  • 361. Data: 2021-03-14 21:13:47
    Temat: Re: Bandycki napad straży miejskiej.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.03.2021 o 20:59, Budzik pisze:

    > Zdaje sie ze Robert juz to wyjasnił.
    > Policjant legitymuje bo nie sa wszystkiego co sie dzieje w stanie
    > nagrac i byc moze będzie potrzeba wezwania jako swiadka.
    > Taka sytuacja ma miejsce zawsze i wszedzie wiec zawsze i wszedzie mozna
    > obywatela wylegitymować.

    To by wyjaśniało dlaczego jak udzielałem pierwszej pomocy, to dwóch
    funkcjonariuszy (wtedy jeszcze nie było znane pojęcie kulsona) było
    zainteresowanych bardziej moim dowodem osobistym niż tym czy mogą jakoś
    pomóc. Wtedy bylem wkurwiony i im dopowiedziałem, ze jak nie chcą pomóc
    to niech nie przeszkadzają (o dziwo się zastosowali i grzecznie
    poczekali aż spece z ZR przejmą klienta). Teraz już wiem czemu się tak
    zachowywali. Od tego, żeby gościa ratować są dedykowane służby, a oni od
    tego, żeby mieć świadków - i nei robią pewexu;)

    > Oczywiście wszystko dla dobra obywateli.

    Generalnie z tymi obywatelami to ból jest. Państwo chce ich dobra, a oni
    oddać nie chcą.

    --
    Shrek

  • 362. Data: 2021-03-15 02:04:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-14, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Legitymowanie nie ma na celu ukaranie kogokolwiek samow sobie. To
    > czynność zmierzająca do ustalenia tożsamości. Skoro uważają, ze nie
    > robią niczego złego, to czemu się przed tym wzbraniają?

    Bo jest to naruszenie prywatności i przymuszenie kogoś do czegoś, czego
    zwykle nie chce. Przydałby się przekonywujący powód, tak jak by się
    przydał przy żadaniu pokazania komuś obcemu własnej dupy. Czym bardziej
    watpliwy jest to powód tym gorzej, a tu jeszcze śmierdzi, że tak
    naprawdę nie chodzi o prawo, a o zastraszanie (spiszą mnie i będą potem
    ciągać, bo mają wszystkie moje dane na talerzu). Tak to większośc
    zainteresowanych odebiera, ze mną włącznie, choć moje zdanie nt.
    legitymowania nie jest aż tak kategoryczne.

    --
    Marcin

  • 363. Data: 2021-03-15 10:28:59
    Od: Kviat

    > No więc ma podstawę prawną i jest to dokładnie ta sama, co do tych, co
    > robią coś złego. Zajrzyj do ustawy :-)

    Dostałeś linka z przykładem wyroku sądu, że legitymowanie bez podstawy
    jest niezgodne z prawem. I nadal brniesz.

    > Jakbyś wszystkich wokół nie
    > obrażał,

    Nie kłam. Nie obrażam wszystkich wokół. To po pierwsze.
    Po drugie, rozumiem, że jeżeli wytykam ci głupoty które wypisujesz, to
    czujesz się obrażony. Najwyraźniej to lubisz.

    > to bym Ci jeszcze podpowiedział której, ale Ty tak wszystko
    > doskonale sam najlepiej wiesz, że mi sie nie chce :-)
    Powołujesz się na ustawę, której albo nie znasz, albo nie rozumiesz.
    Nawet wyrok sądu cię nie przekonał. Ty oczywiście wiesz lepiej.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 364. Data: 2021-03-15 11:43:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.03.2021 o 10:28, Kviat pisze:

    > Dostałeś linka z przykładem wyroku sądu, że legitymowanie bez
    > podstawy jest niezgodne z prawem. I nadal brniesz.

    Linka nie pamiętam. Ale,nie sądzę, by jakikolwiek sąd coś takiego
    napisał, a jeśli tak, to należy to li tylko traktować w kategoriach
    pomyłki. Zapis ustawowy jest tak szeroki, że chyba tylko jakąś ewidentną
    prywatę by wykluczał.

    --
    Robert Tomasik

  • 365. Data: 2021-03-15 11:54:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 14 Mar 2021 18:11:55 +0100, Kviat napisał(a):

    > I może dlatego, że macie odwagę zamykać w kotle ludzi niełamiących prawa
    > i ich legitymować, ale już tacy odważni nie jesteście, gdy chodzi o
    > kiboli rzucających w was kamieniami?

    Wczoraj jednak MO brawurowo wylegitymowała 495 kiboli pod stadionem Legii.
    Nie wiedzieć czemu nie zamknięto ich w kotle, nie używano gazu ani pałek,
    ale na kolegów pewnie trudniej podnieść rękę. MO coś tam mówi, że
    praworządna młodzież nie tamowała ruchu.

    https://www.sport.pl/pilka/7,65039,26879936,policja-
    ujawnia-szczegoly-akcji-pod-stadionem-legii-warszawa
    .html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 366. Data: 2021-03-15 12:38:14
    Od: Kviat

    > Linka nie pamiętam.

    Serio?
    To było raptem kilka dni temu i nawet odpisywałeś na tego posta.
    Był link i cytat z uzasadnienia sądu.
    Masz bardzo krótką i wybiórczą pamięć, albo doskonale pamiętasz i
    rżniesz głupa, bo znowu wyszło, że piszesz głupoty.

    To jeszcze raz:
    https://tvn24.pl/pomorze/szczecin-sad-umorzyl-sprawe
    -o-ukaranie-uczestnikow-protestu-pod-kuria-4780411

    "Dodatkowo sędzia uznała, że odmowa podania danych osobowych w tej
    sytuacji była zasadna, bo działania policji były bezpodstawne, ponieważ
    zgromadzenie było legalne i nikt nie popełnił tam wykroczenia czy tym
    bardziej przestępstwa."

    > Ale,nie sądzę, by jakikolwiek sąd coś takiego
    > napisał,

    I nic cię nie przekona, że czarne jest czarne, a białe jest białe.

    > a jeśli tak, to należy to li tylko traktować w kategoriach
    > pomyłki.

    Bo ty wiesz lepiej od sądu :):)

    > Zapis ustawowy jest tak szeroki, że chyba tylko jakąś ewidentną
    > prywatę by wykluczał.

    Tak tak. Wszyscy już wiemy, że milicjant musi podać przyczynę podjęcia
    czynności, ale nikt mu nie powiedział, że musi być prawdziwa.

    Skoro nie znasz przepsów na które się powołujesz, to czas się douczyć.

    Art. 15. [Uprawnienia policjantów]
    1. Policjanci wykonując czynności, o których mowa w art. 14, mają prawo:
    1) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości;

    Który konkretnie fragment art.14 pozwala legitymować obywatela bez powodu?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 367. Data: 2021-03-15 12:43:17
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 15 Mar 2021 12:38:14 +0100, Kviat napisał(a):

    > Serio?
    > To było raptem kilka dni temu i nawet odpisywałeś na tego posta.
    > Był link i cytat z uzasadnienia sądu.
    > Masz bardzo krótką i wybiórczą pamięć,

    Robert Policmajster nie pamięta, co sam pisał, a co dopiero jakiegoś linka
    sprzed paru dni.
    Sądzę zresztą, że jest pod tym względem specjalnie szkolony, czyli nauka
    nie poszła w las.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ,,Nie ma takiego problemu, ani osobistego, ani rodzinnego, ani narodowego,
    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 368. Data: 2021-03-16 16:36:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.03.2021 o 12:38, Kviat pisze:

> [...]
    >
    > To jeszcze raz:
    > https://tvn24.pl/pomorze/szczecin-sad-umorzyl-sprawe
    -o-ukaranie-uczestnikow-protestu-pod-kuria-4780411

    Czy byłbyś uprzejmy zacytować ten fragment, który Twoim zdaniem świadczy
    o ty, że sąd uznał, iż legitymowanie było ebz podstawy prawnej? Co do
    faktycznej się nie wypowiadam, legalność zgromadzenia uznał sąd kilka dn
    później i o tym policjanci wiedzieć nie mogli.

> [...]
    > sytuacji była zasadna, bo działania policji były bezpodstawne, ponieważ
    > zgromadzenie było legalne i nikt nie popełnił tam wykroczenia czy tym

    To jw. I dodam, ze i tak osobiście uważam, że sędzina nie ma racji w
    kwestii legitymowania, natomiast zdecydowanie ma rację w odniesieniu do
    zgromadzenia.

    > I nic cię nie przekona, że czarne jest czarne, a białe jest białe.

    > Bo ty wiesz lepiej od sądu :):)

    Pomyłki sądu w poważniejszych sprawach się zdarzały. Mam prawo mieć
    własne zdanie.

> [...]

    > 1) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości;
    >
    > Który konkretnie fragment art.14 pozwala legitymować obywatela bez powodu?

    Czemu nie zacytowałeś art. 14, który określa kiedy można legitymować?
    :-) Ale już blisko.

    --
    Robert Tomasik

  • 369. Data: 2021-03-16 17:13:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > faktycznej się nie wypowiadam, legalność zgromadzenia uznał sąd kilka dn
    > później i o tym policjanci wiedzieć nie mogli.

    Sąd był innego zdania:

    "Policja sama uznała to zgromadzenie za spontaniczne, więc nie było
    podstaw do zastosowanie tych przepisów - wyjaśnia Szaj."

    > To jw. I dodam, ze i tak osobiście uważam, że sędzina nie ma racji w
    > kwestii legitymowania,

    To jest ten fragment o który pytałeś. No ale się z nim nie zgadzasz.

    > Pomyłki sądu w poważniejszych sprawach się zdarzały. Mam prawo mieć
    > własne zdanie.

    Prywatnie masz prawo. Ale rozmawiamy o działaniu fukcjonariuszy, a to
    powinno się opierać o podstawy prawne.

    > Czemu nie zacytowałeś art. 14, który określa kiedy można legitymować?
    > :-) Ale już blisko.

    Art. 14. [Zadania Policji]
    1. W granicach swych zadań Policja wykonuje czynności:
    operacyjno-rozpoznawcze, dochodzeniowo-śledcze i
    administracyjno-porządkowe w celu:
    1) rozpoznawania, zapobiegania i wykrywania przestępstw, przestępstw
    skarbowych i wykroczeń;
    2) poszukiwania osób ukrywających się przed organami ścigania lub
    wymiaru sprawiedliwości, zwanych dalej "osobami poszukiwanymi";
    3) poszukiwania osób, które na skutek wystąpienia zdarzenia
    uniemożliwiającego ustalenie miejsca ich pobytu należy odnaleźć w celu
    zapewnienia ochrony ich życia, zdrowia lub wolności, zwanych dalej
    "osobami zaginionymi".
    2. Policja wykonuje również czynności na polecenie sądu, prokuratora,
    organów administracji państwowej i samorządu terytorialnego w zakresie,
    w jakim obowiązek ten został określony w odrębnych ustawach.
    3. Policjanci w toku wykonywania czynności służbowych mają obowiązek
    respektowania godności ludzkiej oraz przestrzegania i ochrony praw
    człowieka.
    4. Policja w celu realizacji ustawowych zadań może korzystać z danych o
    osobie, w tym również w formie zapisu elektronicznego, uzyskanych przez
    inne organy, służby i instytucje państwowe w wyniku wykonywania
    czynności operacyjno-rozpoznawczych oraz przetwarzać je w rozumieniu
    ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych
    przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości
    (Dz. U. z 2019 r. poz. 125), bez wiedzy i zgody osoby, której dane te
    dotyczą.
    5. Administrator danych, o których mowa w ust. 4, jest obowiązany
    udostępnić dane osobowe policjantowi wskazanemu w imiennym upoważnieniu
    Komendanta Głównego Policji, Komendanta CBŚP, Komendanta BSWP,
    komendantów wojewódzkich Policji lub uprawnionego policjanta, po
    okazaniu tego upoważnienia oraz legitymacji służbowej. Fakt
    udostępnienia tych danych podlega ochronie na podstawie ustawy z dnia 5
    sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych.
    5a. Policja może, w zakresie koniecznym do wykonywania jej ustawowych
    zadań, korzystać z informacji kryminalnej zgromadzonej w Krajowym
    Centrum Informacji Kryminalnych.
    5b. W celu wykonywania zadań w zakresie kontroli ruchu drogowego, o
    których mowa w art. 129 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu
    drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990, z późn. zm.), Policja może
    prowadzić wyszukiwania informacji za pośrednictwem Krajowego Punktu
    Kontaktowego, na zasadach określonych w art. 80k-80r tej ustawy.
    6. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia:
    1) zakres, warunki i tryb przekazywania Policji informacji o osobie,
    uzyskanych przez organy uprawnione do wykonywania czynności
    operacyjno-rozpoznawczych w czasie wykonywania tych czynności,
    uwzględniając możliwość odmowy przekazywania informacji lub ograniczenia
    zakresu tych informacji ze względu na uniemożliwienie realizacji zadań
    ustawowych tych organów lub ujawnienie danych osoby niebędącej
    funkcjonariuszem tych organów, oraz sposób przekazywania informacji na
    wniosek, w tym przy wykorzystaniu urządzeń i systemów teleinformatycznych;
    2) wzór upoważnienia, o którym mowa w ust. 5, uwzględniając dane
    niezbędne do zidentyfikowania upoważnionego policjanta oraz konieczność
    określenia terminu ważności upoważnienia.
    7. (uchylony).

    --
    Shrek

  • 370. Data: 2021-03-16 18:06:08
    Od: Kviat

    -o-ukaranie-uczestnikow-protestu-pod-kuria-4780411

    > Czy byłbyś uprzejmy zacytować ten fragment, który Twoim zdaniem świadczy
    > o ty, że sąd uznał, iż legitymowanie było ebz podstawy prawnej?

    Ależ proszę bardzo:

> [...]

    > Co do faktycznej się nie wypowiadam, legalność zgromadzenia uznał sąd kilka dn
    > później i o tym policjanci wiedzieć nie mogli.

    Gdybym cię nie znał, to bym zapytał czy żartujesz.
    Więc nie zapytam.

    > To jw. I dodam, ze i tak osobiście uważam, że sędzina nie ma racji w
    > kwestii legitymowania, natomiast zdecydowanie ma rację w odniesieniu do
    > zgromadzenia.

    To jakiś rodzaj schizofrenii?
    Przecież skoro ma rację co do legalności zgromadzenia, to ma rację co do
    bezprawnego legitymowania.

    > Pomyłki sądu w poważniejszych sprawach się zdarzały. Mam prawo mieć
    > własne zdanie.

    Masz. Co nie znaczy, że to była pomyłka.

    > Czemu nie zacytowałeś art. 14, który określa kiedy można legitymować?
    > :-) Ale już blisko.

    Dałem ci szansę wykazania sądowej pomyłki.
    Czemu nie skorzystasz z okazji?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr