  • From: Robert Drygas <r...@b...ua>
    Subject: Ankieta internetowa w świetle UODO
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 26 Jun 2009 16:51:56 +0200

    Witam,

    Pracuję na uczelni i planujemy stworzyć "elektroniczną" ankietę, w której
    studenci ocenialiby wykładowców. Do tej pory funkcjonowała wersja papierowa
    i ręczna obróbka danych (skanowanie, wprowadzanie etc). Najchętniej
    skorzystałbym z gotowego rozwiązania, czyli któregoś z serwisów ankietowych.
    Podobają mi się ze względów estetycznych, jak również możliwości dużych
    możliwości późniejszego eksportowania danych, statystyk etc. Ale, niestety,
    pojawił się problem...

    W samej ankiecie wykładowcy byliby wymienieni z imienia i nazwiska wraz z
    tytułem naukowym. Ponadto od wypełniających ankietę studentów wymagałoby się
    wprowadzenia numeru indeksu i numeru PESEL - to w celu wyeliminowania
    powtórzonych ankiet. Cała ankieta i baza danych z wynikami leżałyby poza
    uczelnią, na obcym serwerze.

    Jak taka ankieta wygląda w świetle ustawy o ochronie danych osobowych?

    --
    Robert Drygas