  • 41. Data: 2010-10-27 09:44:09
    Temat: Re: [CROSS-POST] Rozdają Corela X3 - czy mogę odkupić do firmy?
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 27.10.2010, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wroted:

    > No właśnie sęk w tym, ze Corel Draw to nie tylko edytor
    > wektorowy, ale właśnie narzędzie z zakresu DTP. Oczywiście znów
    > nie radzę porównywać z LaTeXem na przykład :D DTP nierówne DTP.

    Jak z tą numeracją stron? Czemu jest równe takie DTP, które nie
    obejmuje paginacji?

    > Nie mam pojęcia, ostatnio używałem go w wersji 3 do składu
    > gazetki szkolnej. Tylko pamiętając opcje właśnie owej
    > stareńkiej 3 już wiem, że były tam takie różne elementy
    > związane choćby z przepływem tekstu i opływaniem zdjęć etc.
    > których w Inkscape nie umiem i nie sądzę, żeby się dało bez
    > cudowania.

    Nawet nie ma sensu, bo ten program nie do tego służy.

    > Więc raczej nowsze wersje Corela się nie cofnęły, więc nie
    > widzę możliwości porównywania.

    Ale ja nie porównuję, tylko uważam, że "nieużyteczny w branży"
    to przesada. Nawet w tej branży, w której używa się Corela.
    O wiele za często tam, gdzie powinien być użyty program do
    składu.

    [...].
    > Nie znam tych formatów. Inkscape je robi?

    Robi. Do wykreślania, czasem do wycinania (chociaż do wycinania
    to mi ostatnio bez mrugnięcia okiem akceptują SVG).

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>
    = AC Universe.:JumpTheGun:. = 85.14.221.102:27960

  • 42. Data: 2010-10-27 11:21:54
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.10.2010 11:44, Grzegorz Staniak pisze:
    > On 27.10.2010, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wroted:

    > Jak z tą numeracją stron?

    Nie wiem jak z tą numeracją stron, pisałem ci już, że Corela używałem w
    wersji 3.

    >Czemu jest równe takie DTP, które nie
    > obejmuje paginacji?

    Publikacji publikacji nie posiadających numeracji. Wizytówek, pieczątek,
    gazetek, teczek, reklamówek, folderów, duperelów, srelów. DTP to nie
    tylko publikacja książek z numeracją. Do książek zapewne są lepsiejsze
    narzędzia. Ale przecież nie rozmawiamy o ocenie Corela ale o ew.
    zastąpieniu go Inkscapem. Gdyby Inkscape miał to samo co Corel +
    numeracja, to bym rozumiał twój argument. Na razie jednak mówisz ,,tak,
    inkscape nie ma połowy tych rzeczy, co ma je Corel, ale jednak Corel nie
    ma numeracji''. Tylko, że inkscape tego niemania nie leczy (o ile
    faktycznie nie ma).

    > Nawet nie ma sensu, bo ten program nie do tego służy.

    No właśnie. Więc dla kogoś, kto np. składa gazetkę szkolną w Corelu
    porada ,,zainstaluj inkscape'' jest chybiona. To i tylko to chcę
    przekazać. Sam używam i lubię Inkscape, ale to, że lubię ferrari, nie
    znaczy że zastąpi Ursusa przy oraniu pola. Więc w branży rolniczej
    ferrari jest raczej nieprzydatne. Nicht wahr?

    > Ale ja nie porównuję, tylko uważam, że "nieużyteczny w branży"
    > to przesada.

    No zależy w jakiej branży.

    > Nawet w tej branży, w której używa się Corela.

    No ale przecie omawiamy, że nie zastąpi Corela we wszystkich zakresach.

    > O wiele za często tam, gdzie powinien być użyty program do
    > składu.

    No czy powinien czy nie, to kwestia dyskusyjna. Jeżeli Corel spełnia
    zadanie, to czemu go nie użyć? Bo nie ma czegoś, czego w tym zadaniu się
    nie używa? Rozmawiamy zbyt ogólnie, żeby móc ocenić.

    > [...].
    >
    > Robi. Do wykreślania, czasem do wycinania (chociaż do wycinania
    > to mi ostatnio bez mrugnięcia okiem akceptują SVG).

    Pewnie pracują na Adobe :D Adobe łyka SVG ZTCW.

    Swoją szosą, co takiego wykreślasz z Inkscape? Bo wykreślanie to mi się
    bardziej z rysunkiem technicznym kojarzy, a Inkscape to chyba nie to
    zastosowanie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 43. Data: 2010-11-02 00:51:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2010, Olgierd wrote:

    > Nie mogą, ponieważ uprawnienie do ustalania warunków licencji wynika
    > z ustawy.

    Ale jest sprzeczne co najmniej z celowościowym znaczeniem art.51 tejże.

    IMO, łączne zestawienie:
    - art.5KC
    - art.51 PA
    - art.65 PA
    ...wskazuje, że 51 PA należy rozumieć "wraz z licencją bez rozszerzania
    jej zakresu".

    Zważ - PA nie określa w *żadnym* stopniu prawa do rozporządznia
    treścią, w tym również do korzystania z niej.
    Tym samym, nabywając egzemplarz np. płyty DVD, naruszałbyś
    zakres umowy OEM poprzez samo patrzenie na nią.
    Przecież wzór smug świetlnych, wynikłych z układania się
    interferencji odbić na pitach, to jest *treść* DVD.
    W niczym nie różni się od "czytania" tej treści za pomocą czytnika
    DVD, oczywiście pomijając taki drobiazg, że w tym drugim przypadku
    można ekhm... "odczytać również inny aspekt treści" ;)

    Twierdzenie, że kupujący nie ma do niej ŻADNEGO prawa, w szczególności
    nie może z niej korzystać w zakresie w jakim mógł korzystać pierwotny
    kupujący, prowadzi do absurdu.
    Równie dobrze można by żądać aby drukowana książka była
    "nieodsprzedawalna" - znaczy że po prawdzie wg 51 PA można
    egzemplarz odsprzedać, ale odsprzedanego czytać już nie.
    A może tylko nie wolno by czytać z pomocą lupy? ;) (to na
    wypadek, jakby ktoś się uparł widzeć różnicę w oglądaniu
    DVD gołym okiem i za pomocą lasera LED w czytniku :>).

    > Ergo zastosowanie ustawy nie może skutkować wpadnięciem na listę
    > klauzul abuzywnych.

    Ale zakazu naruszania bezwzględnych regulacji ustawowych to nie
    narusza? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2010-11-16 21:08:28
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-10-27 10:51, Grzegorz Staniak pisze:
    > A możesz już w X5 wstawić automatyczne numery stron?

    Tak dla Twojej informacji: Ctrl+P, ustawienia drukarskie, drukuj numery
    stron :D