  • 1. Data: 2005-08-09 21:13:44
    Temat: Biegli sadowi ds. ruchu drogowego
    Od: "Bizon" <b...@p...fm>

    Witam!
    Szukam bieglych sadowych ds. ruchu drogowego.
    Najlepiej w woj. pomorskim.

    Dziekuje za pomoc
    Karol

  • 2. Data: 2005-08-09 23:40:36
    Temat: Re: Biegli sadowi ds. ruchu drogowego
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:ddb6af$j94$1@nemesis.news.tpi.pl,
    Bizon <b...@p...fm> napisał/a:
    > Witam!
    > Szukam bieglych sadowych ds. ruchu drogowego.
    > Najlepiej w woj. pomorskim.

    Udaj się do najbliższego sądu okręgowego i powinieneś - przynajmniej do
    wglądu - dostać listę. W niektórych da się to załatwić na telefon o ile
    lista z danej dziedziny jest krótka.

    BTW. Po co Ci biegły sądowy? Jako biegły wystepować może tylko na zlecenie
    właściwych organów, powołany do konkretnej sprawy. Nie można zrobic opinii
    jako biegły na zlecenie prywatnej osoby czy firmy. Znaczy biegły może
    sporządzić opinię, ale nie może jej podpisać ani podbić jako biegły, a tylko
    imieniem, nazwiskiem itp.
    Dodatkowo - jesli chcesz wykorzystać ta opinię (o ile będzie zrobiona) w
    postepowaniu sądowym, to dany biegły będzie wykluczony ze sprawy, (o ile nie
    jest powołany przez np. sąd).

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Rozpacz to tupet nieszczęścia, forma prowokacji,
    filozofia dla niedyskretnej epoki

  • 3. Data: 2005-08-10 17:28:45
    Od: "Bizon" <b...@p...fm>

    Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w
    wiadomości news:ddbev8$336$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > Tatiana
    > --
    > Rozpacz to tupet nieszczęścia, forma prowokacji,

    Witam!
    Jest wogole u mnie problem.. Rok temu zostal potracony moj brat.
    Mial wtedy 14 lat. Byla cala seria niedorzecznosci.. Brak karetki,
    wulgaryzm policji, pozatym ci co potacili przetrzymywali brata i
    dopiero po zaczeciu sciemniania sie wezwali policje. A biegly sadowy
    wydal opinie, ze to z winy brata. Przypuszczam ze wogole sie nie
    zapoznal z sprawa i wydal opinie pochopnie.. Co mozna zrobic?

    Pozdrawiam
    Karol

  • 4. Data: 2005-08-10 19:27:29
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:ddddgi$9oo$1@nemesis.news.tpi.pl,
    Bizon <b...@p...fm> napisał/a:

> [...]
    > wydal opinie, ze to z winy brata. Przypuszczam ze wogole sie nie
    > zapoznal z sprawa i wydal opinie pochopnie.. Co mozna zrobic?

    Zapoznać się z opinią biegłego, wykazac rażące zaniedbania, żądać powołania
    innego biegłego w związku z zarzutami do opinii. Ale konkretnymi zarzutami a
    nie zarzutami typu - opinia mi sie nie podoba. Pokazać kserokopie opinii
    innemu biegłemu i spróbować od niego wyciąnąć prywatnie punkty, o które
    możesz zahaczyć. Więcej koncepcji nie mam.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Wielka polityka to tylko zdrowy rozsądek zastosowany do wielkich rzeczy
    /Napoleon/