  • 11. Data: 2008-11-19 15:29:18
    Temat: Re: Blednie wyslany przekaz pocztowy.
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    o...@k...pl pisze:

    > Dzwoniłem żeby się dowiedzieć o co chodzi a to nie znaczy, że muszę im
    > oddawać kasę.

    Otóż właśnie znaczy. Art. 405 kc + 409 kc koniec zdania.

    > Może coś wygrałem a moze to tylko połowa kasy. Zachowaj idiotyczne
    > komentarze dla siebie i odpowiadaj na pytania proszę.

    Powiedziałbym coś o tobie, ale obiecałem sobie że już nie będę mówił
    ludziom prawdy w zakresie tego co myślę, jeśli to miałby być
    niegrzeczne. Oddaj pieniądze i nie marudź.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 12. Data: 2008-11-19 15:30:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    o...@k...pl pisze:

> [...]

    > komentarze dla siebie i odpowiadaj na pytania proszę.

    Powiedziałbym coś o tobie, ale obiecałem sobie że już nie będę mówił
    ludziom prawdy w zakresie tego co o nich myślę, jeśli to miałby być

  • 13. Data: 2008-11-19 15:31:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > Oni co najwyżej gdy się
    > zorientują, mogą Ciebie uprzejmie poprosić, a Ty łaskawie zgodzić na zwrot.

    Jak nie znasz obowiązującego prawa to milcz.

    > Jeśli się nie zgodzisz, wtedy droga prawna, proces cywilny, moim zdaniem
    > mają małe szanse na wygranie, ale w sądzie bywa różnie.

    Szanse mają 100%.

  • 14. Data: 2008-11-19 17:37:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    o...@k...pl wrote:

    > Powstaje pytanie, czy ta instytucja ma prawo zadac odemnie zwrotu tych
    > pieniedzy? Przekaz byl zaadresowany na mnie i byly wpisane wszystkei
    > moje dane.

    Pytanie, czy w ogóle z tej instytucji cokolwiek ci sie należało.

    > Jak prawo ustosunkowuje sie do czegos takiego?

    bezpodstawne wzbogacenie.

  • 15. Data: 2008-11-19 17:40:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > Jeśli się nie zgodzisz, wtedy droga prawna, proces cywilny, moim zdaniem
    > mają małe szanse na wygranie, ale w sądzie bywa różnie.

    małe szanse to ma on.

  • 16. Data: 2008-11-19 18:38:24
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 18 Nov 2008 07:30:48 -0800 (PST), o...@k...pl napisał(a):

> [...]
    > moje dane.
    > Jak prawo ustosunkowuje sie do czegos takiego?

    To że przelew był na Twoje dane nie znaczy że stałeś się właścicielem
    tych pieniędzy. Coś jakby jakaś kobieta Cię poprosiła żebyś potrzymał
    jej torebkę jak zakłada płaszcz. Jesteś przez chwilę posiadaczem,
    ale nie właścicielem.
    Oczywiście możesz z tych pieniędzy korzystać np. wpłacając na lokatę
    i odsetki będą Twoje - ale pieniądze i tak musisz zwrócić. Takie jest
    prawo - konkretne artykuły z KC były już kiedyś podawane.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 17. Data: 2008-11-19 18:41:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Henry(k) pisze:

    > To że przelew był na Twoje dane nie znaczy że stałeś się właścicielem
    > tych pieniędzy.

    Nie, właścicielem akurat się stał.

    > Coś jakby jakaś kobieta Cię poprosiła żebyś potrzymał jej torebkę jak zakłada
    płaszcz. Jesteś przez chwilę posiadaczem,
    > ale nie właścicielem.

    Czyli jak ktoś wyśle do ciebie pieniądze to znaczy automagicznie, że
    prosi o ich "potrzymanie" :) ?

    > Oczywiście możesz z tych pieniędzy korzystać np. wpłacając na lokatę
    > i odsetki będą Twoje

    jeśli pieniądze nie są jego to dlaczego odsetki miałby byc jego ? To
    nielogiczne.

  • 18. Data: 2008-11-20 10:00:44
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 19 Nov 2008 19:41:32 +0100, Johnson napisał(a):

    > Nie, właścicielem akurat się stał.

    Może się mylę, ale myślałem że do pieniędzy też stosuje się przepisy KC
    dotyczące własności i nie wiem jak można przenieść prawo własności na kogoś
    innego bez umowy.

    płaszcz. Jesteś przez chwilę posiadaczem,

    > Czyli jak ktoś wyśle do ciebie pieniądze to znaczy automagicznie, że
    > prosi o ich "potrzymanie" :) ?

    No prawie... tylko że wtedy chyba nie trzeba ich
    zwracać: KC Art. 411.

    KC Art. 224. § 1. nie działa?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 19. Data: 2008-11-20 10:03:09
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 19 Nov 2008 16:31:31 +0100, Johnson napisał(a):

    > Jak nie znasz obowiązującego prawa to milcz.

    > Szanse mają 100%.

    Masz na myśli art. 405-414 kc ?
    Analizując tę sprawę głębiej, artykuły te mogą nie mieć zastosowania, ale
    nie mamy więcej danych w tym temacie. Może wątkotwórca napisze coś więcej ?
    Skąd firma miała jego dane ? Jakie sprawy załatwiał z tą firmą w
    przeszłości ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Miłośnik kolejowej jazdy i przemijających Krajobrazów.

  • 20. Data: 2008-11-20 13:09:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

> [...]

    > nie mamy więcej danych w tym temacie. Może wątkotwórca napisze coś więcej ?

    Nie trzeba niczego więcej by to ocenić.