  • 1. Data: 2005-08-20 10:20:53
    Temat: czyja jest elewacja na loggi
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Witam
    Może sprawa na pierwszy rzut oka wydawać się błacha, ale zapewniam, że tak
    nie jest :-)
    Miszkanie w bloku z wielkiej płyty. Balkony są w formie loggi. Wielu
    lokatorów ma zabudowane loggie (administracja wyraziła zgodę).
    Obecnie firma remontowa ociepla blok i uparli się, że ocieplą mi ściany w
    środku ZABUDOWANEJ loggi :-)
    Oczywiście, nie wyraziłem zgody, ponieważ, ściany po wewnętrznej stronie są
    moje (ale zastanawiam się czy mam rację?)

  • 2. Data: 2005-08-20 12:20:55
    Temat: Re: czyja jest elewacja na loggi
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    pissmejker wrote:
> [...]
    > Oczywiście, nie wyraziłem zgody, ponieważ, ściany po wewnętrznej
    > stronie są moje (ale zastanawiam się czy mam rację?)

    U mnie firma zrobiła tao bardzo porządnie i estetycznie.Z własnością to
    wydaje mi się ,że to są jedak zewnętrzne ściany budynku i zapewne czynszu za
    to nie płacisz ,więc nie jest twoje ,a zgoda spóldzielni to ukłon w stronę
    swoich członków.
    Kto był mądrzejszy okaże się po zapłaceniu pierwszych rachunków za
    ogrzewania.
    Akohoro

  • 3. Data: 2005-08-20 12:33:00
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "akohoro" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > swoich członków.
    > Kto był mądrzejszy okaże się po zapłaceniu pierwszych rachunków za

    Z tym czynszem nie jestem pewien, ale może masz rację. Loggia nie zalicza
    się do części użytkowej - tyle się doczytałem.
    Jeżeli zaś chodzi o to, czy ściany są na zewnątrz, czy nie, to "raczej" nie,
    bo skoro spółdzielnia zezwoliła na zabudowę balkonu to moje mieszkanie
    kończy się na balustradzie loggi a nie na ścianie, która oddziela loggię od
    pokoju.
    Trudna sprawa bo loggia to nie taki zwykły balkon (z balkonem nie ma
    problemu).

    Chętnie bym się zgodził na ocieplenie balkonu, ale na zabudowanym balkonie
    mam już porobione inne rzeczy (na ścianach) i szkoda mi to rozwalać.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-08-20 21:14:56
    Od: Fryzjer <r...@w...go2.pl>

    Dnia Sat, 20 Aug 2005 14:20:55 +0200, akohoro napisał(a):

> [...]
    > to nie płacisz ,więc nie jest twoje ,a zgoda spóldzielni to ukłon w stronę

    KOPALIŃSKI:
    "loggia [wym. lodżdża] archit. wł. portyk, pomieszczenie otwierające się na
    zewnąrz kolumnadą (arkadami) z jednej a. kilku stron.
    Etym. - wł. 'jw., portyk, krużganek; loża' z fr. loge 'komórka; izdebka;
    loża; garderoba, szatnia aktorów'. "

    Logiczne, że loggia, to nie balkon. Balkon jest poza lokalem mieszkalnym, a
    loggia, jest wpuszczona w budynek (czesc mieszkania). Jaka jest roznica
    wedlug prawa tego nie wiem, ale chetnie poslucham osoby uswiadomionej.

    Kupilem mieszkanie z loggia - jednym z argumentow bylo to, ze latwiej i
    taniej u notariusza, bo z balkonem wiekszy klopot ponoc.

    --
    Fryzjer :GG-6154183: e-mail: http://tinyurl.com/5no8m :Wrocław
    "Inteligentni ludzie są często zmuszani do picia, by bezkonfliktowo