  • 121. Data: 2008-12-11 06:06:32
    Temat: Re: Bezpodstawne przeszukanie i zarekwirowanie sprzetu
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > bieguny magnetyczne mogą się od tak samoistnie w kazdej chwilo
    > rozmagnesować (o szczeguiłach technicznych by gadać godzinami), jak
    > twardziela z danymi włozysz do szuflady top po miesiacu nie wiadomo
    > mnawet czy mechanizm odpali:O)
    > nośniki optyczne mają trwałość przynajmniej 10 lat (sprawdzone
    > empirycznie) a może i sporo wiecej, mało co im zaszkodzi, z taśmami jest
    > p[odobnie
    > podsumowuijąc:
    > dyski = szybkość, wygoda, nieskie koszta i zawodność!!!
    > płyty i taśmy = trwałość, niezawodnosć, powolność i wysokie koszta

    A to ciekawe - tak sie akurat sklada, ze od 4.5 roku trzymam w domu
    kilkanascie(!) starych dyskow WD i Seagate po 40 GB kazdy - z firmy.

    Kilku uzywam na codzien, a kilka lezy w szufladzie i jest uzywana
    okazjonalnie, np. do testow jakiegos nowego FreeBSD itp.

    I co najciekawsze, nie zauwazylem zadnych problemow. ZADNYCH. Jesli juz,
    to jakies proste bledne sektory - ale z tego dysk dane odzyskuje sam.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 122. Data: 2008-12-11 07:43:24
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Na żądanie sądu podajesz hasło i później sami kasują ;)

    a ze tak pytam jakim prawem kasuja, skoro maja tylko sprawdzic?

  • 123. Data: 2008-12-11 07:45:52
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Pisał o "prostym tanim i wygodnym" robieniu kopii zapasowych.

    a co widzisz drogiego i trudnego czy malo wygodnego, w kopiowaniu danych, w
    nocy, przez program, na darmowe dyski sieciowe?

  • 124. Data: 2008-12-11 07:48:01
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

    > wiec nie wciskaj informatykowi że powinien robić jakieś nieporofesjinalne
    > kopie nie wiadomo po co, zresztą, policja i tak by je zabrała

    nie no, bo informatyk gargamel robi profesjonalne kopie na plytach dvd, o
    czym juz raczyl wspomniec :D

  • 125. Data: 2008-12-11 07:54:04
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > hm... może specjalisci by się wypowiedzieli na temat popziomu
    > bezpieczeństwa danych na obcym serwerze?,

    o jakim bezpieczesnwtie mowisz, o mozliwosci ich utraty, czy o poufnosci
    danych, bo chyba _informatykowi_ nie musze mowic o darmowych narzedziach
    szyfrujacych, o platnych to juz nawet nie wspominam

    > twojej sugestii to powiedz mi:
    > gdzie mogę dostać taki szybki i niezawodny internet żebym mógł śmignąć
    > 100GB przez noc? (a dodam ze te 100GB to takie amatorskie minimum, dla
    > zawodowców to są pewnie terabajty:O)

    a powiedz mi krynico madrosci wszelakiej, po cholere masz to co noc sciagac,
    przeciez tu chodzi o kopie bezpieczenstwa w razie utraty danych, czyli
    uzywasz jej tylko wtedy, kiedy jest awaria, dodatkowo 100giga ladujesz raz,
    a potem masz kopie np tylko zmienionych danych,

    pozatym caly czas piszemy o amatorce, czyli o zabezpieczeniu danych osoby
    prywatnej, ewentualnie jakiejs malej dzialalnosci gospodarczej, a nie o
    profesjonalnych zabezpieczeniech newralgicznych danych duzej firmy

  • 126. Data: 2008-12-11 08:00:42
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "AnnS" <anns@[wytnijto]o2.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli jak się zabijać to tylko skutecznie, ale przedtem eliminując tych,
    > którzy do tego doprowadzili :>
    > Prawo dżungli - najbardziej sprawiedliwe.

    prawda jest taka, ze jak ktos chce popelnic samobojstwo to je popelnia, a
    jak ktos stoi na oknie/dachu, lyka leki a potem dzwoni do kogos ze to
    zrobil, to znaczy ze nie chce popelnic samobojstwa, tylko zrwocic na siebie
    uwage i tyle, wiec poniekad za takie zwrocenie uwagi powinien poniesc koszta

    oczywiscie z drugiej strony patrzac, takie dzialanie zapewne tylko pogorszy
    jego stan

  • 127. Data: 2008-12-11 08:11:01
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > pleciesz, normalny człowiek w budrzetufce nie pracuje, a jak trafi przez
    > przypadek to sie szybko zwolni jak się połapie o co biega

    "O kochany, nie znieważaj robotnika, któren wraz z chłopem i inteligentem
    pracującym stanowią zdrową siłę narodu."

    a teraz na powaznie, co ty synku wiesz o budzetowce, w dupie byles i gowno
    widziales, nie obrazaj ludzi

    p.s.
    nie mam zwyczaju zwracac uwagi na orty, bo sam je sadze, ale to -
    budrzetufce - no kuzwa, to nawet ja takich kwiatkow nie sadze, 3 bledy w
    jednym wyrazie, widze ze na rekord idziesz

  • 128. Data: 2008-12-11 11:55:14
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 10 Dec 2008 18:40:32 +0100,
    gargamel <s...@d...pl> screamed:

    > widzę ze dalej nic nie rozumiesz, dyski twarde nie nadaja sie do
    > sporządzania kopii zapasowych gdyż są pod tym względem zbyt zawodne (nie
    > będę wnikał w szczeguły techniczne, ale na dysku nigdy nie jesteś pewien
    > swoich danych)
    > wiec nie wciskaj informatykowi że powinien robić jakieś nieporofesjinalne
    > kopie nie wiadomo po co, zresztą, policja i tak by je zabrała

    Tak samo jak zabrałaby i taśmy. Nikt nie będzie kupował LTO żeby robić
    backup prywatnie/w małej firemce. Backup to backup.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:231B ]
    [ 12:53:36 user up 11918 days, 0:48, 1 user, load average: 0.94, 0.10, 0.90 ]

    Prohibition is better than no liquor at all. -- Will Rogers

  • 129. Data: 2008-12-11 11:56:57
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 10 Dec 2008 15:43:15 +0100,
    gargamel <s...@d...pl> screamed:

    > więc ty porusz moją wyobraźnię i powiedz czego chcesz urzywać do kopii 100GB
    > danych jak nie płyt? (na taśmy to za mało danych)
    > bo chyba nie masz an mysli dysków twardych?

    Wcale nie za mało. Nie ilość danych jest istotna a ich ważność. Nikt
    o zdrowych zmysłach nie będzie robił backupu 100GB danych na DVD, jeśli
    może użyć do tego DDS lub kilku dysków twardych.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ]
    [ 12:55:39 user up 11918 days, 0:50, 1 user, load average: 0.94, 0.10, 0.90 ]

    If nothing sticks to Teflon, then how does it stick to the pan?

  • 130. Data: 2008-12-11 12:02:22
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał:
    > Z nas dwóch to ja przeżyłem takie naloty - i to nie jeden - więc wiem co
    > robią, jak i po co.

    ale ja taż to wiem, nawet słyszałem o przypadkach ze podczas takiego
    "zabezpeiczania danych" zabrali ekspres do kawy, pewnie na komendzie sie
    przyda:O)