  • Data: 2003-07-30 19:51:55
    Temat: Biuro turystyczne - oszust
    Od: Michal Dubas <michaldubas@CIACHNIJ_TOf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Szanownych Grupowiczów :)
    Mam następujący problem:
    Wykupiłem dla siostry, która jest gimnazjalistką, wczasy w Chorwacji.
    Organizatorem jest firma (jednosobowa), która od trzech lat organizuje
    wyjazdy dla szkoły mojej siostry, zawsze w to samo miejsce. Opinie do
    tej pory były jak najbardziej pozytywne, wszyscy sobie chwalili świetną
    organizację i wysoki standard. Skusiłem się i zapłaciłem 1400PLN (przy
    świadku, jednej z nauczycielek z tej szkoły, miała jechać jako opiekun).
    Dostałem za tą wpłatę rachunek od tej firmy/tego faceta. I teraz
    zaczynają się schody - 2 dni przed terminem wyjazdu facet obdzwania
    wszystkich, którzy wpłacili, że niestety, z powodu zbyt małej liczby
    chętnych, musi odwołać wyjazd. W rozmowie ze mną mówi, że on bardzo
    przeprasza, że zapłacił już Chorwatowi zaliczkę i musi skombinować
    pieniądze, żeby mi oddać (i reszcie, która wpłaciła) i że on rozumie, że
    mnie to wszystko nie obchodzi, itd itp. To się dzieje w środę,
    23.07.2003. Podczas tej rozmowy zobowiązuje się również (ten facet), że
    w piątek przyniesie mi pieniądze do domu. Od tego momentu kontakt się
    urwał. Człowiek ten przestał odbierać telefon komórkowy, w firmie też
    się nikt nie zgłasza, oczywiście nikt się w niej nie pojawia, u niego w
    domu też nikt nie odbiera (Mam jego pełne dane, adres domowy, firmy).
    Wiem, że jest w mieście, z którego pochodzę (Brzeg), ponieważ nie jest
    to duże miasto, a on ma rzadko spotykany samochód (dość stary, nie żadne
    cacko, ale mimo to rzadko spotykany), jedyny taki w mieście.
    Wysłałem już do niego list polecony, z potwierdzeniem odbioru, w którym
    żądam zwrotu wpłaconych pieniędzy do dn. 6.08.2003.
    Nie wiem, szczerze mówiąc, co dalej robić. Gdzie to zgłosić, jak
    postępować...
    Bedę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc i rady.

    \ Pozdrowienia \ michaldubas(at)f(kropka)pl \
    \ Michał Dubas \ gadu-gadu: 375750 \