  • 21. Data: 2012-04-04 23:24:10
    Temat: Re: [CP] Wyegzekwował "obietnice" nagród w loterii SMS
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-04-04 16:48:09 +0000, Johnson <j...@n...pl> said:

    > SMS interpretujemy całościowo.

    OK - zacytowałem INNY, niż ten, którym pisałeś.

    > O jakiej szansie mowa

    O żadnej, bo w cytowanym przeze mnie nie ma takiego wyrazu.

    > , skoro drugie zdanie miałoby oznaczyć wygrał pan.

    IMHO drugie zdanie nie mówi o niczym innym niż żebraniu o pieniądze.

    > Zresztą nawet z tego zdania wynika że pieniądze czekają na odbiór
    > niewiadomi przez kogo.

    Ale tam nie ma nic o _szansie_ - dlatego zacytowałem.

    > No i chyba XXX nie był numerem pana skoro miał na niego wysłać pusty SMS.

    Bo wiadomość miał wysłać IM, nie SOBIE.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 22. Data: 2012-04-04 23:51:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Apr 2012, Johnson wrote:

    > Poza tym umowa to zgodne oświadczenie woli.

    W sprawie formalnej: nikt nie powiedział, że w rachubę wchodzi umowa.
    Jednostronne oswiadczenie woli nie ogranicza ewentualnego beneficjenta
    dochodzenia swoich roszczeń tylko dlatego, że wczesniej nie wyraził
    swojego zdania.
    Ba, nawet istnieja takie czynnosci "nazwane" (mam na mysli np.
    przyrzeczenie publiczne, oczywiscie nie majace zastosowania w tym
    przypadku).
    Do tego trzeba by przekopać listę przypadków kiedy dopuszczalna
    jest akceptacja post factum z moca obowiazujaca wstecz.
    Jak na mój gust, domaganie się umowy jako *jedynej* podstawy
    ewentualnego żadania to obraza prawa ;)

    > To chyba oczywista oczywistość że
    > firma smsówa nie miała zamiaru złożyc oświadczenia że pan wygrał ...

    A to inna sprawa, do której się nie wtykam, co wyraznie podkreslam.
    Jedynie argument wyżej mi się nie podoba :)

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2012-04-05 06:35:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    > W sprawie formalnej: nikt nie powiedział, że w rachubę wchodzi umowa.

    No OK, choć w zasadzie to co napisałem dotyczy również jednostronnych
    oświadczeń woli, źle zrozumianych przez odbiorcę.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 24. Data: 2012-04-05 10:14:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 04 Apr 2012 20:22:43 +0200, Johnson napisał(a):
    > Tak, a niby gdzie?
    > "Art. 6. Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu
    > tego wywodzi skutki prawne."
    > Powód ma udowodnić - jednoznacznie - że pozwany ma mu coś zapłacić. Więc
    > jeśli zapis jest dwuznaczny znaczy że nie udowodnił.

    Art 65 par 2
    "W umowach należy raczej badać, jaki był zgodny zamiar stron i cel umowy,
    aniżeli opierać się jej dosłownym brzmieniu"

    I bardzo ciekawy jest art 66^1.2, aczkolwiek trzeba przeczytac tez par.4

    > Poza tym umowa to zgodne oświadczenie woli. To chyba oczywista
    > oczywistość że firma smsówa nie miała zamiaru złożyc oświadczenia że pan
    > wygrał ...

    "Oświadczenie woli należy tak tłumaczyć, jak tego wymagają ze względu na
    okoliczności, w których złożone zostało, zasady współżycia społecznego oraz
    ustalone zwyczaje"

    No, obawiam sie ze wtedy nie bylo takiego ustalonego zwyczaju, ale teraz to
    juz moze i jest :-)

    No coz, poczekamy co NSA na to powie.

    P.S. nie wiesz przypadkiem jak sie zakonczyla sprawa tego niestrzezonego
    parkingu co to sad uznal za strzezony ?

    J.

  • 25. Data: 2012-04-05 11:42:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Apr 2012, Johnson wrote:

    > No OK, choć w zasadzie to co napisałem dotyczy również jednostronnych
    > oświadczeń woli, źle zrozumianych przez odbiorcę.

    A to zgoda.
    Jesli jednak nadawca *zmierzał* do tego złego rozumienia ("wytworzenia
    błędnego wrażenia"), to sytuacja przestaje być oczywista.

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2012-04-05 12:38:55
    Od: z <z...@g...pl>

    > Jesli jednak nadawca *zmierzał* do tego złego rozumienia ("wytworzenia
    > błędnego wrażenia"), to sytuacja przestaje być oczywista.

    Jeśli zmierzał to trzeba mu przywalić jeszcze:

    Art. 286. § 1. k.k. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej,
    doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub
    cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu
    lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania,

    Do jasnej...

  • 27. Data: 2012-04-05 12:58:09
    Od: fct159 <f...@i...pl>

    W dniu 2012-04-03 21:11, Liwiusz pisze:

    > http://www.prawont.pl/2012/04/kosztowny-koniec-smsow
    -sugerujacych.html

    > "Jarosław R. domagał się wypłaty nagród w loteriach sms-owych na
    > podstawie przesłanych przez organizatora - InternetQ Poland Sp. z o.o. z
    > siedzibą w Warszawie - wiadomości tekstowych. Sąd I instancji zasądził
    > na rzecz w/w konsumenta kwotę 60 000 zł + zwrot kosztów procesowych."

    Niezle i tak powinno byc!

  • 28. Data: 2012-04-05 13:20:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 05 Apr 2012 12:38:55 +0200, z napisał(a):
> [...]
    > lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania,
    > podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    Ale wiesz, to by nalezalo zaczac od oskarzenia zarzadu Lotto, a potem
    poslow co przeglosowali ustawe o grach losowych :-)

    J.

  • 29. Data: 2012-04-05 13:23:19
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "witek"

    >a mi "w pewnej sieci" odmowili zablokowania twierdzac, ze moga zablokowac
    >konkretny numer a nie wszystkie.
    >Dostali 10 tys maili z konkretnym numerem w kazdym. Pomoglo. :)

    Dobre, to historia jak z tym że hackerzy opublikowali wszystkie kody PIN do
    kart kredytowych :)

    pzdr
    olo

  • 30. Data: 2012-04-05 15:48:06
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-04-05 13:20, J.F. pisze:

    > Ale wiesz, to by nalezalo zaczac od oskarzenia zarzadu Lotto, a potem
    > poslow co przeglosowali ustawe o grach losowych :-)

    Jeśli lotto będzie mi mówić "Zostałeś wybrany. Specjalnie dla ciebie
    kasa czeka. Musisz tylko odebrać. Już wygrałeś" (oczywiście może być coś
    w ten deseń co będzie spełniało znamiona...)
    Kary już się posypały za takie teksty.

    Jak na razie lotto tego nie robi. I tu jest ta subtelna różnica :-)
    Uważasz że powinno i nie byłoby ogólnokrajowej afery?
    Byłaby JAZDA na wszystkich mediach świata.