  • 121. Data: 2006-01-08 14:33:02
    Temat: Re: Bramki w metrze i art.54KW
    Od: Questato <q...@p...onet.pl>

    Dnia 2006-01-07 23:59, Użytkownik Renata Gołębiowska napisał:

    > W razie zagrożenia
    > jest możliwość opuszczenia drążków w
    > bramkach biletowych i wtedy nie ma znaczenia ile bramek służy do
    > wyjścia.

    > No tak jak napisałam, bramką do wyjścia, pod prąd. Przechodzę, nie
    > skaczę.

    Skoro jak sama piszesz drążki w bramkach są podniesione jak udaje
    Ci się przejść, zwłaszcza, że kołowroty obracają się tylko w
    kierunku zgodnym z przeznaczeniem?

    Tomek

  • 122. Data: 2006-01-08 14:47:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Renata Gołębiowska [###R...@a...waw.pl.###] napisał:

    > Oj, nie czytasz. Przecież piszę, że nie ma. Jest tylko zakaz
    > przeskakiwania przez bramkę.

    No widzisz? To jednak są! Ten zakaz, to właśnie przepis porządkowy.
    Podobnie, jak tabliczka "Nie wychylać się" w pociągu.

  • 123. Data: 2006-01-08 14:49:08
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dpr7ql$n00$1@news.onet.pl>, Questato wrote:

    > Skoro jak sama piszesz drążki w bramkach są podniesione jak udaje
    > Ci się przejść, zwłaszcza, że kołowroty obracają się tylko w
    > kierunku zgodnym z przeznaczeniem?

    Ojej, no udaje mi się. Bystra jestem i szczupła:) Przechodzę, nie
    przeskakuję i to jest ważne w moim pytaniu.

    Renata

  • 124. Data: 2006-01-08 14:52:02
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Uważaj, naruszasz obowiązujące tu dogmaty ;)

    Skoro dogmaty, to ja przepraszam... nie chciałem niczyjej wolności w wyborze
    dogmatów naruszać ;)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 125. Data: 2006-01-08 14:53:30
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <s...@b...tu.kielce.pl>, Artur M.
    Piwko wrote:

    > In the darkest hour on 07 Jan 2006 09:17:58 GMT,
    > Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> screamed:

    > Schody ruchome też pod prąd pokonujesz, gdy akurat nikt z nich nie korzysta?

    Nie. A mówisz, że tak wygodniej?

    > Ja powiem. Mnie przeszkadza.`

    Powiedział, co wiedział. CO ci to przeszkadza (czyli dlaczego ci to
    przeszkadza), a nie KOMU przeszkadza?

    Renata

  • 126. Data: 2006-01-08 14:58:56
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Ojej, no udaje mi się. Bystra jestem i szczupła:)

    Naprawdę uważasz że to świadczy to tylko o Twojej bystrości i szczupłości? :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 127. Data: 2006-01-08 15:29:12
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dpr9bg$451$1@opal.futuro.pl>, Dredd wrote:

    > Naprawdę uważasz że to świadczy to tylko o Twojej bystrości i szczupłości? :)

    Że mi się udaje? Pewnie.

    Renata

  • 128. Data: 2006-01-08 15:31:02
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dpr8mn$4vs$1@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:

    > No widzisz? To jednak są! Ten zakaz, to właśnie przepis porządkowy.
    > Podobnie, jak tabliczka "Nie wychylać się" w pociągu.

    Ejże, chyba jeszcze po Sylwestrze nie doszedłeś do siebie?

    Renata

    PS Póki nie przeczytasz uważnie mojego pierwszego postu, to ja z tobą
    nie gadam :P

  • 129. Data: 2006-01-08 15:58:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Renata
    > PS Póki nie przeczytasz uważnie mojego pierwszego postu, to ja z

    Przeczytałem uważnie. Teraz Ty przeczytaj (moze być mniej uważnie, bo
    krótki :-) mój post z 6.01.2005 roku.

  • 130. Data: 2006-01-08 16:11:45
    Od: Pav <n...@z...pl>

    Dredd napisał(a):

> [...]
    > ocena dla mnie jest podobna: Co do zasady, wchodząc na teren który nie należy
    > do Ciebie, choćby przez grzeczność winieneś dostosować swe zachowanie do
    > instrukcji tego, kto tym terenem zarządza.
    >
    > Właściciel sklepu i działający na jego polecenie ochroniarz mają tu pozycję wręcz
    > silniejszą niż obsługa metra. Bo sklep i towar w nim jest zwykle własnością
    > prywatną a nie publiczną. Właściciel sklepu i towaru na podstawie art. 140 k.c. ma
    > pełne prawo - w trosce o swoje mienie - polecić Ci w jego sklepie wchodzić

    A czy ma prawo polecić mi wychodzić WEJŚCIEM bo o tym mowa?I czy ma
    jakikolwiek środek żeby to wyegzekwować?

    > czy np. pozostawić plecak w depozycie.

    Ja jakoś nie widzę tego zastosowania(art. 140kc znaczy), owszem może
    korzystać z rzeczy, ale swojej i nic mu do mojej rzeczy
    (plecaka)którą to rzeczą to ja mam prawo rozporządzać, a to że mu
    ktoś coś wcześniej ukradł, wcale nie uprawnia go do żądania takiego
    rozporządzenia moją rzeczą na które ja się nie zgadzam.Jeżeli zgodnie
    ze społeczno gospodarczym przeznaczeniem swojej rzeczy a więc sklepu,
    udostępnia go dla klientów, nie może żądać aby tymi klientami były
    tylko osoby bez plecaków, albo np tylko kobiety, tylko mężczyźni,
    tylko osoby niekarane, tylko osoby bez telefonu komórkowego, albo
    ubrani w dżinsy a nie garnitury.
    A jeżeli zdarzają mu się kradzieże to jego problem i nie widzę
    związku między moim plecakiem a jego problemami ze złodziejstwem.

    Moim
    > zdaniem takie oczekiwania właściciela sklepu wobec klientów są uzasadnione,
    > szczególnie jeśli w sklepie zdarzają się kradzieże towaru dokonywane przez
    > niektórych klientów.

    Oczekiwania to on może mieć żeby klienci płacili za towar a nie
    wynosili tego towaru bez płacenia.I tu się zgodzę,natomiast nie
    zgodzę się na naruszenia mojego uprawnienia do rozporządzania i
    korzystania z rzeczy,jeżeli robię to w granicach zasad współżycia
    społecznego.