  • Data: 2004-05-13 09:26:06
    Temat: Brak odpowiedzi na złożoną reklamację
    Od: Kuba <k...@a...w.sygnaturce.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Firma od której dzierżawię garaż wystawiła mi zgodnie z umową fakturę
    za roczną dzierżawę. Faktura miała termin płatności do 31 stycznia br.
    Ponieważ garaż oględnie mówiąc został spartaczony (jest to osiedlowy
    podziemny garaż) i przecieka (stoją w nim wielkie kałuże, a w czasie
    deszczu na samochody leje się woda) złożyłem reklamację, proponując
    obniżenie opłaty o 30%. Oczywiście od zapłaty się wstrzymałem do czasu
    otrzymania odpowiedzi.

    Reklamacja została złożona w styczniu, teraz mamy
    połowę maja, a odpowiedzi brak. Również żadne wezwanie do zapłaty czy
    coś podobnego do mnie nie dotarło. Reklamacja dotarła tam gdzie trzeba
    gdyż telefonicznie zostałem poinformowany że została przekazana do
    "działu technicznego odpowiadającego za usterki budowlane".

    Przypuszczam, że brak odpowiedzi jest spowodowany tym, że było by
    to pośrednie przyznanie się do wadliwego wykonania garażu czego
    owa firma chce uniknąć (ew. odszkodowania).

    Nie chcę mi się z drugiej strony specjalnie domagać od nich odpowiedzi
    bo póki co pieniądze leżą sobie po mojej stronie.

    Czego natomiast można się w takiej sytuacji spodziewać? Czy brak
    odpowiedzi, wezwań do zapłaty itp. daje podstawę do naliczania odsetek
    karnych? czy może powinienem uznać że moja reklamacja została przyjęta,
    zapłacić kwotę - 30% i mieć spokój? Jakich metod może używać wobec
    mnie owa firma gdyż wiem że wcześniej czy później sprawa będzie musiała
    być wyjaśniona (po jakim czasie takie wierzytelności się przedawniają?)

    Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
    --
    oo0O0oo00o Jakub
    jakub [at] Kowalczuk [dot] net