  • Data: 2003-11-03 20:32:35
    Temat: Blokowanie stron - legalne czy nie
    Od: p...@c...infoland.int.pl (Lukasz Biegaj) szukaj wiadomości tego autora

    Takie pytanie - cos na wzor list do blokowania spamu.

    Mam komercyjnych uzytkownikow internetu, korzystaja oni (musowo)
    z przezroczystego proxy. Zamierzam udostepnic im mozliwosc blokowania
    niektorych stron wedlug predefiniowanych wzorcow:
    - wlasnych
    - stron pornograficznych (np. w okreslonych godzinach)
    - stron zawierajacych wirusy
    - stron z reklamami
    itp.
    Oczywiscie wszystko swiadomie - tzn. uzytkownik na wlasna
    odpowiedzialnosc zahacza odpowiedni haczyk na formularzu na stronie
    swojego konta i od tej pory proxy uwala wszystkie odwolania ktore
    znajduja sie na liscie przygotowanej przeze mnie, lub tez przez niego
    samego.

    Mam pytanie czy takie dzialanie jest legalne - tj. czy np. jesli
    przygotuje spis stron pornograficznych, klienci zaczna z niego korzystac
    to czy producent akcesorii erotycznych (polski lub zagraniczny) nie moze
    mi wytoczyc procesu o utrudnianie dzialalnosci handlowej?

    A jesli nie, to czy w przypadku gdy moja lista bedzie
    "nieszczelna", tj. dostana sie przypadkowe niewinne adresy, to mozna
    jakos wymigac sie od odpowiedzialnosci (wstawiajac np. unniewinniajaca
    klauzule ktora uzytkownik musi przeczytac i zaakceptowac a mowiaca o tym
    ze autor listy nie odpowiada za jej tresc)?

    --
    * Lukasz Biegaj BL661-RIPE LPB1-6BONE jid: l...@j...atman.pl *
    * http://www.pl.quagga.net/ Polski mirror Quagga Routing Software Suite *