  • 231. Data: 2009-07-01 14:55:35
    Temat: Re: Bardzo proszę o pomoc! RENOMA - ZŁODZIEJE!!!
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szerszen wrote:

    > no ja przeczytalem, a ty?
    >
    > prawo przewozowe
    > "Art. 16. 1. Umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu na przejazd
    > ..."

    no i dalej tez czytaj

  • 232. Data: 2009-07-01 15:38:33
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Jul 1, 4:27 pm, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Masz problemy ze zrozumieniem?
    > Czy moje zdanie oznacza o cokolwiek innego? Wystarczy e jedna z
    > mo liwo ci b dzie prawdziwa

    No właśnie przecież o to chodzi, że wystarczy że KTÓRAKOLWIEK z
    możliwości bedzie prawdziwa DO TEGO żeby teza o prawdziwości umowy
    była prawdziwa!

    Czyli wystarczy, że kupujesz bilet w kiosku i to jest TEN JEDEN Z
    WIELU warunków ŻEBY TEZA BYŁA PRAWDZIWA! (teza, że zawarłeś umowę!)

    Schematycznie:
    "kupiłeś bilet w kiosku" ALBO "kupiłeś u kierowcy" ALBO "coś tam" =>
    "ZAWARŁEŚ UMOWĘ Z PRZEWOŹNIKIEM O PRZEJAZD"

    Czyli WYSTARCZY kupić bilet w kiosku ażeby umowa z przewoźnikiem była
    uznana za ZAWARTĄ.

    Albo jeszcze inaczej dla nie umiejących logicznie wnioskować: INNE
    warunki "określone przez przewoźnika" NIE SĄ POTRZEBNE jeśli JUŻ
    kupiłeś bilet - bo spełnienie KTÓREGOKOLWIEK z tych warunków sprawia,
    że ALTERNATYWA JUŻ stała się logiczną PRAWDĄ!

    Możesz spełnić tylko jeden z tych warunków, możesz 2 lub 3 z nich -
    ALE to nie ma znaczenia ILE - wystarczy SPEŁNIĆ JEDEN ŻEBY "UMOWA Z
    PRZEWOŹNIKIEM BYŁA ZAWARTA".

  • 233. Data: 2009-07-01 16:05:45
    Od: spp <s...@o...pl>

    Xian Mi Mao pisze:<ciach rzeczy oczywiste>

    "
    Zgodnie z przepisem art. 774 Kodeksu cywilnego "przez umowę przewozu
    przewoźnik zobowiązuje się w zakresie działalności swego
    przedsiębiorstwa do przewiezienia za wynagrodzeniem osób lub rzeczy."
    Przepis ten wskazuje na tzw. "elementy istotne" umowy przewozu (łac.
    essentialia negotti). Zalicza się do nich:

    oznaczenie przedmiotu przewozu (osoba bądź rzecz),
    środek transportu (np. autobus, pociąg),
    trasy przewozu,
    wynagrodzenie przewoźnika.

    Elementy te muszą wystąpić łącznie, abyśmy mogli uznać, iż skutecznie
    zawarto umowę przewozu opisaną w przepisach art. 774-793 Kodeksu cywilnego.
    "

    Gdzie na bilecie jednorazowym MPK masz określoną trasę przejazdu?
    Do czasu skasowania bilet jest co najwyżej ofertą, którą przyjmujesz
    kasując go w autobusie/tramwaju. :)

    --
    spp

  • 234. Data: 2009-07-01 16:52:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    szerszen napisał(a):

    > zawarles, kupiles od przewoznika zobowiazanie do przewiezienia twojego
    > dupska z dowolnego punktu strefy do dowolnego punktu strefy, to czy
    > konkretny kurs zostal okreslony czy nie, nie ma zadnego znaczenia, przwoznik
    > ma cie przewiezc bo za to zaplaciles

    Czyli nie mogę tego biletu odsprzedać? ;P A poważnie to masz problem z
    rozumiem zdań złożonych...

    j.

  • 235. Data: 2009-07-01 16:54:05
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Alojzy Zakalec napisał(a):

    > to niech o to już zadba sam przewoźnik, niech ON kasuje bilet - a nie
    > czyni za tę czynność odpowiedzialnym PASAŻERA - i to jeszcze z
    > wielkimi sankcjami - to bezprawne!

    Że co? Prawo nie zabrania prowadzić firmy przewozowej, która będzie
    płacić pasażerom za to, że korzystają z jej usług ;)

    j.

  • 236. Data: 2009-07-01 16:55:06
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    witek napisał(a):

    > to jak zajecie miejsca bez biletu nie jest zawarciem umowy to na jakiem
    > podstawie kanar cos od ciebie chce skoro nie ma umowy?
    > To tak jakby cie dorwal na ulicy i zaczal cos od ciebie chciec.

    To jest dobry przykład :)

    j.

  • 237. Data: 2009-07-01 16:56:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    szerszen napisał(a):

    > prawo przewozowe
    > "Art. 16. 1. Umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu na przejazd
    > ..."

    To jest kawałek zdania wyrwany z kontekstu ;) Równie dobrze mógłbyś
    napisać: "się" i wywieść z tego, że Ziemia jest dyskiem, który opiera
    się na słoniach a te stoją na wielkim żółwiu... ;P

    j.

  • 238. Data: 2009-07-01 17:03:02
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Jul 1, 6:05 pm, spp <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > essentialia negotti). Zalicza się do nich:
    >
    > oznaczenie przedmiotu przewozu (osoba bądź rzecz),

    Kasujesz taki sam bilet dla osoby lub bagażu.

    > środek transportu (np. autobus, pociąg),
    > trasy przewozu,

    Skasowanie biletu w ZTM nie określa na którym przystanku ma pasażer
    wysiąść.

    > wynagrodzenie przewoźnika.
    >
    > Elementy te muszą wystąpić łącznie, abyśmy mogli uznać, iż skutecznie
    > zawarto umowę przewozu opisaną w przepisach art. 774-793 Kodeksu cywilnego.
    > "

    Ale gdzie jest konieczność zmuszania pasażerów do określonych zachowań
    (samodzielne kasownie biletu), i to pod groźbą dużych sankcji
    pieniężnych? IMHO to godzi w zasadę nienaruszalności wolności
    osobistej: "zmuszanie do określonych zachowań" i to poprzez szantaż.

    > Gdzie na bilecie jednorazowym MPK masz określoną trasę przejazdu?

    > Do czasu skasowania bilet jest co najwyżej ofertą, którą przyjmujesz
    > kasując go w autobusie/tramwaju. :)

    Nie, ponieważ zapłaciłem za bilet z którym nic innego już nie mogę
    zrobić niż wykorzystać go na przejazd w określonej strefie itp.

  • 239. Data: 2009-07-01 17:04:23
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Jul 1, 6:52 pm, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > Czyli nie mogę tego biletu odsprzedać? ;P A poważnie to masz problem z
    > rozumiem zdań złożonych...

    Ale jeśli nawet sprzedać to też tylko i wyłącznie będzie mógł być
    wykorzytany na przejazd w określonej strefie itp. i na nic innego.

  • 240. Data: 2009-07-01 17:18:20
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 1 Jul 2009 07:01:11 -0700 (PDT), Alojzy Zakalec napisał(a):

    > KONSTYTUCYJNIE niedopuszczalne jest natomiast zdzieranie "OPŁATY
    > ZWIELOKROTNIONEJ"!

    A co niekonstytucyjnego jest w umowie "po rozpoczęciu podróży
    skasuj bilet lub przygotuj dla kontrolera opłatę za bilet i opłatę
    dodatkową, przy czym bierzemy na siebie ryzyko że nie będzie komu
    pobrać tej opłaty dodatkowej (czyli akurat nie będzie kontroli)"?
    Myślałem że to właśnie z konstytucji wynika swoboda
    zawierania umów.

    Henry