  • 21. Data: 2008-11-20 13:20:26
    Temat: Re: Blednie wyslany przekaz pocztowy.
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Henry(k) pisze:

    > Może się mylę, ale myślałem że do pieniędzy też stosuje się przepisy KC
    > dotyczące własności i nie wiem jak można przenieść prawo własności na kogoś
    > innego bez umowy.

    Mylisz się: "Pieniądz obiegowy, czy to w banknotach czy w bilonie nie
    jest rzeczą ruchomą, Charakter rzeczy ruchomej może mieć jedynie
    przedmiot transakcji, np. monety złote ...", a skoro nie jest rzeczą
    ruchomą to ... itd. Natomiast pieniądz jest rzeczą ruchomą w prawie
    karnym :)

    A no co umowy to można i bez umowy, takie np. pszczoły sobie lecą i już.
    Są też jednostronne czynności prawne, itd ...

    > No prawie... tylko że wtedy chyba nie trzeba ich
    > zwracać: KC Art. 411.

    Nie.
    Jak wysyłam komuś pieniądze, komu w rzeczywistości nie chce ich wysłać
    to nie spełniam żadnego świadczenia, tylko zwykła pomyłką.

    > KC Art. 224. § 1. nie działa?

    A dobra wiara to gdzie ?

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 22. Data: 2008-11-20 15:30:47
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 20 Nov 2008 14:09:14 +0100, Johnson napisał(a):

    > Nie trzeba niczego więcej by to ocenić.

    Uwierz, że nawet najprostszą sprawę o bezpodstawne wzbogacenie można tak
    skomplikować, że ciągnie się miesiącami i latami przez wszystkie instancje
    i ciągle wraca do ponownego rozpatrzenia.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://grupy.3mam.net/ różne tematy

  • 23. Data: 2008-11-20 16:16:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > Uwierz, że nawet najprostszą sprawę o bezpodstawne wzbogacenie można tak
    > skomplikować, że ciągnie się miesiącami i latami przez wszystkie instancje
    > i ciągle wraca do ponownego rozpatrzenia.

    A czemu mam wierzyć komuś kto pisze o czymś o czym nie ma pojęcia?

  • 24. Data: 2008-11-20 18:38:30
    Od: "o...@k...pl" <c...@g...com>

    On 20 Lis, 14:09, Johnson <j...@n...pl> wrote:
> [...]

    Witam,
    Oczywiście proszę bardzo.
    Przedstawię sprawę jak najdokładniej się da ( mam nadzieję ).
    Ową instytucją jest komornik.
    Sprawa wygląda następująco. Mój ojciec ma przysądzone na mnie alimenty
    ale nigdy ich nie płacił. Sprawa trafiła do komornika.
    Przez przypadek, pomyłkę i nieznajomość prawa (myślałem, że alimenty
    po 18 roku życia już mi się nei należą - a należą tylko bank przestał
    je płacić) złożyłem u komornika pismo (w lipcu) o umorzenie
    postępowania. Komornik jednak zajął już jedną wypłatę ojca (poszedł do
    pracy - WOW) i omyłkowo wysłał ją do mnie we wrześniu (nie wiem czemu
    tak późno) - miała ona trafić z powrotem do ojca.
    Parę dni temu zadzwoniłem do komornika dowiedzieć się o co chodzi i co
    to za pieniądze to mi wytłumaczył (mogłem nie dzwonić - wiem).
    Poradziłem się kilku zaznajomionych osób i zamierzam wszcząć
    postępowanie ponowie jednak to nei ma większego znaczenia.
    Konkludująć komornik omyłkowo wysłał pieniądze do mnie zamiast do
    mojego ojca.
    Wiem, że istnieje coś takiego jak bezpodstawne wzbogacenie, jednak
    jeśli ktoś popełni błąd w numerze konta i wyśle przelew do obcej
    osoby, odzyskanie takich pieniędzy graniczy z cudem.

  • 25. Data: 2008-11-20 21:37:58
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 20 Nov 2008 10:38:30 -0800 (PST), o...@k...pl napisał(a):

    > Ową instytucją jest komornik.
    [...]
    > Konkludująć komornik omyłkowo wysłał pieniądze do mnie zamiast do
    > mojego ojca.

    Panna z biura komornika po prostu źle zleciła przekaz, bo rozumiem, że
    pisząc "przekaz pocztowy" masz na myśli pieniądze przynoszone przez
    listonosza na adres (nie na konto), wysłała nie do tego adresata, sytuacja
    bardzo podobna do takich, jak kasjerka w banku wyda gotówkę nie temu co
    trzeba lub wyda więcej tej gotówki.

    > Wiem, że istnieje coś takiego jak bezpodstawne wzbogacenie, jednak
    > jeśli ktoś popełni błąd w numerze konta i wyśle przelew do obcej
    > osoby, odzyskanie takich pieniędzy graniczy z cudem.

    Dlatego pisałem, że proste sprawy można tak skomplikować, że zanim zmusiby
    Ciebie prawnie do oddania, to minęło by dużo czasu, ale oczywiście Johnson
    się ze mną nie zgodzi.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/ areszt śledczy Białołęka w galerii

  • 26. Data: 2008-11-21 15:43:06
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 20 Nov 2008 14:20:26 +0100, Johnson napisał(a):

> [...]
    > przedmiot transakcji, np. monety złote ...", a skoro nie jest rzeczą
    > ruchomą to ... itd. Natomiast pieniądz jest rzeczą ruchomą w prawie

    Racja - dzięki za wskazówkę - dogooglam resztę :-)

    > Nie.
    > Jak wysyłam komuś pieniądze, komu w rzeczywistości nie chce ich wysłać
    > to nie spełniam żadnego świadczenia, tylko zwykła pomyłką.

    No ale my akurat pisaliśmy o "daniu do potrzymania" czyli bez pomyłki.
    W przeciwieństwie do Oskara gdzie rzeczywiście doszło do pomyłki.

    Pozdrawiam,
    Henry