po prostu nie wywiązałes się w całości z umowy.

    > A czy lekarze nie maj=B1 obowi=B1zku wyda=E6 mi pokwitowania w jakiejkolwie=
    > formie?

    A żądałeś?

  • 26. Data: 2009-05-17 15:29:23
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Cubus <c...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > mieć ze sobą taki wybór monet i banknotów aby móc zapłacić
    > dowolną kwotę z zakresu powidzmy 99,90 - 100,10 ?

    To ty potrzebujesz paliwa, a nie on, prawda?

  • 27. Data: 2009-05-17 15:49:55
    Od: kuba <j...@g...com>

    jb pisze:

    > Oczywiście, jak zawsze w takich przypadkach - podaj podstawę prawną tego
    > twierdzenia. Bo taki np. art. 535 kc nic nie mówi o wydawaniu reszty. Mówi
    > jedynie o obowiązku zapłaty ceny przez kupujacego. Wydawanie reszty reguluje
    > jedynie art. 537 par. 2 i art. 538 kc, ale dotyczy to wyłacznie ceny sztywnej
    > i ceny maksymalnej.
    > Równie dobrze mozna przyjąć, iż klient kupując rzecz za 15 zł i dając
    > sprzedawcy banknot 20 zł, zapłacił umowioną cenę i uczynił mu darowiznę w
    > kwocie 5 zł (nazywaną np. przez niektórych "napiwkiem").

    Nie masz bladego pojęcia o temacie, a piszesz, jakbyś wszystkie rozumy
    pozjadał. I odnosi się do chyba wszystkich twoich postów w tym wątku.

  • 28. Data: 2009-05-17 17:56:24
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik "kuba" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    > jb pisze:

    > Nie masz bladego pojęcia o temacie, a piszesz, jakbyś wszystkie rozumy
    > pozjadał. I odnosi się do chyba wszystkich twoich postów w tym wątku.

    Wykazałeś się kmiotku ogromną wiedzą w temacie.

  • 29. Data: 2009-05-17 17:59:09
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    A Państwo ma do tego tyle, że niestety nie traktuje swoich obywateli
    równo, mimo iż tak jest zapisane.

    Trza się było uczyć i zostać stomatologiem. Byłbyś równiejszy.
    I miałbyś zdrowsze zęby)))

    Pzdr
    Leszek

  • 30. Data: 2009-05-18 06:43:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    > amalgamaty w przednim zębie musiałem zapłacić za plombę ekstra.
    > potem w jakimś raporcir nie wpisuje że na koszt NFZ?

    moze sie myle, ale zeby do dwojek albo nawet trojek naprawiane sa z wlasnie
    z nfz i to plabami wlasnie w kolorze zeba