  • 1. Data: 2005-08-09 18:44:37
    Temat: pytanie
    Od: "Koja" <k...@a...pl>

    Witam.

    Mam taki problem, jestem grafikiem/webmasterem nawiązałam wspołprace z jedną
    z wiekszych firm Polski , warunkiem współpracy z nimi jest podpisanie umowy
    o poufności.

    jeden z punktów umowy stanowi:

    "W przypadku naruszenia przez Stawającego ad.2 zobowiązań określonych
    umową niniejszą Stawający ad. 2 zapłaci firmie bezwarunkowo, nieodwołalnie,
    na pierwsze żądanie karę umowną w wysokości 50.000,00 zł
    (słownie:pięćdziesiąttysięcyzłotych00/100) za każdy przypadek naruszenia,
    przy czym kara umowna należy się firmie niezależnie od wysokości szkody i
    niezależnie od faktu jej wystąpienia i nie wyklucza możliwości dochodzenia
    odszkodowania na zasadach ogólnych."

    Teraz moje pytanie brzmi:

    1. czy 'bezwarunkowo i nieodwołalnie' oznacz ze bede musiala zapłacic te
    50.000 nawet wtedy gdy moim zdaniem nie dojdzie do złamania umowy, czy w
    takim wypadku bede mogła podać ich do sądu i dopiero sąd rozstzygnie czy do
    złamania warunków umowy doszło czy nie i czy mam płacic czy nie
    2. Jeśli sie nie zgadzam z ich decyzja to czy firma musi mi udowodnić szkodę
    przed sądem?
    3. co oznacza 'niezaleznie do faktu jej wystapienia' ..ja firma uzna ze
    powtorzylam jakas informacje od nich pani Z, pani Z potwierdzi (nawet wtedy
    kiedy przykladowo nie znam pani Z) to bede musiala zapłacic?
    4. czy ten ponpunkt oznacza ze pod byle pretekstem beda mogli probowac
    wyciagnac ode mnie te pieniadze?

    Prosze o pomoc bo jestem w kropce...
    do dobra firma i niezle pieniadze...
    ale z drugiej strony nie stac mnie na placenie po 50.000 za kadym razem gdy
    sobie cos wymysla..tym bardziej ze '
    Zobowiązania do zachowania poufności wynikające z niniejszej umowy są
    nieograniczone w czasie.'

    Koja

  • 2. Data: 2005-08-09 21:02:30
    Temat: Re: pytanie
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Koja napisał(a):

> [...]
    > takim wypadku bede mogła podać ich do sądu i dopiero sąd rozstzygnie czy do
    > złamania warunków umowy doszło czy nie i czy mam płacic czy nie

    to chyba oni Ciebie pozwą do sądu.
    Wszak to oni będą chcieli pieniądze

    > 2. Jeśli sie nie zgadzam z ich decyzja to czy firma musi mi udowodnić szkodę
    > przed sądem?

    nie, przecież masz napisane, że niezależnie od faktu wystąpienia szkody.
    Łamiesz postanowienie - płacisz karę.

    > 3. co oznacza 'niezaleznie do faktu jej wystapienia' ..ja firma uzna ze
    > powtorzylam jakas informacje od nich pani Z, pani Z potwierdzi (nawet wtedy
    > kiedy przykladowo nie znam pani Z) to bede musiala zapłacic?

    jeśli dojdzie do sądu, to ten oceni wiarygodność zeznań.

    > 4. czy ten ponpunkt oznacza ze pod byle pretekstem beda mogli probowac
    > wyciagnac ode mnie te pieniadze?

    to by było przestępstwo.

> [...]
    > sobie cos wymysla..tym bardziej ze '
    > Zobowiązania do zachowania poufności wynikające z niniejszej umowy są

    masz mozliwosc żądania w sądzie zmniejszenia wysokosci kary umownej,
    jeżeli okazałaby się rażąco wygórowana.

    pozdrawiam

    ms