  • 1. Data: 2009-05-16 19:57:25
    Temat: opłaty przy kupnie nieruchomości z rynku wtórnego
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    Witajcie
    Mam pytanie w momencie kupna nieruchomości z rynku wtórnego od osoby X
    ponosze następujace koszty 1. i 2. czy tylko 1, czy jest zupełnie inaczej

    1. podatek od czynności cywilno prawnej 2% wartości nieruchomości
    (załóżmy że wartość nieruchomości to 290.000 )
    2. opłata za wpis w KW swoich praw do mieszkania czyli tzw. wpis stosunkowy
    przy mieszkaniu wart powyżej 100.000 zł - od pierwszych 100.000 zł
    zapłata 6,6 tys + od nadwyżki ponad 100 tys dodatkowe 5% + 22% Vat =
    czyli razem 3.928,40 zł

    Z gory dziękuje za pomoc

  • 2. Data: 2009-05-17 12:59:11
    Od: kuba <j...@g...com>

    Dominik pisze:
> [...]
    > przy mieszkaniu wart powyżej 100.000 zł - od pierwszych 100.000 zł
    > zapłata 6,6 tys + od nadwyżki ponad 100 tys dodatkowe 5% + 22% Vat =

    - PCC - tak, 2 %
    - opłata za wpis do KW jest stała i wynosi 200 zł
    - taksa notarialna zależy od wartości transakcji - rozporządzenie
    ministra sprawiedliwości w sprawie maksymalnych stawek taksy notarialnej

    pozdrawiam
    kuba

  • 3. Data: 2009-05-18 11:23:29
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    Dominik wrote:
> [...]
    > przy mieszkaniu wart powyżej 100.000 zł - od pierwszych 100.000 zł
    > zapłata 6,6 tys + od nadwyżki ponad 100 tys dodatkowe 5% + 22% Vat =

    Kupowalem mieszkanie z rynku wtornego, wartosc 275k:

    PCC 2% + VAT od PCC (tego VATu nie jestem pewien na 100%)
    wpis do KW + zalozenie = 200 pln + VAT
    wpis hipoteki do KW - (250+19) + VAT (250 k kredytu, jedna hipoteka
    zawsze 19 pln, druga 0,1%)
    taksa - za umowe przedwstepna 1000+VAT, to samo za akt notarialny, +
    400+VAT za sprawy z KW. Do tego po 20 pln+VAT za kazdy odpis umowy
    przedwstepnej oraz aktu notarialnego.

    Dodatkowo jakies drobne oplaty za kwitki ze spoldzielni i geodezji (ale
    to sprzedajacy pokrywal)
    --
    Regards,
    Maverick

  • 4. Data: 2009-05-18 11:27:13
    Od: spp <s...@o...pl>

    Maverick pisze:

    > PCC 2% + VAT od PCC (tego VATu nie jestem pewien na 100%)

    I słusznie, ten podatek nie jest opodatkowany. :)

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-05-18 12:14:08
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    spp wrote:

    > I słusznie, ten podatek nie jest opodatkowany. :)

    W sumie tak ;) dzieki za poprawke.

    --
    Regards,
    Maverick