  • 31. Data: 2009-05-23 22:39:10
    Temat: Re: CZy posiadane drobnych w sklepie jest konieczne
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 17 May 2009 12:53:12 +0000 (UTC), jb napisał(a):

    > A moim zdaniem nie.
    > W ogóle należałoby wyjść od podstaw i zastanowić się, czy wręczenie większej
    > kwoty pieniędzy, niż cena, to w ogóle czynnośc prawna, czy jedynie faktyczna.

    Przecież sklep jest prywatny i ceny są umowne i poza nielicznymi artykułami
    obciążonymi akcyzą, sprzedawca może sobie ustalić ceny jakie tylko chce,
    warunek jest tylko taki, aby klient był poinformowany jaka jest cena.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_3.php

  • 32. Data: 2009-06-05 12:50:30
    Od: " " <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ja zadam trochę odmienne pytanie, również związanego z drobnymi. Pisze je w
    tym wątku ze względu, żeby nie zakładać nowego wątku na forum. Mianowice, czy
    mam prawo odmowy przyjęcia reszty, bo sprzedawca wydał mi zbyt drobnym
    nominałem resztę i zażądać żeby otrzymać resztę "grubszą" kwotą. Np. płacąc w
    sklepie za zakupy 15zł, sprzedawcy daje banknot o nominale 50zł , a on wydaje
    resztę monetami: 1zł i 50gr. Czy mogę wtedy dopominać się o resztę w
    "grubszym" nominale?

  • 33. Data: 2009-06-05 13:06:44
    Od: spp <s...@o...pl>

    d...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

    > Czy mogę wtedy dopominać się o resztę w
    > "grubszym" nominale?

    Dopominać się zawsze możesz, sprzedawca nie musi spełnić tej prośby.
    Otrzymałeś resztę monetami będącymi prawnym środkiem płatniczym.

    --
    spp

  • 34. Data: 2009-06-06 15:49:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    d...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:

    > sklepie za zakupy 15zł, sprzedawcy daje banknot o nominale 50zł , a on wydaje
    > resztę monetami: 1zł i 50gr. Czy mogę wtedy dopominać się o resztę w
    > "grubszym" nominale?

    Możesz najwyżej grzecznie poprosić. I sprzedawca może wypłacić resztę
    innymi nominałami. Ale nie musi, bo niby dlaczego?