  • 1. Data: 2010-10-23 13:33:36
    Temat: spadek po smierci mamy
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    pytanie dotyczy mieszkania mamy

    Mama ma jednego syna

    jak mama odejdzie z tego swiata
    to czy mieszkanie przejdzie z automatu na syna
    czy syn musi cos przez sad zalatwiac i jakies koszta miec z tego\\

    mama chce aby syn juz na siebie przepisal mieszkanie
    syn nie chce teraz bo nie chce placic za notariusz

    czy po smierci mamy tez sa jakies koszta?
    jak to korzystniej rozegrac?

    dziekuje serdecznie za pomoc

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-10-23 17:48:10
    Temat: Re: spadek po smierci mamy
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-10-23 15:33, Amir pisze:
> [...]
    > to czy mieszkanie przejdzie z automatu na syna
    > czy syn musi cos przez sad zalatwiac i jakies koszta miec z tego\\
    Musi.
    50zł

    > mama chce aby syn juz na siebie przepisal mieszkanie
    > syn nie chce teraz bo nie chce placic za notariusz

    I słusznie. Sąd tańszy.

    > czy po smierci mamy tez sa jakies koszta?
    > jak to korzystniej rozegrac?
    Sąd, wniosek o stwierdzenie nabycia spadku. Nie zwlekać. Poszukaj na
    stronach sądów.
    Podatku od spadku nie zapłaci.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2010-10-23 18:05:57
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    > Musi.
    > 50zł

    dziękuję
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-10-23 18:13:19
    Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Nie wiadomo.!

    Jakie to mieszkanie?
    Wynajmowane, komunalne, socjalne, zakładowe, rotacyjne, spółdzielcze,
    hipoteczne?

    Czy syn mieszka z Mamą?
    Czy Mama ma obecnie dość środków do życia?
    Czy Mama jest mężatką i czy Jej mąż żyje?

    Jakie będą w przyszłości o podatki od spadków i darowizn???

    -----

  • 5. Data: 2010-10-23 22:26:35
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]
    > Czy Mama ma obecnie dość środków do życia?
    > Czy Mama jest mężatką i czy Jej mąż żyje?
    >
    > Jakie będą w przyszłości o podatki od spadków i darowizn???

    Syn ma swoj dom, mam mieszkanie kupila od gminy, mama ma dosc srodkow do
    zycia, mama jest samotna, mąż zmarł 10lat temu

    zakładamy ze nie zmieni się podatek od darowizny.

    pozdrawiam