  • 161. Data: 2006-01-09 21:38:41
    Temat: Re: Bramki w metrze i art.54KW
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał
    w wiadomości
    news:slrnds5isv.pqi.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl...

    > A jak w metrze są takie plakaty "Trzymaj się prawej" i "lewa wolna"
    > odnośnie schodów ruchomych, to ktoś stojący po ich lewej stronie
    > podpada pod ten art 54KW?

    gorzej. teraz przy sadach 24-godzinnych bedzie sie nieprawomyslnych (i
    lewochodzacych) od razu wieszalo przy bramkach do metra ku przestrodze
    :P

    --
    pozdro
    ape

  • 162. Data: 2006-01-09 21:57:45
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    kam wrote:

    > nie przewidują :)
    > za to wyraźnie przewidują zakaz przeskakiwania

    Nota bene ten zakaz wprowadzono do regulaminu dopiero jakiś rok po
    uszczelnieniu wejść bramkami. Ewidentnie założenie, że samo istnienie
    bramek ułatwi łapanie gapowiczów (przeszedł: ma bilet, przeskoczył: nie ma)
    się nie sprawdziło -- ludzie skakali mając ważny bilet.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 163. Data: 2006-01-09 22:02:02
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości

    > Kompetencje to nie prawo, lecz kwalifikacje.

    A słownik na to:
    kompetentny <mający określone kompetencje,
    uprawniony do działania, do wydawania decyzji;
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    mający kwalifikacje do wypowiadania sądów, opinii, ocen;
    autorytatywny, miarodajny>

    > Ale przechodzenie w nieodpowiednich miejscach w hipermarketach JEST
    > zakazane, nie rozumiesz tego?
    > Tyle tylko, że nikt nie potrafi odpowiedzieć dlaczego jest zakazane.

    Może nie potrafi a może nie chce. Na pewno nie musi.
    Czy zanim zatrzymasz samochód przed znakiem STOP pytasz wszystkich naokoło
    "a po co ten znak tutaj stoi?" i w razie braku odpowiedzi jedziesz dalej?

    > Żaden z
    > ochroniarzy nigdy nie powiedział "Wie pani, to trochę niegrzecznie,
    jeśli
    > przechodzi pani koło kasy" lecz "Halo, halo, tędy NIE WOLNO przechodzić.
    > Proszę się cofnąć"

    Ochrona nie jest od wychowywania fumiastych panienek tylko od pilnowania,
    żeby zachowywały sie właściwie.

    A wszystkie ustawy i rozporządzenia to tylko wymysł centralnych władz i to

    Ty zaczęłaś.

  • 164. Data: 2006-01-09 22:07:43
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Doprawdy?
    > Więc to nie przepisy w sklepie stanowią o tym, że nie wolno przechodzić obok
    > kas?

    Przepisy, przepisy.
    Takie a nie inne uregulowanie ruchu w hipermarkecie jest pochodną np. prawa
    własności jakie przysługuje właścicielowi sklepu i towaru, czy innego prawa
    rzeczowego związanego ze sklepem czy towarem.
    Ale zawsze są sytuacje wyjątkowe. I w takich sytuacjach należy wyjątkowo się
    zachowywać. To także zresztą wynika z przepisów (stan wyższej konieczności,
    obrona konieczna, dozwolona samopomoc, że tylko niektóre przykładowe
    instytucje znane prawu wymienie i tp.) I do tego właśnie nawiązywała moja
    wypowiedź że nie o takie - wyjątkowe - sytuacje w przepisie chodzi.

    > A argumenty, jakie padają z drugiej strony są takie, że to
    > klienci (czyli ja, czyli ktoś tam) jesteśmy warchołami, egoistami, chamami i
    > Bóg wie jeszcze czym, bo buntujemy się przeciw absurdowi i brakowi zdrowego
    > rozsądku.

    A moim zdaniem egoiści warchoły chamy i Bóg wie kto jeszcze bywają zarówno
    wśród ochroniarzy jak i klientów.

    > A skąd właściwie to założenie, że "bez istotnego powodu"?

    A stąd że np. inicjatorka dyskusji, Renata, np. po prostu przeciska się przez
    kołowrotek bramiki metra pod prąd, bo tak według niej jest szybciej, a poza tym
    jest szczupła. Robi to, mimo że do prawidłowego wyjścia wcale nie jedzie się dwa
    dni wołami.

    Dla mnie to jest właśnie przykład braku kultury bez istotnego powodu.
    Natomiast gdyby przez tę samą bramkę przeciskała się w celu udzielenia pomocy
    osobie w niebezpieczeństwie czy choćby po to żeby prozaicznie zdążyć z dzieckiem
    do WC sam bym był za tym by jej w tym pomóc.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 165. Data: 2006-01-09 22:22:52
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bramek ułatwi łapanie gapowiczów (przeszedł: ma bilet, przeskoczył: nie ma)
    > się nie sprawdziło -- ludzie skakali mając ważny bilet.

    A ci bez biletu wchodzili "oficjalnie" używając wejściówek,
    które bez problemu można otrzymać...

    Piotr

  • 166. Data: 2006-01-09 22:23:47
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Renata Gołębiowska napisał(a):
    > A jak w metrze są takie plakaty "Trzymaj się prawej" i "lewa wolna"
    > odnośnie schodów ruchomych, to ktoś stojący po ich lewej stronie
    > podpada pod ten art 54KW?

    nie, akurat to nie jest w tym metrze przepis porządkowy
    a szkoda

    KG

  • 167. Data: 2006-01-09 22:25:12
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    prawa
    > rzeczowego związanego ze sklepem czy towarem.

    podasz konkretne przepisy czy piszesz aby sobie popisac?

> [...]
    moja
    > wypowiedź że nie o takie - wyjątkowe - sytuacje w przepisie chodzi.

    bredzisz. pisz na temat

    > A moim zdaniem egoiści warchoły chamy i Bóg wie kto jeszcze bywają
    zarówno
    > wśród ochroniarzy jak i klientów.

    prochu nie wymysliles.
    a teraz nam wyjasnij co to ma wspolnego z prawem, gdyz piszesz na
    pl.soc.prawo, a nie na: moim.zdaniem.pl

> [...]
    poza tym
    > jest szczupła. Robi to, mimo że do prawidłowego wyjścia wcale nie

    no i co z tego?
    zlamala jakis konkretny przepis?
    jesli nie - to na drzewo

> [...]
    dzieckiem
    > do WC sam bym był za tym by jej w tym pomóc.

    jestesmy na pl.soc.prawo, a nie na grupie savoir vivre, wiec nie
    piernicz, obywatelu, bez sensu

    --
    pozdro
    ape

    p.s. do nixe: lubisz dyskusje z takimi burakamii? :>

  • 168. Data: 2006-01-09 22:27:24
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    > nie, akurat to nie jest w tym metrze przepis porządkowy
    > a szkoda

    a w ktorym metrze jest?

    --
    pozdro
    ape

  • 169. Data: 2006-01-09 22:28:46
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dpumnd$7mf$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> pisze:

    Nixe:

    > Może nie potrafi a może nie chce. Na pewno nie musi.

    Bzdurzysz.
    W takiej więc sytuacji ja nie muszę się do tego stosować.
    Na jakiej więc podstawie mam mieć pewność, że ktoś po prostu nie robi sobie
    ze mnie jaj zabraniając mi przechodzić obok kasy?

    > Czy zanim zatrzymasz samochód przed znakiem STOP pytasz wszystkich
    > naokoło "a po co ten znak tutaj stoi?" i w razie braku odpowiedzi
    > jedziesz dalej?

    Zastanów się jeszcze raz na sensownością tego przykładu i powiązaniem go z
    omawianymi kwestiami, a potem sam sobie odpowiedz, dlaczego nie podjęłam się
    go skomentować.

    > Ochrona nie jest od wychowywania fumiastych panienek tylko od
    > pilnowania, żeby zachowywały sie właściwie.

    Dlatego właśnie staram się nie wdawać w dyskursy z ochroną, ponieważ nie są
    to ludzie, od których można wymagać logicznego myślenia. Ale też nie silę
    się na to, by wykonywać ich rozkazy/nakazy, zwłaszcza w sytucji, gdy oceniam
    je jako - delikatnie mówiąc - debilne.

    > A wszystkie ustawy i rozporządzenia to tylko wymysł centralnych władz
    > i to wymysł niczym nie uzasadniony?

    Postanowiłeś teraz podyskutować z własnymi tezami?

    > Może nie potrafi a może nie chce. Na pewno nie musi.

    Jeszcze raz - gadasz głupoty.
    Jeśli ktoś zabrania mi wchodzić z plecakiem do sklepu, to powinien to
    uzasadnić podpierając się własnymi, wewnętrznymi przepisami czy kodeksem
    cywilnym, a nie stwierdzić jedynie, że nie wolno i już. W przeciwnym razie
    ja mogę też mieć go w nosie i olać jego zakazy i nakazy.

    > Ty zaczęłaś.

    Obrażać Cię? Nie przypominam sobie.
    Niniejszym kończę tę rozmowę, bo robi się coraz bardziej żenująca.

    --
    PozdrawiaM

  • 170. Data: 2006-01-09 22:32:10
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
    <cut>

    > Obrażać Cię? Nie przypominam sobie.
    > Niniejszym kończę tę rozmowę, bo robi się coraz bardziej żenująca.

    i tak dlugo wytrzymalas atak bejsboli :)

    --
    pozdro
    ape