  • 1. Data: 2010-10-25 07:51:29
    Temat: Jak sprzedać nieruchomość na którą nie mam jeszcze aktu notarialnego?
    Od: "KonradN" <7...@w...pl>

    Witam, mam takie pytanie. Kupiłem u dewelopera mieszkanie z garażem. Nie mam
    na to jeszcze aktu notarialnego, ponieważ mieszkania dopiero co zostały
    oddane i krótko mówiąc zejdzie się z tym jeszcze trochę. Tymczasem domówiłem
    się z sąsiadem na temat sprzedaży mojego miejsca garażowego i chcemy to
    załatwić teraz, bo mi się potrzebne pieniądze, a jemu garaż. Jaki powinniśmy
    przeprowadzić tę sprzedaż, aby wszystko było należycie załatwione? Czy
    wystarczy jakieś pisemne oświadczenie z mojej strony, że po otrzymaniu aktu
    zobowiązuję się do stawienia w notariacie i sprzedaży notarialnej? A może
    jakaś umowa przedwstępna sprzedaży?

  • 2. Data: 2010-10-25 08:37:05
    Od: "KonradN" <7...@w...pl>

    > to znaczy, ze nie kupiles. nieruchomosc mozna nabyc tylko w formie aktu
    > notarialnego

    No ale chyba jest jakiś sposób na sprzedaż skoro jedna osoba chce sprzedać,
    a druga chce kupić? Czy możemy podpisać deklarację, że dokończymy sprzedaży
    po załatwieniu aktu notarialnego?

  • 3. Data: 2010-10-25 08:37:08
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > na to jeszcze aktu notarialnego, ponieważ mieszkania dopiero co zostały

    to znaczy, ze nie kupiles. nieruchomosc mozna nabyc tylko w formie aktu

    Icek

  • 4. Data: 2010-10-25 08:47:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    KonradN wrote:

    > No ale chyba jest jakiś sposób na sprzedaż skoro jedna osoba chce
    > sprzedać, a druga chce kupić?

    No pewnie. Kolumnę Zygmunta?
    Jak chcesz sprzedać notarialnie coś, co należy do osoby trzeciej?

  • 5. Data: 2010-10-25 08:52:23
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "KonradN" <7...@w...pl> naskrobał/a w

    > No ale chyba jest jakiś sposób na sprzedaż skoro jedna osoba chce
    > sprzedać, a druga chce kupić? Czy możemy podpisać deklarację, że
    > dokończymy sprzedaży po załatwieniu aktu notarialnego?

    To nie jest twoja nieruchomość.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 6. Data: 2010-10-25 09:07:15
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 25-10-2010 09:51, KonradN pisze:
    > Witam, mam takie pytanie. Kupiłem u dewelopera mieszkanie z garażem. Nie
    > mam na to jeszcze aktu notarialnego, ponieważ mieszkania dopiero co
    > zostały oddane i krótko mówiąc zejdzie się z tym jeszcze trochę.

    To nie kupiłeś jeszcze. Chyba, że byłeś u notariusza, a nie masz tylko
    wypisu aktu.

> [...]
    > strony, że po otrzymaniu aktu zobowiązuję się do stawienia w notariacie
    > i sprzedaży notarialnej? A może jakaś umowa przedwstępna sprzedaży?

    Brzmi rozsądnie. Umowa przedwstępna, najlepiej w formie aktu
    notarialnego, zobowiązująca Cię do sprzedaży miejsca garażowego. Ale,
    czy miejsce garażowe można sprzedać? Jesteś/będziesz jego właścicielem
    czy tylko użytkownikiem? Bo w niektórych wspólnotach miejsca garażowe są
    w części wspólnej.

    --
    .B:artek.

  • 7. Data: 2010-10-25 09:17:23
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-25 09:51, KonradN pisze:
    > Witam, mam takie pytanie. Kupiłem u dewelopera mieszkanie z garażem. Nie
    > mam na to jeszcze aktu notarialnego, ponieważ mieszkania dopiero co
    > zostały oddane i krótko mówiąc zejdzie się z tym jeszcze trochę.
    Może zejść naprawdę trochę długo...

    > Tymczasem domówiłem się z sąsiadem na temat sprzedaży mojego miejsca
    > garażowego i chcemy to załatwić teraz, bo mi się potrzebne pieniądze, a
    > jemu garaż.

    A zobaczy czy przypadkiem nie jest tak, że miejsce garażowe jest
    powiązane z mieszkaniem i jako takie nie może być odsprzedawane osobno?

> [...]
    > strony, że po otrzymaniu aktu zobowiązuję się do stawienia w notariacie
    > i sprzedaży notarialnej? A może jakaś umowa przedwstępna sprzedaży?
    Teoretycznie umowa przedwstępna z dużym zadatkiem, tylko jaką datę
    wpiszesz jako datę umowy przyrzeczonej? No i ciężko opisać to miejsce
    jeśli na nie nie ma aktu, numeru KW. Możliwe też że będziesz miał 1 KW
    na mieszkanie i miejsce (patrz wyżej) i wtedy naprawdę ciężko będzie to
    odkręcić. Ogólnie śliska sprawa.

    --
    MZ

  • 8. Data: 2010-10-25 11:08:01
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    "Kupiłeś" czyli pewnie masz z deweloperem umowę przedwstępną.
    Czyli zwykle możesz dokonać cesji praw z tej umowy na osobę trzecią.
    Tyle, że w tej umowie przedwstępnej mogą być zawarowane jakieś opłaty na
    rzecz dewelopera za jego "zgodę", obostrzenia, wykluczenia, generalnie
    wymagany jest udział dewelopera.

    -----

  • 9. Data: 2010-10-25 11:13:16
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Nawet już aktem notarialnym będzie tak "śmiesznie" (ale nie do śmiechu), że
    akt notarialny zwykle nie wystarczy i do zbycia miejsc garażowego potrzebny
    będzie uprawomocniony wpis do księgi wieczystej, a to znów trwa...
    Na dodatek większość deweloperów podpisuje akty na garaże w późniejszym
    terminie niż akty na mieszkania (z paru przyczyn, m.in. najpierw wyodrębniają
    lokal garażowy na swoją rzecz w formie oświadczenia przed notariuszem, a
    dopiero później już po ustanowieniu KW o uprawomocnieniu wpisu sprzedają
    udziały w takim garażu).

    -----

  • 10. Data: 2010-10-25 15:36:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/25/2010 2:51 AM, KonradN wrote:
> [...]
    > strony, że po otrzymaniu aktu zobowiązuję się do stawienia w notariacie
    > i sprzedaży notarialnej? A może jakaś umowa przedwstępna sprzedaży?

    narazie nic nie kupiles
    narazie wplaciles kase w zamian za obietnice wybudowania.
    to obietnice masz na karte zwanej umowa.
    jak chcesz to obietnice sprzedac, a jest chetny to zrobcie CESJĘ UMOWY.