  • 1. Data: 2009-06-22 11:57:29
    Temat: Anulowanie zamowienia: czy strace tylko zadatek, czy musze zaplacic calosc?
    Od: WRonX <w...@-...net>

    Czesc.

    Mam taki problem - zamowilem sobie obraczki :) Wplacilem zadatek,
    stanowiacy ponad 15% kwoty. W miedzyczasie otrzymalem obraczki od
    rodziny i w obecnej chwili bardziej oplaca mi sie przepadek zadatku (tu
    sie klocil nie bede, widze ze art. 394 KC to reguluje), niz kupno nowych.

    Pytanie mam jedno: czy wykonawca moze w swietle prawa domagac sie
    wplacenia calej kwoty i odbioru towaru?

    Jak sie okazalo, salon jubilerski nie ma pracowni, tylko musial zamowic
    w innej pracowni, juz zaplacili, juz jest wygrawerowane etc. i zadatek
    nie pokrywa ich strat. Tylko czy to moja wina, ze zazyczyli sobie taka
    kwote?

    Zaznaczam, ze mam tylko papierek nazwany "zamowieniem obraczek", nigdzie
    z tego co pamietam, nie ma zadnych adnotacji o anulowaniu, czy kwocie
    "odstepnego".

    Co o tym mowi Polskie Prawo?

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [ "...yet the blood of the wicked shall flow like a river." ]

  • 2. Data: 2009-06-22 13:01:09
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "WRonX" <w...@-...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie bede, widze ze art. 394 KC to reguluje), niz kupno nowych.
    >
    > Pytanie mam jedno: czy wykonawca moze w swietle prawa domagac sie

    jak nie zapisano w umowie inaczej to nie dosc ze Ci 15% nie oddaje to Ty mu
    drugie tyle doplacasz jako kare za zerwanie umowy.

    --
    http://sklep.wielobranzowy.eu - sprawdź jak tanio!
    http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99

  • 3. Data: 2009-06-22 13:07:24
    Od: "Arek Margraf" <m...@p...onet.pl>

    > jak nie zapisano w umowie inaczej to nie dosc ze Ci 15% nie oddaje to Ty
    > mu drugie tyle doplacasz jako kare za zerwanie umowy.

    Cos pomyliłes. Gdyby sprzedawca sie nie wywiązał to musiałby oddać zadatek i
    jescze drugie tyle jako kare ze niewywiązanie sie z umowy.

    A.

  • 4. Data: 2009-06-23 08:24:46
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Arek Margraf" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Cos pomyliłes. Gdyby sprzedawca sie nie wywiązał to musiałby oddać zadatek
    > i jescze drugie tyle jako kare ze niewywiązanie sie z umowy.

    :) a to nie dziala przypadkiem w obie strony ?

  • 5. Data: 2009-06-23 08:52:01
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 10:24:46 +0200, wspolna-flaszka.pl napisał(a):

    > :) a to nie dziala przypadkiem w obie strony ?

    Nie.
    Ponadto, tyczy się to zadatku, a nie zaliczki.
    Z treści posta nie wynika że to był zadatek :)

  • 6. Data: 2009-06-23 11:03:42
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

  • 7. Data: 2009-06-23 12:42:30
    Od: "Arek Margraf" <m...@p...onet.pl>

    > :) a to nie dziala przypadkiem w obie strony ?

    Działa w obie strony tylko pytający zadatek juz zapłacił. A gdyby sie
    sprzedawca nie wywiązał wówczas musi oddać to co pobrał i jeszcze zapłacić
    ową "karę" czyli wysokośc zadatku.

    Finalnie strona winna niewywiązania siez umowy ma miec swój budżet niższy o
    wysokość zadatku. Teoretycznie można nie wpłacać zadatku w ogóle, a jedynie
    umowic sie ze bede musiał go zapłacic jak sie nie wywiąże z umowy.

    A.