  • 11. Data: 2024-08-05 14:29:55
    Temat: Re: Będzie umorzenie?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    PD napisał(a) :
    > W dniu 01.08.2024 o 19:09, Shrek pisze:
    >
    > Z góry mówię, że nie wiem o czym mowa, linka nie oglądałem i nie
    > zamierzam, a zatem:

    > ... a zatem chcę nieśmiało dopytać, czy nieznani sprawcy mogą być
    > rówieśnikami?
    >
    > PD

    Tak, byle z innego przedszkola.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 12. Data: 2024-08-05 14:33:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.08.2024 o 01:31, J.F pisze:
    > na prawym pasie tez cos jechało.
    > Na początku można było tak zrobić, potem za późno.

    Przede wszystkim nie można było wykluczyć, ze ten idiota też zmieni pas,
    zaś gwałtowna zmiana pasa grozi utratą stateczności. Ja mam przemyślane,
    ze w takim wypadku lepiej lekko uderzyć w jadący z podobną prędkością
    wyhamowujący pojazd, niż kombinować i przywalić w barierę albo wpaść pod
    jakiś inny pojazd.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 13. Data: 2024-08-05 14:40:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.08.2024 o 10:47, J.F pisze:
    > Ale luki na prawym pasie były.

    Tylko na prawym pasie jechali wolniej. Skoro były luki, to sobie ten
    "zapierd...." mógł go prawą stroną wyprzedzić. Czy się po protu nie
    dało? Zjedziesz na prawy, to idiota bedzie Cie powolutku i dostojnie
    wyprzedzał zmuszając do zahamowania przed wolniej jadącymi prawym pasem.

    > no i zwolnic nie wolno ?

    To mamy usiłowanie spowodowania katastrofy drogowej. Strzelać
    przykładowo też wolno, ale jak zaczniesz na ulicy strzelać w kierunku
    losowych przechodniów, to przestaje to być legalne.

    > O pare metrów za małe ?

    Myślę, ze mieli odpowiednie, dokąd ten idiota nie znaczą przyhamowywać.
    Nie ogarnęli, ze jadący szybko lewym pasem zwalniają. Być może wszyscy
    na tempomacie jechali. Jak zrobisz większy odstęp, to zaraz jakiś kretyn
    się wbija.

    > Taki widok moze zaskoczyc, ale swiatla hamowania poprzednika widac.

    O ile hamował. Światła idioty zasłaniał ten z kamerą. A ten z kamerą
    mógł hamować początkowo silnikiem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 14. Data: 2024-08-05 15:21:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Aug 2024 14:40:09 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Tylko na prawym pasie jechali wolniej. Skoro były luki, to sobie ten
    > "zapierd...." mógł go prawą stroną wyprzedzić. Czy się po protu nie
    > dało?

    Dało sie, wyprzedził, i zaczął chamować :-)

    > Zjedziesz na prawy, to idiota bedzie Cie powolutku i dostojnie
    > wyprzedzał zmuszając do zahamowania przed wolniej jadącymi prawym pasem.

    Być może, ale skoro tak mu się spieszy, to może nie.
    Normalnie to sie raczej boję o jego silnik i predkosc - moze 150/h to
    jego maksimum.

    Akurat prawy w miarę pusty, choć cięzarówce sie kończyła rozbiegówka.

    > To mamy usiłowanie spowodowania katastrofy drogowej. Strzelać

    Bez przesady. Przesadzisz, a potem sąd uniewinnić musi.
    Usiłował zatrzymac wyprzedzany pojazd, może powiedzieć parę słów do
    kierowcy, a może i w mordę dać, ale tego nie udowodnisz, a przyznanie
    nie jest dowodem :-)
    Zatrzymanie na autostradzie zakazane i potencjalnie niebezpieczne,
    ale do usiłowania spowodowania katastrofy drogowej daleko.

    > przykładowo też wolno, ale jak zaczniesz na ulicy strzelać w kierunku
    > losowych przechodniów, to przestaje to być legalne.

    Aby na pewno?
    No dobra, u nas chyba należy strzelać na strzelnicy, na ulicy raczej
    nie wolno.
    Ale jaki zarzut ? :-P

    P.S. Frog uniewinniony.
    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-pirat-drogowy
    -frog-ostatecznie-uniewinniony-sn-oddalil-kasac,nId,
    7249237#crp_state=1

    "Oskarżony nie wyczerpał znamion sprowadzenia niebezpieczeństwa
    katastrofy w ruchu lądowym, ponieważ pomimo brawurowej jazdy,
    poruszając się z dużą prędkością i powodując dezorganizację na drodze,
    oskarżony w krytycznym czasie panował nad swoim pojazdem "

    I w zasadzie racja.

    Choć w nowych układach ... usiłowanie zabójstwa z zamiarem
    ewentualnym?

    > Myślę, ze mieli odpowiednie, dokąd ten idiota nie znaczą przyhamowywać.
    > Nie ogarnęli, ze jadący szybko lewym pasem zwalniają.

    Po to jest wymagany odstęp, żeby ogarnęli i zdążyli się zatrzymać.
    W koncu nie musi być idiota, może być inna przyczyna zwalniania.

    > Być może wszyscy
    > na tempomacie jechali. Jak zrobisz większy odstęp, to zaraz jakiś kretyn
    > się wbija.

    Widać nie wolno na tempomacie.

    > O ile hamował. Światła idioty zasłaniał ten z kamerą. A ten z kamerą
    > mógł hamować początkowo silnikiem.

    I za tak łagodne zwalnianie chciałbyś "chama" przykładnie ukarać?

    Raczej tych z tyłu - tez muszą rozpoznawać takie sytuacje.

    J.

  • 15. Data: 2024-08-05 15:23:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Aug 2024 14:33:35 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > ze w takim wypadku lepiej lekko uderzyć w jadący z podobną prędkością
    > wyhamowujący pojazd, niż kombinować i przywalić w barierę albo wpaść pod

    Dokładnie. Bedziesz miał winnego na drodze i kamerce.
    A nie nie wiadomo gdzie ... albo co gorsza nie masz kamery,
    po przywaleniu w barierę ktoś umrze, a właściwy sprawca odjechał w
    siną dal.

    J.

  • 16. Data: 2024-08-05 23:08:27
    Od: PD <p...@g...pl>

    W dniu 05.08.2024 o 14:29, Zbynek Ltd. pisze:

    > Tak, byle z innego przedszkola.

    Dzieci wpierdoliły, a siedzieć pójdzie dyrektor innego przedszkola -
    takie czasy.

    PD

  • 17. Data: 2024-08-06 07:04:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.08.2024 o 15:23, J.F pisze:

    > Dokładnie. Bedziesz miał winnego na drodze i kamerce.

    Niedoceniasz kulsonów - stwierdzą że to dwa różne wypadki:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 18. Data: 2024-08-06 07:07:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale luki na prawym pasie były.

    I co z tego? Po prostu jechał ile mu poprzednik pozwalał.

    > no i zwolnic nie wolno ?

    Jak widać....

    > O pare metrów za małe :-)

    Odstępy w porzo - po prostu za późno się zorientowali co się odjebuje.

    > Taki widok moze zaskoczyc, ale swiatla hamowania poprzednika widac.

    Ale nie depczesz od razy w podłogę na maksa,

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!